Haix of Meindl?

Auteur Topic: Haix of Meindl?  (gelezen 36625 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #40 Gepost op: 10 december 2014, 20:46:20
Citaat van: Frank. link=msg=1313398 date=1418167548
Ik ben voor Meindl gegaan. De Haix waren lichter maar de Meindl's omvatte mijn voet beter, ik 'zwom' in de Haix. Het loopt nog wel een beetje alsof ik klompen aanheb, maar dat moet vast even wennen...

Sluit me bij jou reactie aan. Bij mij dezelfde ervaring met de schoenen. Maar, blijft persoonsafhankelijk natuurlijk.


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #41 Gepost op: 12 december 2014, 18:41:39
Even een update op een eerdere reactie van mij; bij ons domein (water van de dienst Infra LE) worden nog extra halfhoge veiligheidsschoenen geleverd. De verstrekte schoenen zijn geen S3 veiligheidsschoenen maar de schoenen die iedereen krijgt. Niks mis mee maar hiermee mogen we niet op bedrijfsterreinen komen. Dit is bij ons nagevraagd en nu blijkt dat we dus toch extra mogen bestellen. Goede zaak!


Robbinww

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #42 Gepost op: 13 december 2014, 01:03:18
Ik heb beide merken gepast en vond ze allebei erg lekker zitten. Op dat moment kon ik dus kiezen op basis van het uiterlijk. Het werden toen voor mij de Meindl schoenen! Ben er zeer over te spreken! O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #43 Gepost op: 4 januari 2015, 13:55:17
Ik ben inmiddels al meerdere collega's gehoord die problemen hebben met het Haix vetersysteem. De veters gaan langzaam aan los of het lipje sluit zelfs helemaal niet meer (goed). Meer collega's dit in de landen tegengekomen?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #44 Gepost op: 4 januari 2015, 17:15:54
Nee... nog niet. Heb wel andere (comfort)zooltjes met meer ondersteuning in mijn Haixen gelegd. Elke dienst last van ee voeten... verder prima schoen.


TSDAF

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #45 Gepost op: 26 juli 2015, 22:02:36
Kan iemand vertellen welk type of model de nieuwe politie Meindl schoenen zijn. Zijn deze ook voor particulieren te koop en zo ja waar?


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #46 Gepost op: 26 juli 2015, 22:34:06
Ze zijn volgens mij in principe speciaal voor de politie ontworpen dus niet ergens te verkrijgen. Zijn echter nagenoeg hetzelfde als de Meindl GSG9's.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #47 Gepost op: 27 juli 2015, 08:23:36
Betreft de aangepaste versie van de Meindl WI12. De GSG9 van Meindl is een heel andere schoen.


TSDAF

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #48 Gepost op: 27 juli 2015, 14:51:51
De GSG9 is het Haix model. Weet iemand wat voor aanpassingen er aan de Meindl schoenen gedaan zijn? Zou dit model echt alleen maar aan de politie in NL geleverd worden? De Hiax zijn ook voor particulieren te koop.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #49 Gepost op: 27 juli 2015, 16:28:27
Want je wilt perse de politie uitvoering...?