Man aangehouden wegens voorbereiding terroristisch misdrijf tegen politieagenten

Auteur Topic: Man aangehouden wegens voorbereiding terroristisch misdrijf tegen politieagenten  (gelezen 4326 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Man aangehouden wegens voorbereiding terroristisch misdrijf
De politie heeft woensdag een 26-jarige man aangehouden die bezig zou zijn voorbereidingen te treffen voor een terroristisch misdrijf. Na de aanhouding van de man en de doorzoeking van zijn woning zijn geen wapens of concrete plannen voor aanslagen gevonden.

Het onderzoek naar de verdachte is gestart met informatie van de AIVD. De man heeft de Marokkaanse nationaliteit en verblijft illegaal bij familie in Amsterdam. Bij de doorzoeking van de woning is beslag gelegd op sim-kaarten, usb-sticks, een notitieboek, een mobiele telefoon en een tablet computer.

Omdat de verdenkingen tegen de man, waaronder aanwijzingen voor voorbereidingen van terroristische misdrijven tegen politiemensen, verder moeten worden onderzocht is hij vandaag door het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie (OM) voorgeleid aan de rechter-commissaris in Rotterdam, die hem voor twee weken in bewaring heeft gesteld.

en:
De politie heeft woensdag een man opgepakt op verdenking van het voorbereiden van een terroristisch misdrijf. Het Openbaar Ministerie heeft aanwijzingen dat hij geweld tegen politieagenten wilde gebruiken. Het OM baseert zich op informatie van de AIVD.


Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Bizar dit.

Is het AT ingezet, voor deze gevaarlijke gedachte ?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Waarschijnlijk de DSI.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Toen ik dit te horen kreeg moest ik meteen denken aan het AA-Plein in Amsterdam West.

Je moet als agent altijd scherp blijven, maar er bekruipt mij de laatste tijd toch een "eng" gevoel, je weet niet hoe ver deze
radicalisering cq terroristische gedachten nog door blijft groeien, vooral onder jongeren.
Mafkezen heb je altijd rondlopen maar dit gaat toch een stukje verder.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


Doorn

  • Senior GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Ik denk dat het een terecht gevoel is. De gebeurtenissen en New York en Canada getuigen wederom van de onmogelijke opgave om alle 'lone wolfs' eruit te pikken. Afgezet tegen een enkel moment van onoplettendheid dat iedere politieagent wel eens heeft en waarin zo'n mafketel toe kan slaan, is het wachten totdat iets dergelijks zich in Nederland afspeelt.
Waakzaam en dienstbaar aan de waarden van de rechtsstaat.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
En de politie is extra alert... Tot de diender na z'n dienst het politiebureau uitwandeld...
Of mogen we onze Walther vriendjes nu 24/7 dragen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Van mij mag jij 24/7 je dienstwapen op je dragen. Graag zelfs.......!

P.S
ook dan wel graag een vorm van ID subtiel ergens erbij dragen zodat tevens gezien kan worden dat je een agent bent voordat men denk dat jij een stoute man bent en er allerlei telefoontjes gepleegd worden en een straat afgezet omdat er een man bij de bakker staat waarvan "iemand" heeft gezien dat hij iets wat op een wapen lijkt bij zich draagt.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
En de politie is extra alert... Tot de diender na z'n dienst het politiebureau uitwandeld...
Of mogen we onze Walther vriendjes nu 24/7 dragen?
Ja. Als jij dat nodig vind. "Men" vind ook dat wij 24/7 politie agent zijn ja... al worden we maar voor +-38 uur betaald.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Voorarrest van verdachte voorbereidingshandelingen terroristisch misdrijf verlengd

https://www.om.nl/actueel/nieuwsberichten/@87053/voorarrest-verdachte/
30 oktober 2014 - Landelijk Parket

Het voorarrest van de 26-jarige man die ervan verdacht wordt voorbereidingen te treffen voor een terroristisch misdrijf is met zestig dagen verlengd. Dat heeft de raadkamer van de Rotterdamse rechtbank vanmiddag besloten.

Omdat de verdenkingen tegen de man verder moeten worden onderzocht heeft het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie verzocht het voorarrest van de verdachte te verlengen.

Het onderzoek naar de verdachte is gestart met informatie van de AIVD. De 26-jarige man is twee weken geleden in Amsterdam aangehouden. Na de aanhouding van de man en de doorzoeking van zijn woning zijn geen wapens of concrete plannen voor aanslagen gevonden. Er is beslag gelegd op sim-kaarten, usb-sticks, een notitieboek, een mobiele telefoon en een tablet computer.
Samen sterk in de hulpverlening!