Persfotograaf belandt met auto in sloot onderweg naar brand Siepweg - Sappemeer 19-10-2014

Auteur Topic: Persfotograaf belandt met auto in sloot onderweg naar brand Siepweg - Sappemeer 19-10-2014  (gelezen 18817 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: NikonDirk link=msg=1303029 date=1413798756
Dan nog zie ik nergens dat die vader onverantwoord zou hebben gereden. Met 80 km uit de bocht gevlogen, dat staat er. Dat hoeft niet onverantwoord te zijn.

Al moet hij twee uur rijden om zijn zoon weg te brengen, nou en?

Zonder harde feiten is het allemaal iets te makkelijk geoordeeld lijkt mij..

Nou voeg je zelf onverantwoord rijden toe. Jos noemt alleen de vader onverantwoordelijk. En die mening deel ik ook.
Ik snap niet dat je als vader je zoon naar branden en ongevallen brengt. 30 minuten rijden niet en al helemaal twee uur rijden niet...
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1303028 date=1413798320
30 minuten gebaseerd op verschil tijdstip melding en ongeval + ongeveer de reistijd vanaf ongevalslocatie tot brandadres.
Ja, of ze zijn door de klap dermate gewond / buiten bewustzijn geraakt dat ze niet zelf in de gelegenheid waren om de hulpdiensten te bellen en zijn pas na 20 minuten door een voorbijganger ontdekt, die eerst nog moest achterhalen waar hij / zij was alvorens de hulpdiensten konden worden gepiept. Ook een scenario waar je rekening mee moet houden denk ik.  :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1303030 date=1413799117
Nou voeg je zelf onverantwoord rijden toe. Jos noemt alleen de vader onverantwoordelijk. En die mening deel ik ook.
Ik snap niet dat je als vader je zoon naar branden en ongevallen brengt. 30 minuten rijden niet en al helemaal twee uur rijden niet...

Naar verluid hebben ze al ruim 30 minuten in de auto gezeten voordat de brandweer gealarmeerd werd. Deze jongeman heeft zelf geen rijbewijs en zijn ouders brengen hem altijd overal. Ik kan niet oordelen over de situatie, ik weet alleen dat de weg waarop zij reden een boerenlandweg is waar 60 km/h de max is. Er zit halverwege de weg een listige S-bocht in de weg, 90 graden naar rechts en daarna weer naar links.
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1303030 date=1413799117
Nou voeg je zelf onverantwoord rijden toe. Jos noemt alleen de vader onverantwoordelijk. En die mening deel ik ook.
Ik snap niet dat je als vader je zoon naar branden en ongevallen brengt. 30 minuten rijden niet en al helemaal twee uur rijden niet...
Wat mij het meest stoort is dat het "wijzende vingertje" vaak erg makkelijk gegeven wordt zonder dat men het juiste verhaal kent. Niemand hier is Roomser als de Paus maar oordelen over iemand anders' fouten kunnen we (ik dus ook) allemaal erg snel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: NikonDirk link=msg=1303029 date=1413798756
Dan nog zie ik nergens dat die vader onverantwoord zou hebben gereden. Met 80 km uit de bocht gevlogen, dat staat er. Dat hoeft niet onverantwoord te zijn.

Al moet hij twee uur rijden om zijn zoon weg te brengen, nou en?

Zonder harde feiten is het allemaal iets te makkelijk geoordeeld lijkt mij..


Zie je mij ook niet schrijven dat de vader onverandwoordelijk zou hebben gereden. s.v.p niet mij woorden in de mond leggen/ er een vreemd verhaal van maken. Ik stelde de vraag of het een persfotograaf of een minderjarige was die door zijn vader naar incidenten werd gebracht. In het laatste geval vind ik het inderdaad onverandwoord.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: NikonDirk link=msg=1303036 date=1413800198
Wat mij het meest stoort is dat het "wijzende vingertje" vaak erg makkelijk gegeven wordt zonder dat men het juiste verhaal kent. Niemand hier is Roomser als de Paus maar oordelen over iemand anders' fouten kunnen we (ik dus ook) allemaal erg snel.

