Vacaturestop 2014/2015

Auteur Topic: Vacaturestop 2014/2015  (gelezen 350098 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Erikabrink

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #540 Gepost op: 1 mei 2015, 10:40:44
Ik heb ook gesolliceteerd in Noord Nederland en een uitnodiging voor 8 juni, de tweede selectiedag!


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #541 Gepost op: 1 mei 2015, 10:45:09
Citaat van: Xearox link=msg=1347182 date=1430467671
Dus ik heb minder kans omdat ik een afgeronde MBO4 heb?  :( . Mag toch hopen van niet.

Nee, maar als je een HBO opleiding hebt wel t.o.v. iemand die MBO 4 heeft voor een N4 functie.


Ome joop

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #542 Gepost op: 1 mei 2015, 10:47:43
Citaat van: Waus link=msg=1347188 date=1430469909
Nee, maar als je een HBO opleiding hebt wel t.o.v. iemand die MBO 4 heeft voor een N4 functie.
Blijf het maar apart vinden dat ze daar naar kijken. Denk dat ze juist een goede mix in de klas moeten willen hebben; man/vrouw, leeftijd, opleiding etc


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #543 Gepost op: 1 mei 2015, 11:06:47
Ik was destijds afgewezen voor de selectie van N5, omdat ik een HBO diploma had. Als ik voor de N5 afgewezen wordt, dan zeker ook voor de N4.  


Stukje uit de brief (vanuit W&S, directie, 2015), ik vat hem iets samen omdat ik niet te veel wil typen.

"In uw mail van.... vraagt u om nadere informatie etc.."

"Er zijn criteria gesteld ten aanzien van selecteren van kandidaten voor de opleiding N5. Voor de toelating tot de opleiding N5 geldt primair als toelatingsgrond een MBO-4 of HAVO/VWO achtergrond". etc etc.

"Voor de beschikbare opleidingplaatsen waren, na inhoudelijke beoordeling, voldoende Havisten/ MBO-4 kandidaten beschikbaar uit de regio met relevante kennis etc.
Daarnaast wordt uw HBO achtergrond als minder passend geoordeeld voor het volgens van het 4-jarige opleidingstraject in vergelijking met kandidaten met een HAVO/ MBO-4 Achtergrond."

Etc. etc.

Er valt wel wat over te zeggen..mja voelt wel gek aan soms.  Ze zullen vast goede redenen hebben om dit zo te doen!


mazzel28

  • aspirant hoofdagent Noord-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #544 Gepost op: 1 mei 2015, 11:31:41
Jammer... Dit betekent dus de kans dat je toegelaten wordt tot hoofdagent en/ of politiekundige wanneer je een hbo/ wo achtergrond hebt zo goed als nihil is ...  :( Vraag me af welke mogelijkheden je nog hebt binnen de Nationale Politie wanneer je al een hbo/ wo opleiding hebt afgerond... Mensen die door zijn naar de volgende ronde, van harte!


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #545 Gepost op: 1 mei 2015, 12:07:37
Ik solliciteerde vorig jaar met een WO propedeuse en werd wel uitgenodigd voor N5.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #546 Gepost op: 1 mei 2015, 12:11:48
Citaat van: Pepijn link=msg=1347184 date=1430468864
Hallo iedereen,

Na een week meegekeken te hebben heb ik ook maar even een accout gemaakt om met mijn medesollicitanten te kunnen praten :) Ik heb gesolliciteerd voor eenheid Midden-Nederland, heb de online test gemaakt en verder nog niks gehoord over de verdere selectieprocedure. Ik ben 20 jaar en in juli ben ik klaar met mijn opleiding Pedagogisch Medewerker Jeugdzorg N4. Ook ik kreeg het de afgelopen week steeds benauwder of ik nog wel uitgenodigd ziu worden voor de testdagen. Zojuist heb ik contact gezocht met W&S en ze konden me vertellen dat ze achter lopen met het versturen van de uitnodigingen en dat ze voor volgende week vrijdag alle uitnodigingen verzonden willen hebben. Dus... Helaas... We moeten nog een week in spanning zitten! Maar; nu is de kans op een uitnodiging wel weer wat gestegen :)

Succes iedereen met afwachten! Voor diegene die al een uitnodiging heeft gekregen; van harte! :)

Zojuist ook gebeld met W&S, zie nu je post pas.

Inderdaad zelfde reactie: ''wegens grote hoeveelheid sollicitanten is reactietermijn opgeschoven naar 8 mei''.

Als ze dit nou even in een mailtje zouden sturen naar alle sollicitanten dan scheelt dat een hoop telefoontjes voor ze..  :)
Sollicitant Politiekundige


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #547 Gepost op: 1 mei 2015, 12:30:55
Citaat van: Waus link=msg=1347161 date=1430462580
Uit ervaring kan ik je vertellen dat als je solliciteerd met een HBO diploma op een N4 functie, je standaard een afwijzing krijgt.

Ik kan uit ervaring spreken dat dit niet standaard is. Ik heb in mijn klas meerdere collega's met een afgeronde HBO opleiding die gewoon N4 opleiding volgen.


mazzel28

  • aspirant hoofdagent Noord-Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #548 Gepost op: 1 mei 2015, 12:41:34
Oh dat geeft me weer een klein beetje hoop (heb gesolliciteerd met een wo-master)


Barnie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #549 Gepost op: 1 mei 2015, 13:04:55
Hallo allemaal,

Al enige tijd volg ik dit forum en het wordt nu wel eens tijd mijn steentje bij te dragen.
Spannend idd met zoveel sollicitanten.

Op dit moment zit ik beide in het sollicitatietraject VP en N4 bij ehd Amsterdam.
Eerder ook gesolliciteerd op surveillant maar die werd al vrij snel afgewezen (wellicht omdat ik een HBO diploma heb)
Zojuist uitnodiging gehad voor eindgesprek op 7 mei voor de functie VP.
Heb nog geen bericht ontvangen m.b.t. mijn sollicitatie voor N4.
We gaan het zien!
Sollicitatie Hoofdagent - Amsterdam