Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Spoorwegpolitie

Auteur Topic: Landelijke Eenheid (voorm. KLPD) Spoorwegpolitie  (gelezen 119352 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 8 juni 2009, 20:30:31


Ik kom met enige regelmaat zo'n polo tegen op de A6 en de persoon die erin zit reed eerst met een 4x4 Opel van de luchtvaart afdeling. Dus waarschijnlijk worden ze ook door de luchtvaart afdeling van het KLPD gebruikt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 8 juni 2009, 22:28:05
Ik kom met enige regelmaat zo'n polo tegen op de A6 en de persoon die erin zit reed eerst met een 4x4 Opel van de luchtvaart afdeling. Dus waarschijnlijk worden ze ook door de luchtvaart afdeling van het KLPD gebruikt.

Deze zwaailichtconfiguratie wordt voorheen alleen maar door het KLPD, DLVP gebruikt. Zat bijvoorbeeld ook op de Zafira´s.
Dit omdat de oranje lamp benodigd is op luchthaventerrein (geloof ik).

Maar alle voertuigen van het KLPD zitten dacht ik ook in een soort van poule, waarbij ze door andere onderdelen van KLPD te 'huren' zijn voor bijvoorbeeld grote inzetten.

Zo zie/zag je ook regelmatig een Opel Frontera van de Dienst Luchtvaart, die een motortrailer trok bij wielerrondes.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #42 Gepost op: 8 juni 2009, 23:55:18
Zijn er nog foto's van de toenmalige NS spoorwegpolitie ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #43 Gepost op: 9 juni 2009, 18:37:39

Dit omdat de oranje lamp benodigd is op luchthaventerrein (geloof ik).


dat is inderdaad verplicht


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #44 Gepost op: 9 juni 2009, 18:59:36
Zijn er nog foto's van de toenmalige NS spoorwegpolitie ?

Wel een modelletje:



(De striping heeft wat weg van de striping van Nedtrain ongevallenbestrijding, en dat is niet heel raar ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #45 Gepost op: 9 juni 2009, 23:34:30
Ik kan je niet helemaal volgen ... Ga geen dingen neerzetten die ik niet weet  ::)

Bedoel de benaming van de onderdelen, heeft niks te maken met niet weten!! Een dienst is geen korps en een bureau is geen dienst..... Du volgens mij is het dan Korps: KLPD en Dienst: Spoorwegpolitie. En natuurlijk als je het weet bij bureau: Amsterdam/Rotterdam/Utrecht oid. Dat bedoelde ik meer met de juiste wijze van gegevens aanvullen. Anders is de vaste lijn ook niet relevant.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #46 Gepost op: 10 juni 2009, 23:37:06
Wel een modelletje:



(De striping heeft wat weg van de striping van Nedtrain ongevallenbestrijding, en dat is niet heel raar ;))

die kan ik me nog in Rotterdam in het echt herineren
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Bart S

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 11 juni 2009, 00:30:23
Ik kom met enige regelmaat zo'n polo tegen op de A6 en de persoon die erin zit reed eerst met een 4x4 Opel van de luchtvaart afdeling. Dus waarschijnlijk worden ze ook door de luchtvaart afdeling van het KLPD gebruikt.

Net een klusje gedaan op station Bijlmer met behulp van de Spopo. En rarara, wat stond er, naast een mooie Volvo? Inderdaad: die Polo!


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #48 Gepost op: 11 juni 2009, 19:30:12
Net een klusje gedaan op station Bijlmer met behulp van de Spopo. En rarara, wat stond er, naast een mooie Volvo? Inderdaad: die Polo!

0120998 23:10:14 10-06-09 13-179 A1 AMSTERDAM ZUIDOOST NS STATION BIJLMER HOEKENRODE 20 RIT:331
Monitorcode Ambulancepost Amsterdam Amstelland
0120179 23:10:14 10-06-09 13-179 A1 AMSTERDAM ZUIDOOST NS STATION BIJLMER HOEKENRODE 20 RIT:331
Ambulance-13-179 VZA Amstelveen

Zo, dat klusje heb je snel vermeld op deze site......


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 11 juni 2009, 20:35:57
Net een klusje gedaan op station Bijlmer met behulp van de Spopo. En rarara, wat stond er, naast een mooie Volvo? Inderdaad: die Polo!

Wat doe jij in mijn wijk :)