Haix of Meindl?

Auteur Topic: Haix of Meindl?  (gelezen 36731 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #70 Gepost op: 16 augustus 2016, 10:57:47
Weet iemand welke van de twee het beste is in de zomerse hitte?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #71 Gepost op: 16 augustus 2016, 11:05:45
Citaat van: LSPD link=msg=1442894 date=1471337867
Weet iemand welke van de twee het beste is in de zomerse hitte?

Ik heb dan niet de HAIX van de politie, maar echt heet worden mijn voeten niet in de HAIX. Meindl heb ik hier ook eens aangehad (die van pap) maar kreeg het idee dat mijn voeten het daar warmer in hadden dan in mijn eigen HAIX
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #72 Gepost op: 16 augustus 2016, 11:24:59
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1442896 date=1471338345
Ik heb dan niet de HAIX van de politie, maar echt heet worden mijn voeten niet in de HAIX. Meindl heb ik hier ook eens aangehad (die van pap) maar kreeg het idee dat mijn voeten het daar warmer in hadden dan in mijn eigen HAIX
Dat dacht ik ook al. Naar mijn idee was de Haix ook voor een groter deel van leer gemaakt dan de Meindl.

Daarnaast zegt het boekje van m'n Haix's dat er een 'Sun Reflect System' in de schoenen verwerkt zit, wat de zonnestralen reflecteert en het leer en de voeten koeler houdt. Ik weet niet of Meindl met iets vergelijkbaars werkt..?


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #73 Gepost op: 17 augustus 2016, 08:51:37
Maakt geen fluit uit, gewoon de gene pakken die je het beste past.


eurobanx

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #74 Gepost op: 29 augustus 2016, 19:20:04
Hallo,

Ik vroeg me af welk type de nieuwe kisten/ schoeisel van de marechaussee is.(2016)
Ik zou graag dezelfde schoenen willen hebben.


Groetjes.
jaimy


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #75 Gepost op: 30 augustus 2016, 11:05:37
Volgens mij is het belangrijkste dat een (werk)schoen lekker zit, niet dat iemand anders hem draagt of dat hij er zo stoer uit ziet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


eurobanx

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #76 Gepost op: 30 augustus 2016, 16:26:29
Citaat van: DiNozzo link=msg=1444823 date=1472547937
Volgens mij is het belangrijkste dat een (werk)schoen lekker zit, niet dat iemand anders hem draagt of dat hij er zo stoer uit ziet.

Je hebt gelijk, maar ik ben er van overtuigd dat wat ze bij defensie dragen goed materiaal is dus vandaar dat ik het vraag dan kan ik het passen en kijken of het wat is.
Als je weet welk type kisten ze dragen dan zou ik daar erg blij mee zijn.

Groetjes,
Jaimy


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #77 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:16:54
Citaat van: eurobanx link=msg=1444878 date=1472567189
Je hebt gelijk, maar ik ben er van overtuigd dat wat ze bij defensie dragen goed materiaal is dus vandaar dat ik het vraag dan kan ik het passen en kijken of het wat is.
Als je weet welk type kisten ze dragen dan zou ik daar erg blij mee zijn.

Groetjes,
Jaimy

Het kan wel goed materiaal zijn maar dit betekend niet dat dit goed zit bij jou  ;)

En volgens mij zijn deze speciaal gemaakt voor defensie, zelfde als met de zoolstampers van de politie
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #78 Gepost op: 30 augustus 2016, 23:00:18
Citaat van: eurobanx link=msg=1444878 date=1472567189
Je hebt gelijk, maar ik ben er van overtuigd dat wat ze bij defensie dragen goed materiaal is dus vandaar dat ik het vraag dan kan ik het passen en kijken of het wat is.
Als je weet welk type kisten ze dragen dan zou ik daar erg blij mee zijn.

Groetjes,
Jaimy

Zijn de meindl island professional in de kleur zwart.


Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #79 Gepost op: 6 september 2016, 17:05:48
Citaat van: eurobanx link=msg=1444878 date=1472567189
Je hebt gelijk, maar ik ben er van overtuigd dat wat ze bij defensie dragen goed materiaal is dus vandaar dat ik het vraag dan kan ik het passen en kijken of het wat is.
Als je daar zo maar vanuit gaat heb je waarschijnlijk niet eerder bij defensie gewerkt  ;)

Vroeger waren het de Nederlandse Gerba's, die zijn vervangen door een Duits model en de laatste jaren komende kisten uit het verre oosten. Hoor er weinig goeds over van degene die ze verstrekt hebben gekregen (ik had alleen die oudere).
Positief is dat ze tegenwoordig bij defensie ook Meindl verstrekken (halfhoge schoen). Die ligt beter in de smaak.

Zoals eerder gezegd, ze moeten je passen. Alles valt en staat met de pasvorm. Op de oude Gerba's liep ik standaard altijd veel blaren en toch waren het uitstekende schoenen. Tegenwoordig draag ik Meindl (bredere pasvorm) n loop een vierdaagse zonder ook maar 1 blaar.