parkeren bedrijfsbus

Auteur Topic: parkeren bedrijfsbus  (gelezen 3450 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Gepost op: 4 oktober 2014, 20:50:31
Even een vraag.

Bij ons in de buurt is een chronisch tekort aan parkeerplaatsen. Nu hebben we ook een nieuwe bewoner gekregen die zijn bedrijfsbus op de parkeerplaatsen parkeert. Hij neemt hiermee 2 parkeervakken in beslag, maar erger.....we zien niets meer als we willen wegrijden. Mijn zoon ziet met zijn C1 die ernaast staat helemaal niets en ik heb bijna een fietser geschept (onze auto is wat langer en heeft dus een langere neus), omdat ik voor ik wat kan zien al een stuk de straat op moet rijden.

Nu zal de eigenaar niet snel ergens anders wensen te parkeren, hij wil ook vlakbij zijn huis staan, maar dit is wel gevaarlijk. Is hier na vriendelijk verzoek nog wat anders aan te doen?


facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:27:40
Het enige probleem zou het parkeren in twee vakken kunnen zijn. Daarbij komt mij meteen de vragen naar boven of de bestelbus te lang is voor de parkeervakken of dat de vakken wel aan de minimale eisen voldoen.
In mijn woonplaats zijn de vakken ook smaller dan vereist om op die manier (zogenaamd) meer auto's kwijt te kunnen.
De andere punten die je aanhaalt zijn min of meer jullie eigen probleem; bij het wegrijden zal je je altijd moeten overtuigen of dit zonder gevaar of hinder kan. Dat heeft niets te maken met een soort voertuig. Ook een caddy kan het zicht belemmeren...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #2 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:31:30
Ik zou eens kijken of er geen sprake is van een overtreding van de APV. Die laat vaak geen lange voertuigen toe ( 6m max. ).
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #3 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:35:31
Citaat van: HIT link=msg=1300219 date=1412451090
Ik zou eens kijken of er geen sprake is van een overtreding van de APV. Die laat vaak geen lange voertuigen toe ( 6m max. ).
Niet alleen de APV; als het voertuig niet in een parkeervak past (als dat aan de vereiste afmeting voldoet), mag het ook niet. Dat neemt nog steeds niet weg dat het wegrijden een bijzondere verrichting is en het niet uitmaakt of het wel of niet in de APV staat, of dat er er een Caddy of en net-iets-te-lange-bus geparkeerd staat.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:41:16
De parkeervakken zijn volstrekt normaal. Zowel buurman naast me en ik hebben grote auto's en geen last van elkaar.  Ook de lengte is voldoende voor personenwagens. De bus is breed, lang en hoog en komt met de neus net op de weg.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #5 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:47:55
... en de bus heeft een typegoedkeuring. Een bus is vaak ietsje breder dan een gewone personenauto maar dat scheelt niet veel, hooguit met een bakopbouw dat deze breder is.
Ga eens na in de APV wat die schrijft over het parkeren van "lange" voertuigen.
Voor de rest kan ik je adviseren: maak je niet druk. Misschien kan je overleggen om van vak te "ruilen".


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #6 Gepost op: 4 oktober 2014, 21:59:53
Ruilen maakt niet uit in onze straat...links of rechtsom staat hij het zicht te belemmeren. Maar goed...ik red me wel, maar vond die fietser laatst in mijn tuin wel sneu ;)

Ik kijk wel even naar de AVP. Thanks voor de info.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2014, 00:22:05
Inderdaad in de APV staat omschreven waar een voertuig aan moet voldoen bij parkeren in een parkeervak.

Bij mij in de gemeente geld bijvoorbeeld een lengtebeperking en een hoogtebeperking voor parkeren in de straten/parkeervakken.