GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening (Monstertruck in publiek) Stationsstraat - Haaksbergen 28-09-2014  (gelezen 118649 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: Crepusculum link=msg=1298829 date=1411919208
Ik heb het niet over dit evenement specifiek. Men vroeg wat men kan doen om de veiligheid van het publiek te waarborgen bij dergelijke shows, mijn antwoord was daarop: genoeg ruimte voorzien. Ik had het dus niet op dit specifieke geval.

On topic: een tragedie, zeker die kinderen. :'(

Blij met de verduidelijking, ik vroeg me ook al af wat je  precies bedoelde. Ook ik betwijfel voldoende ruimte op deze plek, heb dat plein eens opgezocht mer google erath, een min of meer driehoekig terrein van 50-bij 60 meter. OP de filmpjes  zie je de truck ook springen en  een paar  vreemde bewegingen maken, wat bij monstertrucks niet ongebruikelijk is (ik heb ze wel vaker in actie gezien). Nu wordt op RTV oost heel veel gereageerd tegen de vergunningsverleners en zeker niet onterecht maar kom op, de organisatie moet ook weten wat die dingen doen.

Dat het een  tragedie is staat  nu even bovenaan.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
LL4 volgens hun tweetaccount met 4 personen aan boord naar het MST te Enschede.


dongkim

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Citaat van: Brantho link=msg=1298835 date=1411919809
Man man, wat een organisatie die dat daar heeft bedacht.
Wat bedoel je hier precies mee?


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
ongelooflijk dat hiervoor een vergunning is verleend.

toevallig was dit weekend ook  Monster Jam in de Gelredome, kijk bij het filmpje hieronder eens naar de veiligheidsmaatregelen aldaar(filmpje van verleden jaar)

https://www.youtube.com/watch?v=uNCM_CFWeX4

dit plein was gewoon veel te klein en die dranghekken houden helemaal niets tegen.


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Citaat van: Crepusculum link=msg=1298829 date=1411919208
Ik heb het niet over dit evenement specifiek. Men vroeg wat men kan doen om de veiligheid van het publiek te waarborgen bij dergelijke shows, mijn antwoord was daarop: genoeg ruimte voorzien. Ik had het dus niet op dit specifieke geval.

On topic: een tragedie, zeker die kinderen. :'(

Ohw oke, ik had het niet als een "oplossing" geïnterpreteerd .
Je hebt gelijk, voldoende ruimte en een veiligheidsbuffer van enkele meters met 2 verschillende omheiningen (en dan bedoel ik geen ijzeren hekjes) zouden een oplossing kunnen bieden.

Mijn mening: Zeker naar alle veiligheidsplannen die ik opstel toe...
DIT HAD VOORKOMEN KUNNEN (en moeten) WORDEN !
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Citaat van: Dominique B link=msg=1298840 date=1411920149
Ohw oke, ik had het niet als een "oplossing" geïnterpreteerd .
Je hebt gelijk, voldoende ruimte en een veiligheidsbuffer van enkele meters met 2 verschillende omheiningen (en dan bedoel ik geen ijzeren hekjes) zouden een oplossing kunnen bieden.

Mijn mening: Zeker naar alle veiligheidsplannen die ik opstel toe...
DIT HAD VOORKOMEN KUNNEN (en moeten) WORDEN !
Kom op zeg, bind het spek niet zo rond het varken. Elke ramp had voorkomen kunnen worden, MH17, Enschede, Hemeltje en ga zo maar door. Hou dan lekker je woorden voor je.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Citaat van: JarnoF link=msg=1298825 date=1411919065
Alles afgesloten als in, geen overig verkeer op de weg? Of staan ze paraat, daar waar nodig het spoedtransport te laten passeren?
Zowel anwb als vid melden geen afsluiting van de N18 (de weg haaksbergen-enschede)
Ook andere officiële instanties heb ik dat bericht ook niet zien geven.
Ik ga uit van paraat staan dus
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


MarceldeVries

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • EHBO-er AED bediener
Citaat van: Dominique B link=msg=1298840 date=1411920149
Ohw oke, ik had het niet als een "oplossing" geïnterpreteerd .
Je hebt gelijk, voldoende ruimte en een veiligheidsbuffer van enkele meters met 2 verschillende omheiningen (en dan bedoel ik geen ijzeren hekjes) zouden een oplossing kunnen bieden.

Mijn mening: Zeker naar alle veiligheidsplannen die ik opstel toe...
DIT HAD VOORKOMEN KUNNEN (en moeten) WORDEN !

Zoiets doe je niet op een klein pleintje in het centrum, maar op een industrieterrein waar wel ruimte is en daar kan je ook ruim afzetten.
En ik ben van mening dat een gemeente die een vergunning afgeeft hier beter naar had moeten kijken.
Wie een gat graaft voor een ander, heeft tenminste werk!


Crossie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Citaat van: StevenQ link=msg=1298839 date=1411920087
http://www.youtube.com/watch?v=uNCM_CFWeX4

dit plein was gewoon veel te klein en die dranghekken houden helemaal niets tegen.
Op 04:48 zie je waar de marshalls vandaan komen...


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Citaat van: kaasje link=msg=1298843 date=1411920266
Kom op zeg, bind het spek niet zo rond het varken. Elke ramp had voorkomen kunnen worden, MH17, Enschede, Hemeltje en ga zo maar door. Hou dan lekker je woorden voor je.

Nou bedoel er niks verkeerd mee hoor, Maar een evenement heeft toch op voorhand een veiligheidsplan op te stellen, dat door verschillende mensen (brw, medisch) moet bekeken worden ?

Of zijn we hier in België dan zo ernstig met onze veiligheidsnormen en plannen ?
Ik dacht dat dat in Nederland ook wel zo zou zijn ?
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)