Materieel spreidingsplan : Brandweer Twente bezuinigt acht ton en stoot negentien voertuigen af

Auteur Topic: Materieel spreidingsplan : Brandweer Twente bezuinigt acht ton en stoot negentien voertuigen af  (gelezen 86335 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Peter71 link=msg=1315359 date=1418915637
Er zal wat op reserve of oefenen worden gezet, of worden oude TSen die wel in dienst blijven vervangen voor jongere TSen die boventallig zijn. De rest is zo doorverkocht aan het buitenland.

O ze zullen ze ook vast en zeker kwijt raken daar heb ik geen twijfels over, hier en daar wat omruilen en daarna de rest naar de handel. Ik zeg alleen dat de opbrengsten wel eens tegen konden gaan vallen. Als (bijna) alle regio's voertuigen gaan afstoten dan heb je een verzadigde markt en een handelaar heeft daar een prima neus voor en de voertuigen voor het uitzoeken.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Alleen zal niet alles in de directe handel terecht komen. Organisaties zoals "Brandweer zonder grenzen" zit te springen om oude TSen, en die zorgen dat het materieel naar armere landen toe gaat.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Peter71 link=msg=1315367 date=1418916691
Alleen zal niet alles in de directe handel terecht komen. Organisaties zoals "Brandweer zonder grenzen" zit te springen om oude TSen, en die zorgen dat het materieel naar armere landen toe gaat.

Een mooi streven Peter en van mij mogen ze alle voertuigen weg schenken. Ik denk alleen dat de heren bezuinigerds er een andere mening op na houden. Heb inmiddels ervaringen met NHN waar je broek van afzakt, ik zou een aantal spullen ruilen met een korps met een oude handpomp voor zaken die niet meer gebruikt in een hoek van een kazerne lagen en waar ik nog naar opzoek ben (beetje de ene hand wast de andere) helaas werd daar de hogere bezuinigingsleiding een stokje voor gestoken ik mocht het wel kopen en mijn spullen aan het bewuste korps schenken...

Laat de door jou bedoelde organisaties zich vooralsnog niet rijk rekenen als de bezuinigerds geld ruiken heeft de goodwill doorgaans het nakijken.  :'(
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Bedenk dat niet alleen om de voertuigen zelf gaat maar vooral om het personeel(skosten) die minder zullen worden.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1315428 date=1418924692
Bedenk dat niet alleen om de voertuigen zelf gaat maar vooral om het personeel(skosten) die minder zullen worden.

Met alle respect.... maar DAT geloof ik nou net weer niet, ja op de vloer zullen er vast een aantal verdwijnen maar ik heb het donkere vermoeden dat daar vast wel weer niet repressieve functies voor terug komen, uiteraard allemaal met een eigen DA met blauwe lamp.

In een topic over een brandje in Medemblik heb ik daar eens mijn constatering van gedeeld en toen werd ik nog afgefakkeld (om in brandweer begrippen te blijven) maar een aantal maanden verder zijn er toch een aantal van de rode tak die het zelfde gevoel beginnen te krijgen. En wanneer er voor elke drie medewerkers op de vloer twee op kantoor terug komen is je personele besparing alweer verdwenen als sneeuw voor de zon.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1315444 date=1418925797
Met alle respect.... maar DAT geloof ik nou net weer niet, ja op de vloer zullen er vast een aantal verdwijnen maar ik heb het donkere vermoeden dat daar vast wel weer niet repressieve functies voor terug komen, uiteraard allemaal met een eigen DA met blauwe lamp.

In een topic over een brandje in Medemblik heb ik daar eens mijn constatering van gedeeld en toen werd ik nog afgefakkeld (om in brandweer begrippen te blijven) maar een aantal maanden verder zijn er toch een aantal van de rode tak die het zelfde gevoel beginnen te krijgen. En wanneer er voor elke drie medewerkers op de vloer twee op kantoor terug komen is je personele besparing alweer verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dat gebeurd vanzelf, daar waar voertuigen geschrapt worden gaan ook geheid repressieve functies verdwijnen. Denk maar niet dat er tot nog toe gesneden gaat worden in niet-repressieve functies. Die blijven zitten, en laat dat nu net de duurdere functies zijn. 998765


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Peter71 link=msg=1315448 date=1418926150
Dat gebeurd vanzelf, daar waar voertuigen geschrapt worden gaan ook geheid repressieve functies verdwijnen. Denk maar niet dat er tot nog toe gesneden gaat worden in niet-repressieve functies. Die blijven zitten, en laat dat nu net de duurdere functies zijn. 998765

Het is alleen zo jammer dat alleen de vloer dit ziet gebeuren. Wij "leken" burgers zien het niet dat de korpsen uitgehold worden op een enkeling na omdat die via dit forum wat meer beeld kunnen vormen. NHN gaat ook die kant uit met alle gevolgen die daar bij kunnen horen maar geen hond buiten de brandweer die er ook maar iets van weet.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Benieuwd wanneer men er op terug komt en toch liever ziet dat er nog een paar TS'en minder bespaard zouden worden (of HV-voertuigen). Mag hopen dat net als bij een bedrijf waar medewerkers bij een reorganisatie eruit moeten en de eerste tijd geen nieuwe medewerkers aangenomen mogen worden, hier ook geld dat de eerstkomende tijd (paar jaar) en geen TS of HV voertuigen gekocht mogen worden? Lijkt me bizar dat eerst alles verkocht wordt en over één of twee jaar een nieuwe TS voor een van de posten wordt aangeschaft omdat deze kapot of afgeschreven is.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ga er maar van uit dat er geen inkeer zal komen. De eenmaal ingeslagen weg zal niet zomaar weer terug bewandeld worden. En als dat uiteindelijk gaat inhouden dat er later voertuigen vervangen moeten worden kan dat zomaar nog een bezuinigingsronde worden. ::)


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1315318 date=1418906528
Als men bedenkt dat het gaat om allemaal 2e TS'sen (in totaal 11 stuks, de 7 HV's en 1 HW dan kom ik tot de volgende auto's.

TS:
1332 TS Borne
2231/2241 TS Losser
2331/2341 TS Denekamp
2431/2441 TS Tubbergen
3131/3231/3331 TS Almelo (1x --> houden 1x beroeps, 1x vrijwilligers)
2x TS Enschede (houden 2 posten met 1x TS-beroeps?)
4531 TS Haaksbergen
5131/5141 TS Rijssen
5441/5442 TS Nijverdal
5531/5541 TS Wierden

Of gaat Oldenzaal ook naar 1x TS? Hengelo Centrum kan ook nog.

2171 HV Oldenzaal
2471 HV Tubbergen
3471 HV Den Ham
4571 HV Haaksbergen
5171 HV Rijssen
5271 HV Holten
5471 HV Nijverdal

Dit houdt in dat alleen 3x HV1 blijft bestaan (Almelo,Hengelo,Enschede)

5451 HW Nijverdal

Op een dag als vandaag zie je maar weer dat een HV in Den Ham gewoon moet blijven bestaan, een dodenweg de N36. Heb je dan straks met 3 HV-voertuigen te maken in een veiligheidsregio Twente  :o