Haix of Meindl?

Auteur Topic: Haix of Meindl?  (gelezen 36719 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TSDAF

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #50 Gepost op: 31 juli 2015, 22:31:34
Ik ben idd op zoek naar een schoen als deze. Ik zie er veel agenten mee lopen en hoor er goede verhalen over. Het model WI12 is een model voor de kou, voor normaal gebruik lijkt me dat niet lekker. Mogelijk dat dit de aanpassing is? Ik heb nu al bij meerdere leveranciers navraag gedaan maar tot op heden niemand die ze kan leveren. De politie moet ze toch ook ergens vandaan hebben, zou je zeggen.
Dus als er iemand is die er meer over weet dan hoor ik het graag.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #51 Gepost op: 1 augustus 2015, 00:02:14
Citaat van: TSDAF link=msg=1364751 date=1438374694
Ik ben idd op zoek naar een schoen als deze. Ik zie er veel agenten mee lopen en hoor er goede verhalen over. Het model WI12 is een model voor de kou, voor normaal gebruik lijkt me dat niet lekker. Mogelijk dat dit de aanpassing is? Ik heb nu al bij meerdere leveranciers navraag gedaan maar tot op heden niemand die ze kan leveren. De politie moet ze toch ook ergens vandaan hebben, zou je zeggen.
Dus als er iemand is die er meer over weet dan hoor ik het graag.

Klopt bij Meindl zelf. Als je er 40.000 besteld dan passen ze wel wat aan voor je.
Maar volgens mij is de WI12 precies dezelfde schoen hoor. Op wat functionele aanpassingen na zoals klittenband in de lip en een veter ring ipv haak op de Tony.


PCM_Smeets

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #52 Gepost op: 3 augustus 2015, 10:53:07
Ik heb in Maart een mailtje gestuurd naar Meindl met dezelfde vraag.
Dit was hun antwoord:

"Het model is speciaal ontwikkeld voor de Politie. Hierdoor kunnen we niet zeggen naar welk model deze schoenen nijgen. Verder is mij wel verteld dat ze tussen de categorie A en AB zitten".

Gr. Patrick


Niek

  • NS Veiligheid & Service
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #53 Gepost op: 4 augustus 2015, 11:46:51
Voor mij zijn het ook de Meindl's geworden. Ik vond het niet hoeven strikken van de veters bij de Haix echt heel handig maar de Meindl zat toch beter om mijn voet. Wat strakker en ook wat dikker/steviger (gevoel) bij de enkels.


TSDAF

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #54 Gepost op: 4 augustus 2015, 20:19:19
Citaat van: Niek link=msg=1365360 date=1438681611
Voor mij zijn het ook de Meindl's geworden. Ik vond het niet hoeven strikken van de veters bij de Haix echt heel handig maar de Meindl zat toch beter om mijn voet. Wat strakker en ook wat dikker/steviger (gevoel) bij de enkels.

@Niek: zou je een paar foto's kunnen maken van de Meindl's? Met name de informatie op het label aan de binnenzijde ben ik erg benieuwd naar. Met een typenummer valt er misschien hier of daar een paar van dit model te bestellen.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #55 Gepost op: 4 augustus 2015, 21:39:14
Voordeel voor nieuwe aspiranten: die krijgen beide schoenen ipv kiezen tussen een soort...


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #56 Gepost op: 4 augustus 2015, 22:21:02
Citaat van: Waus link=msg=1365477 date=1438717154
Voordeel voor nieuwe aspiranten: die krijgen beide schoenen ipv kiezen tussen een soort...
Hoe kom je aan die informatie?
Waarom hebben ze daarvoor gekozen?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #57 Gepost op: 5 augustus 2015, 09:09:35
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1365484 date=1438719662
Hoe kom je aan die informatie?
Waarom hebben ze daarvoor gekozen?

Ik begin zelf weer opnieuw aan een initiele opleiding haha, dus mocht allebei hebben. Geen idee... maar ze gaven bij de kledinguitgiftepunt dat dit standaard is.

Zal tzt wel de afweging gemaakt zijn dat het anders te veel schoenen leveren was ofzo? Kosten aspect en veel logistieke problemen?
Geen idee...


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #58 Gepost op: 5 augustus 2015, 09:11:17
Maar dat is toch vreemd? Als je kiest voor de Meindl omdat je een bredere voet hebt heb je niks aan de Haix en adersom... of krijg je dan 2paar van hetzelfde merk?
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.


Waus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
Reactie #59 Gepost op: 5 augustus 2015, 09:21:38
Citaat van: Bas94 link=msg=1365529 date=1438758677
Maar dat is toch vreemd? Als je kiest voor de Meindl omdat je een bredere voet hebt heb je niks aan de Haix en adersom... of krijg je dan 2paar van hetzelfde merk?

Mag je zelf weten. Je kunt dus twee dezelfde nemen of van allebei elk. Ik heb het laatste gedaan. Zitten allebei prima hoor... alleen de 1 is lomper dan de ander  :P