Mij stoort het dat je dingen verdraaid om je punt te maken!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Jos v L link=msg=1303039 date=1413800316
Mij stoort het dat je dingen verdraaid om je punt te maken!
Als dat zo overkomt dan vindt ik dat uiteraard erg jammer. Maar waarom zou die vader dan volgens jou onverantwoordelijk zijn?

Citaat van: Jos v L link=msg=1303005 date=1413791707
Een persfotograaf of een minderjarige 112 spotter met een onverandwoordelijke vader?


DennisVenemaFotografie

  • Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 736
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: Jos v L link=msg=1303005 date=1413791707
Een persfotograaf of een minderjarige 112 spotter met een onverandwoordelijke vader?

Citaat van: Jos v L link=msg=1303037 date=1413800280
Zie je mij ook niet schrijven dat de vader onverandwoordelijk zou hebben gereden. s.v.p niet mij woorden in de mond leggen/ er een vreemd verhaal van maken. Ik stelde de vraag of het een persfotograaf of een minderjarige was die door zijn vader naar incidenten werd gebracht. In het laatste geval vind ik het inderdaad onverandwoord.

Voor het gemak maar even je 1e bericht er bij gepakt waar het allemaal mee is begonnen waar het woord onverantwoordelijk in staat.

Wat is er zo onverantwoordelijk JosvL dat een vader zijn 17-jarige zoon naar een brandmelding brengt met zijn auto ?
Ben jij nooit jong geweest ?
Heb jij nooit een hobby gehad of iets waar je graag naar toe wilde maar zelf geen vervoer voor had en dat je vader je gebracht heeft ?

Misschien heeft hij wel de zelfde passie als zijn zoon. Misschien is de scooter van zijn zoon tijdelijk defect. Misschien ..........
Kortom er kunnen allerlei redenen zijn waarom hij zijn zoon naar de brandmelding heeft willen brengen.
De reden weten wij niet, interesseert mij trouwens ook niet, en hoef ik ook niet te weten.

Het enige wat wij nu wel weten is dat zij nooit op het plaats incident zijn aangekomen door een ongeval waar van ik van mening ben dat het niet heel erg slim is om een uitspraak te doen over hoe hard zijn vader mogelijkerwijs gereden heeft bij benadering.
Als de verzekering dit leest zou ik er niet gek van staan te kijken als men die uitspraak verzekeringtechnisch tegen je zou kunnen willen gaan gebruiken waardoor je mogelijkerwijs minder of in het slechtste geval niks krijgt uitgekeerd.

Dus blijft mijn vraag staan waar ik deze reactie mee ben begonnen JosvL die ik voor het gemak maar even dik gemaakt heb.
Ben heel benieuwd naar je antwoord.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Niks mis mee dat een vader zijn zoon naar een melding brengt. Ligt uiteraard ook aan de leeftijd. 17 jaar vind ik al meer verantwoord dan bijv. een 12-jarige zoon naar een dodelijke aanrijding brengen.

In dit geval is er kennelijk niet goed opgelet, geeft de fotograaf in kwestie zelf toe. Maar of dit hetzelfde is als 'onverantwoord gereden' is een tweede. Alleen de vraag stellen over 'onverantwoord rijden' is hem echter feitelijk al beantwoorden. Als er een ongeval bijv. is gebeurd met een hulpverleningsvoertuig wordt die vraag toch ook niet als eerste gesteld?

Zelf zat ik laatst ook te suffen achter het stuur toen ik aan de overkant politieauto's met prio 1 bij een adres zag aan komen (zonder dat ik er naar onderweg was). Het was dat mijn zwager een gil gaf anders had ik achterop de auto voor mij geknald. Reed op dat moment echter 30 of zo en zeker niet onverantwoord. Maar was wel een leermoment voor mij! :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)