GRIP 1 (wegwerker omgekomen bij aanrijding) A12 - Woerden 23-10-2014

Auteur Topic: GRIP 1 (wegwerker omgekomen bij aanrijding) A12 - Woerden 23-10-2014  (gelezen 19916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #50 Gepost op: 25 oktober 2014, 13:02:03
Het is vrij simpel, gewoon de hele weg afsluiten bij werkzaamheden in de nacht.


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #51 Gepost op: 25 oktober 2014, 19:51:56
Citaat van: Berger link=msg=1304189 date=1414234923
Het is vrij simpel, gewoon de hele weg afsluiten bij werkzaamheden in de nacht.

Je hebt volkomen gelijk, de werkzaamheden zullen een stuk veiliger zijn.
Het is alleen niet mogelijk om een afzetting op te bouwen buiten het verkeer om. Dit zal ten alle tijden gebeuren in de nabijheid van het rijdende verkeer.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #52 Gepost op: 25 oktober 2014, 20:14:45
Je zal inderdaad altijd een punt houden waar mensen gefonfronteerd worden met een afzetting, maar als die fysiek een paar kilometer voor de werkzaamheden staat, en niet te oasseren is, zijn je wegwerkers veilig.
Ik snap best dat het niet wenselijk geacht wordt dat het verkeer teveel hinder ondervindt, maar dan moet je dus accepteren dat er soms slachtoffers vallen.
Voor mij is de keuze vrij simpel, overigens, overlast.


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #53 Gepost op: 25 oktober 2014, 20:58:13
Citaat van: Berger link=msg=1304317 date=1414260885
Je zal inderdaad altijd een punt houden waar mensen gefonfronteerd worden met een afzetting, maar als die fysiek een paar kilometer voor de werkzaamheden staat, en niet te oasseren is, zijn je wegwerkers veilig.
Ik snap best dat het niet wenselijk geacht wordt dat het verkeer teveel hinder ondervindt, maar dan moet je dus accepteren dat er soms slachtoffers vallen.
Voor mij is de keuze vrij simpel, overigens, overlast.

Laat ik onderstrepen dat ik het met je eens ben hoor. Het veiligste werkgebied is dat zonder overige weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #54 Gepost op: 25 oktober 2014, 21:26:18
Geen van welke scenario's had dit ongeval kunnen doen voorkomen. En dan bedoel ik wel het initiële ongeval, de vrachtauto op de TMA het gevolg is discutabel en niet te bewijzen of het had voorkomen kunnen worden.

Ook bij een wegafsluiting heb je TMA's en afzetploegen nodig, dus ook voor het opruimen.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #55 Gepost op: 25 oktober 2014, 21:42:37
Citaat van: Speedmaster link=msg=1304109 date=1414192839
Er stonden geen remsporen, anders dan van de blauwe truck en krassen van de botsabsorber die in zijn geheel verschoven is.
Als de klap in de achterliggende woonwijk hoorbaar was kan je ongeveer wel uitrekenen hoe hard het is gegaan. De vrachtwagencombinatie reed gewoon vol op de botsabsorber in. Laaddeur van de aanhanger was ook deels naar binnen geklapt door de impact van de botsing.
Sorry foutief, enige sporen die er staan ( ben er vandaag zelf geweest ) zijn van de actiewagen en bus. Geen van de sporen die er staan komen overeen met bandensporen van een vrachtauto.

Citaat van: DoubleB link=msg=1304068 date=1414176101
Deze situatie is wel heel extreem hoor. Ik kan helaas niet echt inschatten wat er nog voor deze actiewagen staat aan afzetting, maar zo extreem als wat hier gebeurt is echt bizar. Mijn ervaring met RWS is ook niet altijd goed. Er wordt wel vaker wat goed gekeurd wat in de praktijk uiteindelijk helemaal niet zo veilig is als dat het op papier lijkt.
En het verkeer wat er veel te hard voorbij rijdt, dat is helaas dagelijkse kost!
Zo extreem is deze situatie niet, deze kom je tegen bij elke afzetting op een samenkomst van snelwegen. En tegenwoordig rondom Amsterdam wordt er niet gekeurd door de centrale, maar door de WIS wat naar mijn ervaring een hele verbetering is.

Citaat van: DoubleB link=msg=1304068 date=1414176101
In 2008 zat ik een aantal weken in de Schipholtunnel en daar hebben we met veel 4-en en 5-en de KLPD bij kunnen betrekken. Na een 3 tal uren kwam de vriendelijke man met zijn handen in het haar melden dat het niet bij te benen was! Het getal '70' stond bij een hoop bestuurders niet op het display. Om nog maar te zwijgen over de bestuurders die door de kruizen heen gingen als om 00:00 de afzetting om ging van 2 naar 4 rijstroken.
Klopt inderdaad, was een meneer van het KLPD. Ook in de nacht met de motorrijders konden ze het niet bijbenen, hoogste snelheid toen gemeten was 226 km/h door een motor. Ergste vond ik die rus die om in te halen maar door de afzetting heen reed.

Ondanks dat het weken op de snelweg gevaarlijk is en blijft, vind ik het nog steeds veiliger als op onderliggend wegennet waar je rekening moet houden met verkeer van twee kanten af.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Reactie #56 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:48:18
Citaat van: HIT link=msg=1304339 date=1414266157
Sorry foutief, enige sporen die er staan ( ben er vandaag zelf geweest ) zijn van de actiewagen en bus. Geen van de sporen die er staan komen overeen met bandensporen van een vrachtauto.

Zo extreem is deze situatie niet, deze kom je tegen bij elke afzetting op een samenkomst van snelwegen. En tegenwoordig rondom Amsterdam wordt er niet gekeurd door de centrale, maar door de WIS wat naar mijn ervaring een hele verbetering is.

Klopt inderdaad, was een meneer van het KLPD. Ook in de nacht met de motorrijders konden ze het niet bijbenen, hoogste snelheid toen gemeten was 226 km/h door een motor. Ergste vond ik die rus die om in te halen maar door de afzetting heen reed.

Ondanks dat het weken op de snelweg gevaarlijk is en blijft, vind ik het nog steeds veiliger als op onderliggend wegennet waar je rekening moet houden met verkeer van twee kanten af.

Er waren inderdaad diverse situatie's waar het thuisfront niet gelukkig van wordt als je dit verteld tijdens het ontbijt. Porsche nog even snel door de afgesloten buis richting Den Haag omdat de chauffeur geen zin had om "om te rijden". Blauwe en Gele brigade door de afzetting met een bloedspoed omdat daar de meeste ruimte is. Enzovoort, enzovoort.

Wat betreft de WIS-ers is het inderdaad een verbetering. Afzettingen worden nog wel "gekeurd" door de centrale, maar uiteindelijk door een WIS-er geaccordeerd. En toch, zeker met verkeersstops gaat het dan ook niet altijd goed. Maar dat zou een heel andere discussie gaan worden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #57 Gepost op: 2 februari 2015, 15:22:36
Wegwerker Fred Kerkmans spreekt in deze aflevering van Telegraaf  TV reportage exclusief over zijn drie maanden geleden doodgereden boezemvriend en collega Louk van Oudheusden. "Ik heb zitten huilen als een baby."
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein