Brandweer Commer's

Auteur Topic: Brandweer Commer's  (gelezen 20589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

spuit 11

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 21 juli 2005, 19:52:45
;D Dat heb ik zo juist staan te vertellen Peter  :laugh:
Bedankt dat je het nog eens vertelt  ;) :D

Groet Ronald.
sorry dan heb ik zitten slapen en teveel naar die gele zitten kijken ;D ;D
groetjes
peter


Foto Joop

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 21 juli 2005, 20:11:25
sorry dan heb ik zitten slapen en teveel naar die gele zitten kijken ;D ;D
groetjes
peter

Hm, als ik dat zo lees... gele, of bedoel je soms stiekum geile  ;D ;D


spuit 11

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 21 juli 2005, 20:13:07
Hm, als ik dat zo lees... gele, of bedoel je soms stiekum geile  ;D ;D

EUHHHHH ;D ;D ;D ;D
groetjes
peter


jwpots

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 21 juli 2005, 20:27:36
Ronald,
de Commer die wateringen heeft staan is een rode die van Leidschendam naar TNO is gegaan en daarna naar de club in wateringen.
groetjes
Peter
Spuit 11 wordt wakker  ;D ;D :laugh: :laugh: :laugh:
Dat is inmiddels al denk ik 4 keer vermeld.  :laugh: :laugh:


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 21 juli 2005, 21:07:24
Brandweer Veenendaal maakte jarenlang gebruik van deze Commer. Hij heeft gediend als een AS om vervolgens zijn jaren te slijten als PM.
Het voertuig heeft de roepnummers 32 en vervolgens 403 gehad en in dienst vanaf 1965.
Na zijn actieve loopbaan mocht dit voertuig de Jeugd van brandweer Veenendaal vervoeren.
De laatste jaren is dit voertuig aanwezig als museumvoertuig. (brandbase.org)



Groetjes
Albert-Jan


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 21 juli 2005, 22:07:12
vind het net het busje van pieter post

sorry peter, was al slaperig ;) msn taal ben ik al aardig verleerd ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 21 juli 2005, 22:14:14
vind et net et bussie vna pieter post
leer eerst eens op een normale manier je berichten te typen,aan MSNtaal doen we hier niet


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #37 Gepost op: 22 juli 2005, 17:38:03
Brandweer Veenendaal maakte jarenlang gebruik van deze Commer. Hij heeft gediend als een AS om vervolgens zijn jaren te slijten als PM.
Het voertuig heeft de roepnummers 32 en vervolgens 403 gehad en in dienst vanaf 1965.
Na zijn actieve loopbaan mocht dit voertuig de Jeugd van brandweer Veenendaal vervoeren.
De laatste jaren is dit voertuig aanwezig als museumvoertuig. (brandbase.org)


Groetjes
Albert-Jan

Dit voertuig was tijdens Historisch Weekend in Den Helder aanwezig. Daar heb ik de eigenaar de heer Veenendaal uit Veenendaal gesproken. Het voertuig is in privebezit en omgebouwt tot Camper, wat aan de buitenkant gelukkig niet te zien is. De heer Veenendaal vertelde de volgende anekdote: Hij was op zoek naar een Commer WalkThru en had in diverse Tijdschriften en in het Internet gezocht om tot ontdekking te kommen dat er 125 meter van zijn woning zo een voertuig te koop stond, nl. de voormalige PM van de gemeentelijke brandweer Veenendaal. Bij de ombouw is een groot gewicht aan beton uit het voertuig verwijdert. Dit had als stabilisatie gedient tentijde dat het een TS was. Het voertuig is na 40 dienstjaren nog steeds in topconditie.


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 22 juli 2005, 17:56:47
Dit voertuig was tijdens Historisch Weekend in Den Helder aanwezig. Daar heb ik de eigenaar de heer Veenendaal uit Veenendaal gesproken. Het voertuig is in privebezit en omgebouwt tot Camper, wat aan de buitenkant gelukkig niet te zien is. De heer Veenendaal vertelde de volgende anekdote: Hij was op zoek naar een Commer WalkThru en had in diverse Tijdschriften en in het Internet gezocht om tot ontdekking te kommen dat er 125 meter van zijn woning zo een voertuig te koop stond, nl. de voormalige PM van de gemeentelijke brandweer Veenendaal. Bij de ombouw is een groot gewicht aan beton uit het voertuig verwijdert. Dit had als stabilisatie gedient tentijde dat het een TS was. Het voertuig is na 40 dienstjaren nog steeds in topconditie.

Zoals je ziet was dit onbekend bij mij. Dank je voor de toelichting.

Groetjes
Albert-Jan


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #39 Gepost op: 23 juli 2005, 12:58:17
Dit voertuig was tijdens Historisch Weekend in Den Helder aanwezig. Daar heb ik de eigenaar de heer Veenendaal uit Veenendaal gesproken. Het voertuig is in privebezit en omgebouwt tot Camper, wat aan de buitenkant gelukkig niet te zien is. De heer Veenendaal vertelde de volgende anekdote: Hij was op zoek naar een Commer WalkThru en had in diverse Tijdschriften en in het Internet gezocht om tot ontdekking te kommen dat er 125 meter van zijn woning zo een voertuig te koop stond, nl. de voormalige PM van de gemeentelijke brandweer Veenendaal. Bij de ombouw is een groot gewicht aan beton uit het voertuig verwijdert. Dit had als stabilisatie gedient tentijde dat het een TS was. Het voertuig is na 40 dienstjaren nog steeds in topconditie.

En nog een kleine aanvulling, de jeugdbrandweer maakt nu gebruik van de oude 890. de 890 is vorig jaar vervangen door een nieuwe.