Materieel spreidingsplan : Brandweer Twente bezuinigt acht ton en stoot negentien voertuigen af

Auteur Topic: Materieel spreidingsplan : Brandweer Twente bezuinigt acht ton en stoot negentien voertuigen af  (gelezen 86337 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: superfly link=msg=1364778 date=1438428195
Ooit eens gelezen dat het deel korps van Nordhorn (D) wel eens gekazerneerd is geweest in Denekamp ivm feest van Denerkamper korps.

Gekazerneerd in Denekamp of stand-by vanaf Nordhorn? Moet kunnen toch, als er een gelegenheid is dat men dan hulp krijgt van buurtkorpsen?


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
geloof dat blusploeg nordhorn na instructie met het materieel van denekamp aan de slag zou gaan, dus gekazerneerd op post denekamp (is al weer aantal jaren terug).


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Gekazerneerd in Denekamp.Heb ik met het Korps Oldenzaal ook al eens gedaan.En dat is ons prima bevallen.Ik weet dat de samenwerking tussen Denekamp en Nordhorn zeer goed is en ook wij toen als Korps Oldenzaal hebben wel een aantal keren de conditie in Nordhorn op peil gehouden.


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
16:18:53 03-09-15   GROUP-1   PRIO 1 Aanrijding Letsel Raalterweg - N332 13,0 Holten N332 055241 055171 DYNA
09:33:44 31-08-15   GROUP-1   PRIO 1 Woningbrand Pastoor Wienholtsstraat 3 7481KA Haaksbergen 054541 054561 054131 DYNA

Iemand die weet dat de eerste voertuigen al buiten dienst gezet zijn? Holten had altijd zelf een HV, en Haaksbergen had altijd 2 TS'sen.


EMG Fotografie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
    • EMG Fotografie
Mogelijk te weinig manschappen voor een 2e tankautospuit in Haaksbergen? Al enige tijd word hier enkel een tankautospuit opgeroepen van Haaksbergen, en de andere vaak vanuit Enschede.

De eerste voertuigen zouden pas later uit dienst gaan, maar het zou mogelijk kunnen. De HV van Holten is enkele weken geleden nog wel uitgerukt.
EMGFotografie.nl ~ Canon 5DmkIII & 7D ~ @EMGFotografie


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Van de week zag ik de pm/slangen wagen en de hv buiten staan op het achter terrein van de kazerne.
De HV staat al enige tijd regelmatig buiten, oorzaak of rede mij totaal onbekend!
ACH & HBT


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Ik heb weer een tweetal wijzigingen wat betreft de regio Twente.Gezien de melding van gisteravond in Rijssen,waarbij een scooterbrand aan de ter Horststraat werd gemeld, staat de voormalige 05-1232 van Hengelo-Noord nu als 1e TS met roepnummer 05-9038 op Post Rijssen.
Ook is de 05-2631 van Korps Ootmarsum vervangen door de 05-2232 van Korps Losser.Deze staat dus nu op post Ootmarsum.


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Beide TSSEN van kazerne Rijssen staan niet meer in de kazerne.
Alleen de MAN met roepnummer 9038.
Geen idee wat er gaande is met de huidige voertuigen en of de MAN een blijver is of een tijdelijke oplossing?
ACH & HBT


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Citaat van: Fire shark link=msg=1374075 date=1442775133
Beide TSSEN van kazerne Rijssen staan niet meer in de kazerne.
Alleen de MAN met roepnummer 9038.
Geen idee wat er gaande is met de huidige voertuigen en of de MAN een blijver is of een tijdelijke oplossing?

Die MAN is dus de vroegere TS van Post Hengelo-Noord 05-1232.
Ik kan me voorstellen dat de 05-5131 voor vervanging in aanmerking komt gezien zijn bouwjaar (het betreft nog een "Mucar" wagen) en waar de 05-5141 dan is? Ik weet het (nog) niet.


Steve

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Volgens mij stond er op pagina 2 van deze topic de volgende link:

http://www.tubantia.nl/regio/enschede/brandweer-twente-veilig-met-veel-minder-wagens-1.4678483?ref=vp-list_of_6_articles_image_title&refid=7.349050

Dat zal zo langzamerhand wel gaan plaatsvinden en dan zullen oudere voertuigen mogelijk voor jongere exemplaren vervangen gaan worden.

Groet,
Steve
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.