Vacaturestop 2014/2015

Auteur Topic: Vacaturestop 2014/2015  (gelezen 349326 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #610 Gepost op: 6 mei 2015, 14:40:48
Ook afgewezen. Inderdaad jammer dat je niet te horen krijgt waarop, maar in mijn geval denk ik dat ik toch te hoog opgeleid ben en ze dat als een risico zien. Maar er komen ook weer N5 vacatures voor 2016 aan, dus daar dan maar een poging op wagen. :-) Voor eenheid Rotterdam waren er rond de 500 sollicitaties binnen gekomen.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #611 Gepost op: 6 mei 2015, 14:40:57
Evenals bovenstaande forumleden ook net onderstaande afwijzingsmail gehad. Baal echt enorm. Voel 'm toch wel zitten..

Citaat
Naar aanleiding van je sollicitatie naar de functie hoofdagent bij Eenheid Rotterdam delen we je mee dat je helaas niet bent geselecteerd om de procedure te vervolgen.
 
De politie heeft ruim 500 sollicitaties voor deze functie met opleidingsplaats ontvangen. Ontzettend veel goed gemotiveerde en in potentie geschikte kandidaten hebben gereageerd. Vanwege dit grote aanbod zijn de kandidaten geselecteerd met de kenmerken die het beste passen bij de functie en het 3-jarige mbo-4 opleidingstraject. Hierbij is het vooropleidingsniveau, relevante (werk)ervaring, culturele kennis en woonregio meegewogen.
 
Er waren kandidaten met beter passende profielen. Jouw procedure voor de functie hoofdagent met start van de opleiding in oktober 2015 wordt daarom beëindigd. Helaas kunnen we de beoordelingen van de selectiecommissie niet individueel terugkoppelen en nemen we geen kandidaten in portefeuille.
 
We willen je er op attenderen dat er dit jaar opnieuw vacatures opengesteld worden voor instroom in 2016. Op dit moment is nog niet bekend welke functies in welke eenheden. In ieder geval zal het gaan om de baan met mbo-4 opleiding tot hoofdagent en de baan met hbo-opleiding tot politiekundige. Maak een profiel aan via mijn.kombijdepolitie.nl of scherp deze aan als je bericht wilt ontvangen als de vacature van jouw voorkeur opengesteld wordt.
 
We danken je voor je interesse in een baan met opleiding bij de politie.
Mocht je kiezen voor een loopbaan buiten de politie, dan wensen we je veel succes toe bij eventuele verdere sollicitaties.

Ontzettend jammer dat ik niet weet waardoor ik ik afgewezen ben.. Enige lichtpuntje is dat er dus weer vacatures komen...
Naar mijn idee zijn er veel mensen op leeftijd afgekeurd, ze waren op zoek naar iets oudere mensen?!
Zijn er mensen onder de 20 aangenomen?
Sollicitant Politiekundige


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #612 Gepost op: 6 mei 2015, 14:41:57
Citaat van: sanderhulleman link=msg=1348500 date=1430915910
Helaas ben ik ook afgewezen omdat mijn vooropleiding te hoog was (propedeuse HBO). Zeer jammer dat ze hier naar kijken en dus promoten om vooral niet verder te studeren maar na je havo / mbo bij de politie te gaan... even afwachten en voor niveau 5 proberen.

Heb je hiernaar gevraagd of ga je hier zelf van uit? Ik vermoed bij mij dezelfde reden (WO propedeuse), maar in de mail werd geen specifieke reden vermeld.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #613 Gepost op: 6 mei 2015, 14:42:27
Citaat van: sanderhulleman link=msg=1348500 date=1430915910
Helaas ben ik ook afgewezen omdat mijn vooropleiding te hoog was (propedeuse HBO). Zeer jammer dat ze hier naar kijken en dus promoten om vooral niet verder te studeren maar na je havo / mbo bij de politie te gaan... even afwachten en voor niveau 5 proberen.

Hoe weet je dat dat de reden was? Heb zelf namelijk ook propedeuse HBO...
Sollicitant Politiekundige


Xearox

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #614 Gepost op: 6 mei 2015, 14:43:15
Zou het nut hebben om even te bellen en naar de reden te vragen of zullen ze dat niet weten en kunnen/mogen/willen vertellen?


Wolfs

  • HAP, eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #615 Gepost op: 6 mei 2015, 14:44:32
Citaat van: Xearox link=msg=1348509 date=1430916195
Zou het nut hebben om even te bellen en naar de reden te vragen of zullen ze dat niet weten en kunnen/mogen/willen vertellen?

Niet geschoten is altijd mis..
De misdaad is al georganiseerd. Nu de politie nog.


Frankiefrank88

  • Bedrijfsleider / Gesolliciteerd voor hoofdagent midden Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #616 Gepost op: 6 mei 2015, 14:45:55
Hier ook dezelfde mail als bovenstaand. Zal hoogstwaarschijnlijk erg willekeurig zijn allemaal. Later in het jaar nog maar een keer proberen.
Wel erg jammer dat er niet een goede daadwerkelijke reden word gegeven waarom je nou specifiek afgewezen bent.


Xearox

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #617 Gepost op: 6 mei 2015, 14:48:02
Ik probeer ze te bereiken maar ik krijg niet eens dat audiobandje.. Volgens mij worden ze echt helemaal platgebeld op 't moment..


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #618 Gepost op: 6 mei 2015, 14:49:54
Ik stuur wel een mailtje, dan hoor ik het vanzelf wel  :)


Xearox

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Reactie #619 Gepost op: 6 mei 2015, 14:56:17
Gelukt!

Ze kunnen niet op kandidaatniveau vertellen waarom je bent afgewezen. Dit kan echt met van alles te maken hebben: je motivatie, je diploma, je woonplaats enz. Nu hopen dat het niet iets is waardoor ik standaard wordt afgewezen, dus ook bij een volgende keer..

Overigens zijn wij vrij om opnieuw te solliciteren wanneer we willen, we hoeven dus niet een x termijn te wachten tot we opnieuw mogen solliciteren.