Plaats hier foto's van Magirus-Deutz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Magirus-Deutz voertuigen  (gelezen 112332 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AC-Marcel

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 24 juli 2005, 21:36:59
Heeft iemand de oude 831 van brandweer Naarden op de gevoelige plaat staan?

Dit was ook zo'n prachtige Magirus-Deutz.  ;)


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #51 Gepost op: 24 juli 2005, 22:15:38
Rene

ik kan je vertellen welke wagen dat was en bij welk korps deze vandaan kwam. kan je alleen nu op dit moment geen foto leveren van deze wagen. het gaan om een Magirus-Deutz 192D11FA met Motorkracht-Magirus opbouw uit 1981. deze had kenteken BB-87-PR en was tot 2002 in dienst bij brandweer Eindhoven.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Rene112

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 24 juli 2005, 22:35:44
Rene

ik kan je vertellen welke wagen dat was en bij welk korps deze vandaan kwam. kan je alleen nu op dit moment geen foto leveren van deze wagen. het gaan om een Magirus-Deutz 192D11FA met Motorkracht-Magirus opbouw uit 1981. deze had kenteken BB-87-PR en was tot 2002 in dienst bij brandweer Eindhoven. 

Jij hebt gewonnen Louis  ;) ;D

Deze tankautospuit staat op de kaft van het boek "Brandweer in beeld" van met foto's van Ben van Mierlo uit de 80'er jaren.

groeten,
René de Caluwé


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #53 Gepost op: 24 juli 2005, 22:41:20
Rene

hadden jullie die wagen gehuurd van een bedrijf. aangezien hij zo aparte striping heeft. dit had hij niet bij Eindhoven. ik heb die striping eerder gezien al weet ik nu even niet welk bedrijf daar achter zat. was iets met opleiden en het verhuren van personeel en materieel. uit de buurt van Zoetermeer geloof ik.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Rene112

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 24 juli 2005, 22:52:37
Rene

hadden jullie die wagen gehuurd van een bedrijf. aangezien hij zo aparte striping heeft. dit had hij niet bij Eindhoven. ik heb die striping eerder gezien al weet ik nu even niet welk bedrijf daar achter zat. was iets met opleiden en het verhuren van personeel en materieel. uit de buurt van Zoetermeer geloof ik.

Klopt Louis,

Het voertuig is gehuurd van Firesupport uit Zoetermeer. Dit bedrijf heeft de kapotte 845 (Daf 1300) overgenomen. Aan het einde van de huurperiode bezweek trouwens de Magirus ook nog eens.

Er is een foto (volgens mij van Peter Hunt) waarop deze Magirus op een oplegger weer wordt teruggereden naar het bedrijf in Zoetermeer.

groeten,
René de Caluwé


jwpots

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 25 juli 2005, 00:23:03
Deze Magirus-Deutz is in 2003 enkele maanden in dienst geweest bij de brandweer Heerhugowaard.

Het voertuig was een tijdelijke vervanging van de 845 (Daf 1300) waarvan de pomp niet meer werkte. Het wachten was op de aflevering van de nieuwe MAN tankautospuit.

Deze 'heerlijke' Magirus met een mooi motorgeluid heeft bij enkele branden goede diensten bewezen (zelfs als eerste uitruk). De bijgevoegde foto is gemaakt tijdens de zeer grote brand bij caravanbedrijf Mijts op 14 december 2003.

(foto gemaakt door Jos Breed, brw. Heerhugowaard)

Ik ben benieuwd wie het eerste invult waar deze stoere Magirus-Deutz oorspronkelijk dienst deed?  ;) ;D
(natuurlijk met foto.....)

groeten,
René de Caluwé




René, ik heb er een foto van uit zijn Eindhovense tijd van onze vriend Lagerwerf, maar ik kan de foto niet plaatsen. De upload directory is voor mij al een paar dagen vol  :'( :'( :'(

Groet
Johan


jwpots

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 25 juli 2005, 22:46:23
Hier de wagen in zijn Eindhovense gedaante.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


Rene112

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 25 juli 2005, 22:52:26
Dankjewel Johan  ;)

En hierbij de foto van dezelfde wagen... maar dan op de terugreis naar Zoetermeer.



Foto van Peter Hunt (waarvoor dank!).

groeten,
René de Caluwé


jwpots

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 25 juli 2005, 22:54:59
Dankjewel Johan  ;)

En hierbij de foto van dezelfde wagen... maar dan op de terugreis naar Zoetermeer.


Foto van Peter Hunt (waarvoor dank!).

groeten,
René de Caluwé


Deze foto heb ik meer gezien, waar weet ik op moment niet.

Groet
Johan


Rene112

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 25 juli 2005, 22:56:48
Deze foto heb ik meer gezien, waar weet ik op moment niet.

Groet
Johan

Peter Hunt heeft hem wel eens op het brandweer prikbord (brandweer.pagina.nl) geplaatst. Hij was toen in de veronderstelling dat Firesupport failliet zou zijn....

groeten,
René de Caluwé