Brandweer Commer's

Auteur Topic: Brandweer Commer's  (gelezen 20760 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

AJT

  • Vrijwilliger Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
    • brandweer-gelderland
Reactie #60 Gepost op: 11 december 2014, 20:34:23
Even een oud topic omhoog halen. Recent heb ik de Commer KAL 4023 gespot. Dit is een oud voertuig van de post Valburg gemeente Overbetuwe (Gelderland-Midden). Nu stond er aan één zijde ook nog het korps Zetten-Andelst vermeld en kom ik op enkele voertuigensites het roepnummer 671 tegen. Dit roepnummer was tot voor kort in gebruik bij het korps Zetten-Andelst. Heeft iemand informatie over dit voertuig. Heeft het voertuig zowel in Valburg dienst gedaan en vervolgens nog even in Zetten-Andelst? Als opbouw wordt verder vermeld dat het een Den Hartog-Bikkers opbouw betreft. Voor een GM8 is dat wat vreemd en ik vermoed dat er een Bikkers pomp heeft ingezeten? Ik hoop dat iemand informatie heeft want op internet kan ik niets nieuws meer vinden.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #61 Gepost op: 12 december 2014, 00:39:37
Citaat van: AJT link=msg=1313764 date=1418326463
Even een oud topic omhoog halen. Recent heb ik de Commer KAL 4023 gespot. Dit is een oud voertuig van de post Valburg gemeente Overbetuwe (Gelderland-Midden). Nu stond er aan één zijde ook nog het korps Zetten-Andelst vermeld en kom ik op enkele voertuigensites het roepnummer 671 tegen. Dit roepnummer was tot voor kort in gebruik bij het korps Zetten-Andelst. Heeft iemand informatie over dit voertuig. Heeft het voertuig zowel in Valburg dienst gedaan en vervolgens nog even in Zetten-Andelst? Als opbouw wordt verder vermeld dat het een Den Hartog-Bikkers opbouw betreft. Voor een GM8 is dat wat vreemd en ik vermoed dat er een Bikkers pomp heeft ingezeten? Ik hoop dat iemand informatie heeft want op internet kan ik niets nieuws meer vinden.

Volgens mij is dit voertuig nooit van Valburg zelf geweest. Vroeger viel Zetten onder gemeente Valburg omdat gemeente Overbetuwe nog niet bestond. Volgens mij is dit voertuig van Gemeente Valburg Post Zetten-Andelst geweest.

In ieder geval aan de rechterkant van het voertuig staat ook echt Gemeente Valburg.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #62 Gepost op: 12 december 2014, 09:57:09
De gemeente Valburg ontstond op 1 januari 1818 uit een deel van de gemeente Elst en een deel van de gelijktijdig opgeheven gemeente Herveld. Op 22 mei 1854 werd de gemeente uitgebreid met het gebied van de opgeheven gemeente Loenen en Wolferen. De gemeente Valburg ging op 1 januari 2001 op in de nieuwe gemeente Overbetuwe. Op dat moment bestond Valburg uit de dorpen Andelst (gemeentehuis), Hemmen, Herveld, Oosterhout (gedeeltelijk), Slijk-Ewijk, Valburg en Zetten.

Bovenstaande gevonden op internet. Op 1 januari 2001 is Overbetuwe ontstaan en is Valburg als gemeente verweven in Overbetuwe. Wat Luke zegt klopt dan, het voertuig heeft dan dienst gedaan in de gemeente Valburg (nu Overbetuwe) op post Zetten-Andelst. Tegenwoordig is Valburg een de gemeente Overbetuwe ipv een zelfstandige gemeente.

Maar of het voertuig dan zowel in Valburg en later in Zetten dienst heeft gedaan is dan de vraag gezien het roepnummer 671. Dat wil ook niets zeggen want roepnumers verschuiven ook wel eens van post natuurlijk.