GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014  (gelezen 118966 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Gijs link=msg=1352925 date=1432839669
Ik heb dit al eens eerder gemeld maar, de Gemeentesecretaris is de hoogste ambtenaar, vaak ook directeur bedrijfsvoering tevens adviseur van het college van Burgemeester en Wethouders. Derhalve ook medeverantwoordelijk voor de werkzaamheden van de diverse afdelingen.

Juist, en deze personen blijven vaak zitten waar ze zitten nadat een politiek verantwoordelijke aftreedt.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Juist, en deze personen blijven vaak zitten waar ze zitten nadat een politiek verantwoordelijke aftreedt.

Laat Haaksbergen nu een gemeente zijn die de afgelopen jaren diverse secretarissen heeft versleten....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Ik ben jaarlijks vrijwilliger bij een autorodeo waarbij de organisatie zelf ieder jaar weer bezig is met veiligheid en leert en op ervaring bijstuurt.  Ik verbaas me hevig over het gebrek aan veiligheidsinzicht bij de organisatie in Haaksbergen die vele jaren een evenement organiseert met risico's .


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Zowel chauffeur en organisatie worden vervolgd door OM.
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/06/09/om-gaat-chauffeur-monstertruck-vervolgen-voor-ongeval-haaksbergen/

Citaat
Zowel de chauffeur van de truck als de stichting worden dood door schuld ten laste gelegd, alsmede het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Gemeente valt kennelijk niets te verwijten volgens het OM.

Waarom hebben we dan nog een vergunningenstelsel?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,328
Citaat van: Diamondback link=msg=1354845 date=1433843706
Gemeente valt kennelijk niets te verwijten volgens het OM.

Waarom hebben we dan nog een vergunningenstelsel?
Ik denk eerder dat het OM dat wel zou willen maar gewoon niet kan op wettelijke gronden omdat gemeente en ambtenaren een soort van juridische onschendbaarheid bezitten; althans dat is mijn interpretatie van het geschrevene in dat artikel.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
In basis blijft de eerste verantwoordelijkheid bij de organisator en chauffeur liggen. Zij zijn de uitvoerenden. Dat de gemeente faalt bij vergunningverlening haalt de verantwoordelijkheid niet weg bij de chauffeur en de organisatie van het evenement. Het enige wat ze niet verweten kan worden dat ze zich niet aan de vergunning gehouden hebben.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
De vergunningsverlening is gebeurd op de achterkant van een bierviltje. Pietje wil een feessie en omdat hij bekend is met Klaasie wordt er even snel een handtekening gezet. Geen controle, geen risico-analyse, geen overleg met de organisatie, geen overleg met hulpverleningsinstanties.

Dan gaat het mis.

De organisatie en de bestuurder mogen naar het hekje. De gemeente is onschendbaar.

Hoeveel ambtenaren zijn er dagelijks bezig met dit soort vergunningen? Allemaal ontslaan, want de gemeente draagt toch geen verantwoordelijkheid als het ergens misgaat. Commercieel uitbesteden.

Mooie bezuiniging.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Diamondback link=msg=1354850 date=1433845070
De vergunningsverlening is gebeurd op de achterkant van een bierviltje. Pietje wil een feessie en omdat hij bekend is met Klaasie wordt er even snel een handtekening gezet. Geen controle, geen risico-analyse, geen overleg met de organisatie, geen overleg met hulpverleningsinstanties.

Dan gaat het mis.

De organisatie en de bestuurder mogen naar het hekje. De gemeente is onschendbaar.

Hoeveel ambtenaren zijn er dagelijks bezig met dit soort vergunningen? Allemaal ontslaan, want de gemeente draagt toch geen verantwoordelijkheid als het ergens misgaat. Commercieel uitbesteden.

Mooie bezuiniging.

Mijn zeegen heb je.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: JJ75 link=msg=1354849 date=1433844745
In basis blijft de eerste verantwoordelijkheid bij de organisator en chauffeur liggen. Zij zijn de uitvoerenden. Dat de gemeente faalt bij vergunningverlening haalt de verantwoordelijkheid niet weg bij de chauffeur en de organisatie van het evenement. Het enige wat ze niet verweten kan worden dat ze zich niet aan de vergunning gehouden hebben.

Iets wat ik al in tig posts probeer te verwoorden lukt jou in 4 zinnen!  O0

Ik maak me echter geen illusie over de strafmaat. Ik verwacht dat deze niet afschrikkend genoeg zal zijn en de slachtoffers en nabestaanden onvoldoende genoegdoening zullen geven.