Materieel spreidingsplan : Brandweer Twente bezuinigt acht ton en stoot negentien voertuigen af

Auteur Topic: Materieel spreidingsplan : Brandweer Twente bezuinigt acht ton en stoot negentien voertuigen af  (gelezen 86324 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Is er al iets van een spreidingsplan ter inzage? Tot nog toe is dit alleen maar een topic geworden met vermoedens, gegis, en allerlei andere zaken waar nog geen daadwerkelijk plan voor ligt. Kortom, niemand weet tot nog toe hoe het er echt voor staat. ::)


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Citaat van: Peter71 link=msg=1301273 date=1413014931
Is er al iets van een spreidingsplan ter inzage? Tot nog toe is dit alleen maar een topic geworden met vermoedens, gegis, en allerlei andere zaken waar nog geen daadwerkelijk plan voor ligt. Kortom, niemand weet tot nog toe hoe het er echt voor staat. ::)

Hallo Peter,nee daar moet ik je antwoord schuldig op blijven.Heb je ook weer gelijk in.


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Citaat van: JJ75 link=msg=1301091 date=1412934481
Zwolle Noord is alleen voor Zwolle Noord om het zo te verwoorden volgens dekkingsplan IJsseland dacht ik.

Als deze alleen voor Zwolle-noord is dan heeft IJsselland geld teveel volgens mij....
En bij een grotere regio Oost (IJsselland en Twente samengevoegd) kan het dekkingsplan IJsselland overboord,toch?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Herbert1971 link=msg=1301313 date=1413032409
Als deze alleen voor Zwolle-noord is dan heeft IJsselland geld teveel volgens mij....
En bij een grotere regio Oost (IJsselland en Twente samengevoegd) kan het dekkingsplan IJsselland overboord,toch?
Hoezo zou het dekkingsplan van IJsselland overboord moeten? Misschien gooien ze dat van Twente dan wel overboord. Hoezo maak je je hier uberhaupt druk over? In het beginsel voegen ze alleen de meldkamers samen, en hanteren ze gewoon de bestaande dekkingsplannen er veranderd verder helemaal niets aan een regio. Pas als er reden is om de dekkingsplannen te herzien zal er een nieuw dekkingsplan komen. Of je daar dan gelukkiger van moet worden zal dan pas blijken.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Citaat van: tygerpower link=msg=1301270 date=1413014417
Delden heeft idd een 4x4.

totaal zijn er idd 13 4x4 voertuigen Helaas op dit moment maar 12 omdat de 2541 post De Lutte wegens te weinig vrijwilligers niet inzetbaar is.

enkel de posten Losser  Tubbergen  Nijverdal   Rijssen  Haaksbergen  hebben volgens mij een 2e TS op de post.  ?

zullen ze dan de 4x4 laten staan?
De 4x4 van Tubbergen blijft idd hoofdzakelijk aan de kazerne staan
Uiteraard gaat ie wel mee als 2e TS
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Citaat van: tygerpower link=msg=1301270 date=1413014417
Delden heeft idd een 4x4.

totaal zijn er idd 13 4x4 voertuigen Helaas op dit moment maar 12 omdat de 2541 post De Lutte wegens te weinig vrijwilligers niet inzetbaar is.

enkel de posten Losser  Tubbergen  Nijverdal   Rijssen  Haaksbergen  hebben volgens mij een 2e TS op de post.  ?

zullen ze dan de 4x4 laten staan?
En Denekamp.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
De nieuwe Roepnummers maken van sommige dingen een echt raadsel.

vandaag is er een nieuwe OvD voertuig aan Brandweer Twente afgeleverd.  05-9091  

Vandaag een nieuwe Mitsubishi Pajero mogen afleveren aan de Brandweer Twente. De auto zal worden ingezet ten behoeve van de officier van dienst, zodat hij op zowel normale weg als bosrijk gebied snel ter plaatse kan zijn. Mannen.. veel plezier en succes met de nieuwe aanwinst!

bron:  https://www.facebook.com/AutoAaltinkNijverdal

de volgende Roepnummers van de OvD's zijn nu bekend

05-9095  Transporter T5
05-9093  Transporter T5
05-9091  Pajero   << mogelijk van de nu 05--5091 ?

enkel weet iemand welk roepnummer de COH bak nu gaat krijgen en de RoVD ?


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
COH krijgt nummer 05-9098. Deze wordt vervangen door een nieuwe aldus het BRWforum.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Citaat van: Herbert1971 link=msg=1300598 date=1412671373
Op dit ogenblik is men bezig met een nieuw materieel spreidings plan voor de Regio Twente.
Er zijn daarbij enkele opvallende zaken te melden.
-Zo gaat waarschijnlijk op alle vrijwilligers posten de 2e TS verdwijnen.
-De SB-4161 van Post Spaansland in Enschede gaat waarschijnlijk de 2e TS op Post Borne vervangen.Een logische en goede keuze omdat Borne vrij centraal in Twente aan de A35 ligt en dus elke uithoek vrij snel te bereiken is.
-De volgende voertuigen op Post Nijverdal dreigen te verdwijnen:
05-5442 (tweede TS),05-5471 (HV-2),en 05-5451 (Hoogwerker).
-Ook de HV-2 5271 van Post Holten gaat verdwijnen.
-WTS-1000 Post Nijverdal wordt vervangen door WTS-2500 (waar vandaan weet ik niet)

Heb jij enig idee wanneer dit doorgevoerd gaat worden? Of zit het nog in de beginfase?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1302073 date=1413360894
Heb jij enig idee wanneer dit doorgevoerd gaat worden? Of zit het nog in de beginfase?
Nog handiger is om eens af te wachten tot er officieel iets bekend gaat worden. ::)