Inzet post Moerdijk-Haven, ook voor andere klussen dan industrie

Auteur Topic: Inzet post Moerdijk-Haven, ook voor andere klussen dan industrie  (gelezen 28225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #30 Gepost op: 13 oktober 2014, 16:25:49
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1301594 date=1413205256
Ik ga er vanuit dat de voertuigen van Moerdijk Haven gewoon in de KVT staan en ook als zodanig gealarmeerd worden.

Weet jij wat jij schrijft heel zeker!?!? Tegenwoordig, tenminste in mijn regio, worden er geen keiharde garanties gegeven wat opkomsttijden en deze worden zeker niet in bedrijfsnoodplannen, ontruimingsplannen en dergelijke opgenomen! Een bedrijf moet gewoon zelfredzaam zijn en onder andere voldoen aan het Bouwbesluit 2012 en milieuregelgeving. Zij zijn dus zelf verantwoordelijk voor hun eigen brandveiligheid en kunnen hierbij niet leunen op de (overheids) brandweer. De brandweer is er alleen nog maar voor het restrisico.

In onze regio bestonden dit soort afspraken helaas ook met bedrijven, er waren zelfs voertuigen bekostigd door bedrijven. Na de regionalisering zijn we al dit soort afspraken aan het wijzigen zodat er geen verantwoordelijkheid meer bij de brandweer ligt.

Als een publiek-private brandweer opgericht wordt om ook bedrijfsbrandweertaken te verrichten dan zit hier ook een opkomstverplichting aan. Bij de gezamenlijke brandweer in de VRR staan de voertuigen van de gezamenlijke brandweer in het KVT maar hebben wel degelijk een bedrijfsbrandweertaak voor sommige bedrijven (dat was het doel van de gezamenlijke brandweer). Hier moet bij alarmering dan ook rekening mee worden gehouden. Iets soortgelijks kan ik mij ook voorstellen voor de brandweer op de post Moerdijk-Haven.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


braboz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 284
Reactie #31 Gepost op: 9 oktober 2018, 11:22:51
Wanneer de HW van de Posten van Bergen op Zoom of Roosendaal voor langere tijd buiten gebruik zijn dan gaat de HW van Moerdijk naar een van die Posten toe en staat er op Moerdijk dan geen HW. Maar tegelijkertijd wanneer de TS of SB van Moerdijk langere tijd niet inzetbaar is dan gaat de SB of TSindustrie van Bergen op Zoom weer naar Moerdijk toe.