Tatoeages?

Auteur Topic: Tatoeages?  (gelezen 4105 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frenske

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Gepost op: 26 september 2014, 16:41:29
Ik heb een vraag, over 2 weken hebben wij, collega's een gesprek met onze regio chef over zichtbare tatoeages en lange mouwen.

Maar ik heb een andere vraag hierover, wie kan mij vertellen waar de gedragscode lifestyle vandaan komt en dan bedoel ik, bij welke andere organisatie of bedrijf heeft men gekeken voordat ze onze ( lees Politie ) op papier hebben gezet.
Kan mij iemand helpen met mijn vraag, alvast bedankt.




Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1 Gepost op: 26 september 2014, 17:11:01
Ik weet niet waar het vandaan komt maar het zeker niet nieuw. Zo'n 30 jaar gelden werkte ik bij de gemeente en toen bestond het al dat tattoos en oorbellen (bij de man) niet zichtbaar mochten zijn.

Bij mijn huidige werkgever (en ook bij anderen in deze branche) wordt de eis gesteld. Ik vind dit geen vreemde eis ook al heb ik zelf een versiersel.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #2 Gepost op: 26 september 2014, 18:40:34
dit geldt bijv. ook voor branches zoals de Horeca.

geen zichtbare tatoages, en piercings, etc.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #3 Gepost op: 27 september 2014, 00:35:06
Citaat
Ik heb een vraag, over 2 weken hebben wij, collega's een gesprek met onze regio chef over zichtbare tatoeages en lange mouwen.

Leuk topic, discussie over je onderwerp:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=18737.msg1105243#msg1105243


verbeekrik

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2014, 11:10:03
Bij ons in de beveiliging is het ook niet toegestaan tatoeages of oorbellen zichtbaar te dragen ;)


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2014, 11:17:04
Oorbellen en andere versierselen aangebracht op of in het lichaam kunnen letsel veroorzaken dit is begrijpelijk, maar de tatoe's zijn naar mijn mening geen belemmering voor de uitoefening van de functies. mss eeen gedachte om oorbellen en of ringetjes uit te doen tijden de dienst.
Bij instappen begint de inzet.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #6 Gepost op: 6 oktober 2014, 11:43:20
Citaat van: Gijs link=msg=1300436 date=1412587024
Oorbellen en andere versierselen aangebracht op of in het lichaam kunnen letsel veroorzaken dit is begrijpelijk, maar de tatoe's zijn naar mijn mening geen belemmering voor de uitoefening van de functies. mss eeen gedachte om oorbellen en of ringetjes uit te doen tijden de dienst.
Afhankelijk van de tatoeages zelf en hoeveelheid kunnen tatoeages het beeld wat iemand heeft bij de persoon beïnvloeden. Dat hoeft naar mijn mening helemaal niet een negatief effect te hebben.