Waar laat je die frontflitsers?

Auteur Topic: Waar laat je die frontflitsers?  (gelezen 8989 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #20 Gepost op: 22 januari 2015, 07:39:19
Wel een interessante montageplek. Over de MS6 zelf: de splitvariant leent zich tot blauw en amber, maar het zou bij mij de voorkeur hebben om dual-colour leds te gebruiken, en ik kan niet zo snel vinden of zo'n variant verkrijgbaar is. En de info die ik gevonden heb suggereert dat het ECE65 slechts klasse 1 is, wat (correct me if I'm wrong) voor blauw in NL niet meer volstaat.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #21 Gepost op: 22 januari 2015, 11:15:35
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1324904 date=1421908759
Wel een interessante montageplek. Over de MS6 zelf: de splitvariant leent zich tot blauw en amber, maar het zou bij mij de voorkeur hebben om dual-colour leds te gebruiken, en ik kan niet zo snel vinden of zo'n variant verkrijgbaar is. En de info die ik gevonden heb suggereert dat het ECE65 slechts klasse 1 is, wat (correct me if I'm wrong) voor blauw in NL niet meer volstaat.

Volgens mij mag dat voor de secundaire verlichting wel, alleen de lichtbalk zelf moet amber kunnen meen ik.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #22 Gepost op: 22 januari 2015, 11:54:51
Mogelijk... maar ik doelde eerder op de ECE65 Klasse 2 - is dat bij secundaire flitsers (ook) niet nodig?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 22 januari 2015, 13:13:04
Klasse 2 is voor Blauwe signalering. Wat betreft het Amber, daar wordt klasse 2 niet genoemd.
Citaat
blauw zwaai-, flits- of knipperlicht: licht, bestaande uit één set blauwe signaalverlichting; de set voldoet aan klasse 2 van ECE reglement 65
Citaat
geel zwaai-, flits- of knipperlicht: licht, bestaande uit één set gele signaalverlichting; de set voldoet aan ECE reglement 65
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/geldigheidsdatum_17-06-2014


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #24 Gepost op: 22 januari 2015, 13:20:20
Citaat van: Sylvester link=msg=1324934 date=1421928784
Klasse 2 is voor Blauwe signalering. Wat betreft het Amber, daar wordt klasse 2 niet genoemd.http://wetten.overheid.nl/BWBR0025357/geldigheidsdatum_17-06-2014

De split uitvoering is niet apart aanstuurbaar. Maar zoals op een nieuwe versie motor de ions gebruikt worden mogelijk wel Amber en blauw naast elkaar plakken... Ze zijn een stuk goedkoper dan de ions. Alleen jammer dat ze er niet in een lineaire versie zijn. Dit is nu wel met de ions. Of de ion-v series ^-^
Ze zijn idd klasse 1 gekeurd. Secundaire verlichting hoeft niet klasse 2 gekeurd te zijn (ook niet in blauw). Als ze maar ece r65 keur hebben.
 De klasse 2 voor blauw is alleen nodig voor de primaire set signaalverlichting.

Er zijn genoeg amber klasse 2 gekeurde flitsers maar dat heeft eigenlijk geen functie.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #25 Gepost op: 22 januari 2015, 16:06:18
Citaat van: cavia link=msg=1324935 date=1421929220
Secundaire verlichting hoeft niet klasse 2 gekeurd te zijn (ook niet in blauw). Als ze maar ece r65 keur hebben.
 De klasse 2 voor blauw is alleen nodig voor de primaire set signaalverlichting.
OK, dan zou ik bij lage wagens die locatie achterop de rand van de motorkap zeker overwegen voor secundair blauw vòòr. (Secundair amber is misschien voorop niet zo nodig, zit al in de balk; indien het toch nodig geacht wordt, nog een setje in amber naast de blauwe doen zoals cavia oppert). Worden er nog speciale eisen gesteld aan diefstal-/vandalismebestendigheid? Want ze zitten wel lekker bereikbaar voor geteisem.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2015, 16:29:33
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1324962 date=1421939178
OK, dan zou ik bij lage wagens die locatie achterop de rand van de motorkap zeker overwegen voor secundair blauw vòòr. (Secundair amber is misschien voorop niet zo nodig, zit al in de balk; indien het toch nodig geacht wordt, nog een setje in amber naast de blauwe doen zoals cavia oppert). Worden er nog speciale eisen gesteld aan diefstal-/vandalismebestendigheid? Want ze zitten wel lekker bereikbaar voor geteisem.

Schroefjes zitten aan de onderkant. Dus daar kom je pas bij als de motorkap open is  ;)
Ze klemmen trouwens alleen, je hoeft dus geen gaten te maken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 25 januari 2015, 14:18:20
Ik zie er de meerwaarde niet van...
Zelf heb ik regelmatig gereden met een Whelen Talon op het dashbord. Dat valt goed op (en zit op de juiste hoogte).
De grill-flitsers zoals in de Touran i.c.m de knipperende koplampen werkt prima.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !