Brandweer Commer's

Auteur Topic: Brandweer Commer's  (gelezen 20567 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #20 Gepost op: 21 juli 2005, 14:22:05
dan maar een andere plaatsen. ooit gemaakt tijdens een toertocht van de VBB in Doesburg. deze Commer KCL4023 walk-Thru met Den Hartog-Bikkers deed aanvankelijk dienst vanaf 1968 bij brandweer Doesburg en ging in 1986 over naar de plaatselijke bedrijfbrandweer van Thomassen en Drijver-Verblifa. inmiddels is deze AS9LD2200 weer in prive-bezit aangezien de bedrijfsbrandweer opgeheven werd. ooit had brandweer Doesburg drie van deze wagens in dienst. dit waren deze AS LD, een PM (staat bij de Dodge Topic) en een TS HD welk in 1976 bij de grote bosbrand bij Arnhem verloren ging door dat hij ingesloten werd tijdens deze brand.    

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 21 juli 2005, 19:12:54
Ik heb van de koper toen toch echt gehoord dat ze hem helemaal weg wouden doen maar dat zal ik wel verkeer hebben dan  :-\

Dat heb je zeker hij heeft nog heel wat jaartjes dienst gedaan bij TNO en dat kan ik bevestigen :D Later is hij door TNO geschonken aan de brandweer vereniging Wateringen!


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #22 Gepost op: 21 juli 2005, 19:22:02
bedoeld hij niet de Commer walk-thru die voorheen bij de AKZO in Sassenheim dienst deed. deze is volgens mijn in particulier bezit.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #23 Gepost op: 21 juli 2005, 19:25:00
Dat heb je zeker hij heeft nog heel wat jaartjes dienst gedaan bij TNO en dat kan ik bevestigen :D Later is hij door TNO geschonken aan de brandweer vereniging Wateringen!
Ik ga het navragen bij de desbetreffende  :) Al die connecties toch  :P
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2005, 19:26:54
Nee hij bedoelt wel een commer walk thru maar dan die van brandweer Leidschendam en die heeft toch echt bij TNO rijswijk gestaan! En is nu in het bezit van brandweervereniging Wateringen evenals de Dodge die vroeger ook dienst heeft gedaan bij brandweer Leidschendam!

Groet Ronald.


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2005, 19:28:21
Ik ga het navragen bij de desbetreffende  :) Al die connecties toch  :P

Hoeft niet mijn vader is Hoofd-BHD op TNO en ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat hij bij TNO heeft gestaan!


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2005, 19:29:46
Hoeft niet mijn vader is Hoofd-BHD op TNO en ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat hij bij TNO heeft gestaan!
Dan heeft het geen zin he Ronald  ;) thanks for the info, als je dat dan direct zegt  :D
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 21 juli 2005, 19:31:26
Kijk een paar berichten terug heb ik het verhaaltje ook al vertelt  ;D

Groet Ronald.


spuit 11

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 21 juli 2005, 19:46:29
Hoeft niet mijn vader is Hoofd-BHD op TNO en ik heb het met mijn eigen ogen gezien dat hij bij TNO heeft gestaan!
Ronald,
de Commer die wateringen heeft staan is een rode die van Leidschendam naar TNO is gegaan en daarna naar de club in wateringen.
groetjes
Peter


Ronald Kuijpers

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 21 juli 2005, 19:50:53
;D Dat heb ik zo juist staan te vertellen Peter  :laugh:
Bedankt dat je het nog eens vertelt  ;) :D

Groet Ronald.