Slachtoffer registratie

Auteur Topic: Slachtoffer registratie  (gelezen 10652 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #20 Gepost op: 11 november 2014, 22:51:53
Uiteraard Zwelgje, meestal bevat dit persoonsgegevens, oorzaak letsel, klachten, locatie letsel, gegeven behandeling, verwijsinformatie en naam hulpverleners even grof gezegd. en informatie over het evenement, datum, tijd in en uit.

helpt dat?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #21 Gepost op: 12 november 2014, 01:58:07
Ik zet er nooit een naam bij maar gewoon vrouw ongeveer  50. Soort letsel behandeling en gebruikte middelen. Weet de organisatie voldoende en kunnen de( verband) middelen gedeclareerd worden. Zet er nooit in wat het medicijngebruik of allergie of zo. Bij doorsturen naar hap vragen ze er zelf wel na of ik zeg meld het voor de zekerheid en bij overdracht naar ambulance kan je het zelf doorgeven. Snap niet waarom sommige Rode Kruis of EHBO dit allemaal ingevuld willen hebben. Wordt de hulpverlening toch niet beter van. Vaak meegemaakt dat er al een volgend slachtoffer staat. Dan vuil ik het later wel in en help ik eerst het volgende slachtoffer.


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #22 Gepost op: 12 november 2014, 10:42:35
Wat ik laatst begrepen heb is het ook om je in te dekken voor eventuele rechtszaken. Er komen steeds vaker 'Amerikaanse' praktijken naar Nederland. Mensen die geld ruiken wanneer er fouten zijn gemaakt, of dat ze denken dat er fouten zijn gemaakt. Het is dan best prettig op papier te hebben wat je aantreft als iemand zich meld bij de EHBO-post en wat je gedaan hebt qua behandeling.

Vond het ook erg ver gezocht maar het schijnt soms helaas nodig te zijn. 98uiye


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #23 Gepost op: 12 november 2014, 12:55:03
Citaat van: owning31 link=msg=1307894 date=1415785355
Wat ik laatst begrepen heb is het ook om je in te dekken voor eventuele rechtszaken.

Maar daar heb je alleen wat aan, als je "de papieren" ook bewaart na een inzet en ze ordent zodat je ze kan naslaan. Juist dan lijkt mij dat je snel op het gebied van het verwerken van persoonsgegevens komt.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #24 Gepost op: 13 november 2014, 01:18:53
Kan me er niets bij voorstellen.  Als je gewoon op een goede en verantwoordelijke manier hulp verleend hoe kan dan iemand je aanklagen. Als je echt op een heel slechte en verwijtbare manier hulp verleend en je hebt het ook nog op papier gezet dan gaat dat je ook niet helpen. Denk dat er niet veel rechtzaken zijn geweest bij een hulpverlening en die daarna is gewonnen of verloren omdat de hulpverlener zo goed zijn formuliertje heeft ingevuld.