Bezorgen van dienstkleding

Auteur Topic: Bezorgen van dienstkleding  (gelezen 5017 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2014, 14:35:50
Citaat van: Daniel! link=msg=1303012 date=1413794956
Denk niet dat de politie staat te trappelen om kogelvrije vesten te gaan verzenden via, respectievelijk, PostNL/DHL/UPS e.d. De rest van het uniform zou ik ook niet zomaar via de post laten versturen.

Er duiken met enige regelmaat berichten op van goederen die worden gestolen/niet worden bezorgd.
En voor je het weet weer een incident met een nep agent.
Bij de luchtmacht werden gevoelige dingen op het kledingpunt geleverd, de rest werd wel thuis bezorgt. Door wie het bezorgt werd weet ik niet.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2014, 21:23:37
Citaat van: silque link=msg=1303067 date=1413808010
Ik heb het idee dat ze lokale koeriersbedrijven gebruiken, het bedrijf dat hier bezorgt zit 20 km verderop.
De reden dat ze niet op de bureaus leveren is waarschijnlijk omdat het anders een veredelde kledingwinkel wordt, je weet hoe het soms gaat met ophalen van spullen en laten slingeren van uniformonderdelen.
Bovendien willen veel collega's vaak kleding wassen voordat ze het in gebruik nemen.

Als dit bij Defensie goed ging, zou het toch bij de politie ook kunnen?


ronaldod

  • VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2014, 11:05:07
Zover ik weet is er sinds vorig jaar een vaste koeriers dienst gecontracteerd voor de bezorging van de goederen. Deze hebben daarvoor vaste instructies gekregen over het afleveren.
Het bericht is vast wel nog ergens op het intranet te vinden.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #13 Gepost op: 21 oktober 2014, 11:41:09
In Brabant-Oost wordt het veiligheidsvest ook op het bureau afgeleverd. Deze kun je ophalen wanneer je het oude vest inlevert. De rest komt gewoon aan huis.


Golf-10

  • Brigadier, schipper (ME), kerninstructeur Portogewoon, Decentrale Beslagbeheerder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2014, 17:29:22
Bij ons wordt de kleding bezorgd door een of ander popiejopie bezorgbedrijf. Als je niet thuis bent en je belt voor een nieuwe leverdatum krijg je een of ander joch aan de lijn die net doet alsof je al jaren vriendjes met hem bent. Daar ben ik niet van gediend. Heb hier al een klacht over ingediend maar dat had geen enkele zin. Ook het feit dat ze altijd aan de deur komen als je er net niet bent en het feit dat er op de pakketten staat dat er alleen op het aangegeven adres mag worden bezorgd. De vorige bezorger (volgens mij TNT) had ook de mogelijkheid om een alternatief adres (vertrouwde buren) als 2e adres op te geven. Dat kan dus nu niet meer tot mijn grote irritatie.
De politie heeft weer eens een bedrijf uitgezocht waar ze voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het mag net niets kosten maar het bezorgbedrijf rammelt volgens mij aan alle kanten. Vraag me af wat er uit komt als je het personeel door het systeem haalt...


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2014, 20:14:26
Het zou mij niets verbazen als je spullen toch bij de buren afgegeven worden; zoiets is mij ook overkomen met spul dat aan mij persoonlijk moest worden afgegeven.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 21 oktober 2014, 21:49:12
Citaat van: silque link=msg=1303067 date=1413808010
De reden dat ze niet op de bureaus leveren is waarschijnlijk omdat het anders een veredelde kledingwinkel wordt, je weet hoe het soms gaat met ophalen van spullen en laten slingeren van uniformonderdelen.

Dat vind ik geen argument.
Je zou je zelfs af kunnen vragen waarom ze dienst kleding thuis leveren, ik heb thuis (afgezien van de vuile was) geen dienstkleding en ben nagenoeg nooit thuis op de momenten dat zij komen bezorgen.
Afleveren op een bureau is gegarandeerd in 1 x bezorgd. Als de gene die het pakketje aanneemt het direct op/voor/naast de kledingkast van de betreffende collega zet, zie ik niet in waarom het kwijt moet raken binnen de organisatie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #17 Gepost op: 22 oktober 2014, 03:49:13
Wellicht dat het bij jullie anders georganiseerd is, ik spreek uit eigen ervaring. Bovendien denk ik dat zeker de helft van de collega's hier in uniform reizen, ze kleden zich thuis al om.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #18 Gepost op: 22 oktober 2014, 19:23:10
Citaat van: Jerommeke link=msg=1303441 date=1413920952
Als de gene die het pakketje aanneemt het direct op/voor/naast de kledingkast van de betreffende collega zet, zie ik niet in waarom het kwijt moet raken binnen de organisatie.

Ik zie dit zo fout gaan. Heb het al op zoveel plekken meegemaakt binnen de overheid. Op kleine bureau's zal het meevallen, maar op de grotere worden ongevraagd genoeg kledingstukken geleend en vervolgens niet terug gebracht.