Persfotograaf belandt met auto in sloot onderweg naar brand Siepweg - Sappemeer 19-10-2014

Auteur Topic: Persfotograaf belandt met auto in sloot onderweg naar brand Siepweg - Sappemeer 19-10-2014  (gelezen 18815 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Citaat van: Jos v L link=msg=1303022 date=1413797029
Gebruik gewoon even je boerenverstand voordat je er andere zaken bij haalt. Ik reageer op de feiten die beschreven staan en vandaar mijn vraag!

Heeft niets met boerenverstand te maken.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Redacteur van


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: enrico1972 link=msg=1303054 date=1413804016
Voor het gemak maar even je 1e bericht er bij gepakt waar het allemaal mee is begonnen waar het woord onverantwoordelijk in staat.

Wat is er zo onverantwoordelijk JosvL dat een vader zijn 17-jarige zoon naar een brandmelding brengt met zijn auto ?
Ben jij nooit jong geweest ?
Heb jij nooit een hobby gehad of iets waar je graag naar toe wilde maar zelf geen vervoer voor had en dat je vader je gebracht heeft ?

Misschien heeft hij wel de zelfde passie als zijn zoon. Misschien is de scooter van zijn zoon tijdelijk defect. Misschien ..........
Kortom er kunnen allerlei redenen zijn waarom hij zijn zoon naar de brandmelding heeft willen brengen.
De reden weten wij niet, interesseert mij trouwens ook niet, en hoef ik ook niet te weten.

Het enige wat wij nu wel weten is dat zij nooit op het plaats incident zijn aangekomen door een ongeval waar van ik van mening ben dat het niet heel erg slim is om een uitspraak te doen over hoe hard zijn vader mogelijkerwijs gereden heeft bij benadering.
Als de verzekering dit leest zou ik er niet gek van staan te kijken als men die uitspraak verzekeringtechnisch tegen je zou kunnen willen gaan gebruiken waardoor je mogelijkerwijs minder of in het slechtste geval niks krijgt uitgekeerd.

Dus blijft mijn vraag staan waar ik deze reactie mee ben begonnen JosvL die ik voor het gemak maar even dik gemaakt heb.
Ben heel benieuwd naar je antwoord.

Heel veel! .
Een 17 jarige hoort niet bij een brand te staan als ''persfotograaf''  Als jij als vader je kind naar incidenten rijd  ben je in mijn ogen onverandwoord bezig. Je hoort je kind te beschermen en niet ergens in een gevaarlijke situatie te dumpen.  Daar kun je van vinden wat je wilt maar het is mijn mening en daar moeten jullie het maar mee doen.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dus een 17-jarige mag wel zonder fotocamera bij een brand staan, gebracht door zijn vader...?


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: Diamondback link=msg=1303077 date=1413810072
Dus een 17-jarige mag wel zonder fotocamera bij een brand staan, gebracht door zijn vader...?

Volgens mij geeft Jos ook duidelijk aan dat hij een vader die zijn zoon uberhaubt naar een ongeval o.i.d. brengt onverantwoord.. Waar ik het overigens ook mee eens ben.

Maar waar gaat deze discussie nu over? de een heeft een andere mening dan de andere, Daar hoeft toch niet zo fel over gediscussieerd te worden!?


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: specialagent112 link=msg=1303082 date=1413811372
Volgens mij geeft Jos ook duidelijk aan dat hij een vader die zijn zoon uberhaubt naar een ongeval o.i.d. brengt onverantwoord.. Waar ik het overigens ook mee eens ben.

Maar waar gaat deze discussie nu over? de een heeft een andere mening dan de andere, Daar hoeft toch niet zo fel over gediscussieerd te worden!?

Het gaat zolang goed dat het goed gaat. Blijkbaar vergelijken sommigen bij een brand staan nog steeds met het verzamelen van postzegels en zijn zich helemaal als ouder niet bewust van de gevaren en waar ze mee bezig zijn. Als 17 jarige heb je niets bij een incident te zoeken.  Wil wel eens weten hoe de verzekering reageerd als het mis gaat.  Sterker nog wil wel eens weten hoe de verzekering reageert en aan kijkt tegen dit hele verhaal.  Zoon  profileerd zich als perfotograaf en onderweg naar een incident raakt hij bij een ongeval betrokken?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: Jos v L link=msg=1303087 date=1413812787
Het gaat zolang goed dat het goed gaat. Blijkbaar vergelijken sommigen bij een brand staan nog steeds met het verzamelen van postzegels en zijn zich helemaal als ouder niet bewust van de gevaren en waar ze mee bezig zijn. Als 17 jarige heb je niets bij een incident te zoeken.  Wil wel eens weten hoe de verzekering reageerd als het mis gaat.  Sterker nog wil wel eens weten hoe de verzekering reageert en aan kijkt tegen dit hele verhaal.  Zoon  profileerd zich als perfotograaf en onderweg naar een incident raakt hij bij een ongeval betrokken?
Kijk, een paar regels meer maakt je verhaal al een stuk duidelijker.

Ik vraag mij af waarom de verzekering hier anders tegenaan kijkt. Wat is het verschil met -bijvoorbeeld- een tegelzetter die 's avonds na zijn werk op weg naar een "ander klusje" een ongeval krijgt?


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Die 17-jarige jongen, die zich uitgeeft als 'Persfotograaf', heeft sowieso niks te zoeken bij die brand. Een officiële perskaart kun je pas aanvragen vanaf je 18e.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Die discussie hebben we elders op dit forum al zo vaak gehad. Persfotograaf is geen beschermd beroep of titel. Iedereen die foto's maakt voor de plaatselijke krant of website mag zich persfotograaf noemen. En als hij er geld mee verdiend kan je zelfs de titel professioneel voor persfotograaf plakken... of je nu 15, 25 of 45 jaar oud bent.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: NikonDirk link=msg=1303089 date=1413813463
Kijk, een paar regels meer maakt je verhaal al een stuk duidelijker.

Ik vraag mij af waarom de verzekering hier anders tegenaan kijkt. Wat is het verschil met -bijvoorbeeld- een tegelzetter die 's avonds na zijn werk op weg naar een "ander klusje" een ongeval krijgt?

Het blijft een minderjarige.  Misschien kom je er later pas achter dat je dingen hebt gezien of gedaan, die meer indruk hebben gemaakt dan je vooraf in kon schatten. Ik ben het dan met Jos eens dat de ouders hem daar tegen zouden moeten beschermen.