Plaats hier foto's van De Soto en Fargo voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van De Soto en Fargo voertuigen  (gelezen 7853 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2005, 08:29:05
helemaal gelijk. het gaat om een Ford BigJob zoals ze in Belgie genoemd worden, hier in Nederland is dat een F620 met middenbouwpomp. ook weer typisch Belgisch op zo lange wielbasis. de andere wagen is een Chevrolet van het type RW4400 volgens mijn (dat type dan).
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #11 Gepost op: 21 juli 2005, 08:35:32
Johan

bedoel je nu dat IJsselstein ooit twee Fiat autospuiten heeft gehad. en dat men in 1932 er een kocht met kenteken L-24328 en dat deze er in 1951 niet meer was. en dat men toen als overgang naar de nieuwe Austin. gebruik heeft gemaakt van de oude Larense Fiat met kenteken NJ-44-08. of zie ik het niet verkeerd. weet wel dat de oude Larense Fiat ooit bij een jubileum rond reed met het gemeentewapen van IJsselstein met achter het stuur dhr.Majoor. trouwens ik heb begrepen dat de wagen niet langer in het bezit van dhr.Majoor is en dat deze wagen zich nu in Friesland bevind (Joure?)
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2005, 08:38:49
Johan

is het je bekend dat de Desoto van Hilversum waarvan je de foto heb geplaatst. dat deze een periode als vervangende autospuit in Loosdrecht heeft gestaan. namelijk van 1974 tot 1975. de nu nog bestaande Austin/Geesink autospuit is in 1974 afgevoerd en tot de komst van de toen nieuwe Mercedes-Benz tankautospuit in 1975 heeft men de Desoto geleend van brandweer Hilversum.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 25 juli 2005, 00:59:34
Johan

bedoel je nu dat IJsselstein ooit twee Fiat autospuiten heeft gehad. en dat men in 1932 er een kocht met kenteken L-24328 en dat deze er in 1951 niet meer was. en dat men toen als overgang naar de nieuwe Austin. gebruik heeft gemaakt van de oude Larense Fiat met kenteken NJ-44-08. of zie ik het niet verkeerd. weet wel dat de oude Larense Fiat ooit bij een jubileum rond reed met het gemeentewapen van IJsselstein met achter het stuur dhr.Majoor. trouwens ik heb begrepen dat de wagen niet langer in het bezit van dhr.Majoor is en dat deze wagen zich nu in Friesland bevind (Joure?)   

Wat ik weet van de Larense Fiat heb ik van Dhr Majoor zelf vernomen. De constructie die jij opsomt zou heel goed mogelijk kunnen wezen. Misschien heeft de eigen Fiat van IJsselstein voortijdig de geest gegeven en dat ze ter overbrugging naar de Austin de Fiat van Laren in bruileen hebben gehad.

Groet
Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #14 Gepost op: 7 september 2005, 21:08:21
een tweetal Fargo autospuiten uit Finland. de bovenste is er een met zgn. binnenliggende middenbouwpomp, deze Fargo FH4-60 was van brandweer Helsingin en staat nu in het korpsmuseum van brandweer Helsinki. de andere Fargo is uitgerust met een voorbouwpomp en van brandweer Vuosaaren.
afkomstig van www.fireimages.net en ze zijn genomen bij een optocht in Helsinki.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


j.scheele

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2006, 13:06:24
zag deze topic over het hoofd.
Bij deze de 2 De Soto voertuigen uit Hilversum.
Links uit 1949 en rechts uit 1952

[verwijderd door de beheerder]