auto duwen op vluchtstrook

Auteur Topic: auto duwen op vluchtstrook  (gelezen 13846 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #10 Gepost op: 1 november 2014, 19:06:33
in 95% van de gevallen (en waarschijnlijk hoger) voldoe je gewoon aan de IM normen op de Nederlandse A & N wegen. Zelfs een vluchthaven = afslepen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #11 Gepost op: 1 november 2014, 19:13:00
Ja, maar het bevreemd mij dat de ANWB altijd gewoon naar het pechgeval toe gaat op de vluchtstrook. Of ik zie het verkeerd, maar het is mij nooit opgevallen dat zij via RWS een sleep regelen op de snelweg.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #12 Gepost op: 1 november 2014, 19:17:56
Citaat van: Cabo link=msg=1305718 date=1414865580
Ja, maar het bevreemd mij dat de ANWB altijd gewoon naar het pechgeval toe gaat op de vluchtstrook. Of ik zie het verkeerd, maar het is mij nooit opgevallen dat zij via RWS een sleep regelen op de snelweg.

ANWB kan tegenwoordig ook auto afslepen: die hebben zo'n mooi systeem in de T5 zitten waarmee ze je auto direct kunnen wegslepen, kan niet zo direct het filmpje waarbij ze laten zien hoe dat werkt. Mooi systeem is het trouwens!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #13 Gepost op: 1 november 2014, 19:19:21
Ik ben ooit eens gestrand op de snelweg. Ik werd door de ANWB met spoed geholpen. Deze was er binnen 10 minuten; sleepkabel er aan en terstond van de snelweg af naar een veilige plek.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 1 november 2014, 19:35:08
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1305721 date=1414865876
ANWB kan tegenwoordig ook auto afslepen: die hebben zo'n mooi systeem in de T5 zitten waarmee ze je auto direct kunnen wegslepen, kan niet zo direct het filmpje waarbij ze laten zien hoe dat werkt. Mooi systeem is het trouwens!
Vanaf 2.43:
Jubileum Wegenwacht 65 jaar


occasion

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
  • "Maak het niet erger, bel de erkende berger!"
Reactie #15 Gepost op: 1 november 2014, 23:32:08
Citaat van: Red link=msg=1305646 date=1414835701
Allereerst vraag ik me af hoe je bij dit verhaal komt. Is dit van horen zeggen? Een eigen waarneming (wat me sterk lijkt?) Ik vind het namelijk maar een vaag verhaal.
Wie is die andere man? Hoe komt hij daar? Wat heeft hij daar te zoeken? En is dit niet de man die de bekeuring heeft gehad? (dat zou mij namelijk logisch lijken.)Dat is die discretionaire bevoegdheid. Jij mag vinden dat het niet nodig was, de agent vond het kennelijk wel noodzakelijk. Dat is niet de schuld van de politie. Iedereen weet dat hij niet op de vluchtstrook mag stoppen anders dan in noodgevallen. Dat heb je geleerd bij je theorie examen. En 112 bellen voor een standaard pechgeval is inderdaad niet nodig en ook geen noodgeval. Pas als men gevaarlijk staat dan kan je 112 bellen.

Erg jammer Red, dat je zo laagdunkend over een forumlid denkt en schrijft!

Ben dan geen schrijver, maar het is toch echt een WAAR GEBEURD VERHAAL!!!!! Was gewoon benieuwd hoe anderen hier over dachten op het forum!

Citaat van: Red link=msg=1305646 date=1414835701
Iedereen weet dat hij niet op de vluchtstrook mag stoppen anders dan in noodgevallen. Dat heb je geleerd bij je theorie examen. En 112 bellen voor een standaard pechgeval is inderdaad niet nodig en ook geen noodgeval. Pas als men gevaarlijk staat dan kan je 112 bellen.

Volgens jou weet iedereen het toch! Alleen DE PRAKTIJK wijst anders uit!

Maargoed ik ga verder met het onderwerp!

Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1305697 date=1414859408
Enige vraag die ik heb bij dit verhaal, op welk artikel is er een verbaal geschreven?

Dag Groenemotormuis, zal proberen te achterhalen op welk artikel het verbaal is uitgeschreven.

Citaat van: silque link=msg=1305698 date=1414859561
Wat niemand weet is dat je op de snelwegen kostenloos wordt afgesleept als je pech hebt, ongeacht of je wel/geen pechhulp of verzekering hebt. Je wordt dan naar de dichstbijzijnde parkeerplaats gesleept op kosten van RWS.

Ben blij dat er forumleden zijn, die WEL weten hoe het werkt in de praktijk!!!  O0  98uiye  098uo

Groet,

Occasion.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #16 Gepost op: 1 november 2014, 23:51:11
Je leest en antwoord wel selectief moet ik zeggen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #17 Gepost op: 2 november 2014, 00:22:04
Citaat van: Cabo link=msg=1305706 date=1414863422
Dan moet je wel verkeersgevaarlijk staan. Op de vluchtstrook vlakbij de rijbaan valt hieronder, sta je echter der mate ver naar de berm toe of er in dan laat RWS een berger ook weleens achterwege. Heb het al een aantal keer meegemaakt dat ze vonden dat het voertuig veilig genoeg stond en geen IM opstarten.
Sta je een meter of meer van de kantstreep (streep tussen meest rechter rijstrook en de vluchtstrook) dan kan je wat RWS betreft mooi barsten en zoek je zelf maar uit of en hoe je daar weg komt. Ze laten je gewoon staan (e.e.a. in het kader van het verminderen van het aantal pechverplaatsingen / kostenbesparing). Dan moet je dus de wegenwacht bellen om je weg te laten halen. Da's geen probleem als je al lid bent, ben je dat niet en moet je dat t.p. worden, kost je dat 180 (!) euri.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #18 Gepost op: 2 november 2014, 00:41:18
Citaat van: occasion link=msg=1305774 date=1414881128
Erg jammer Red, dat je zo laagdunkend over een forumlid denkt en schrijft!

Ben dan geen schrijver, maar het is toch echt een WAAR GEBEURD VERHAAL!!!!! Was gewoon benieuwd hoe anderen hier over dachten op het forum!
Man, doe eens even normaal! Ik ben absoluut niet laagdunkend en beweer nergens dat het verhaal uit de dikke duim is gezogen. Ik stel slechts wat vragen om de situatie duidelijk te krijgen. Om ze nog maar eens te herhalen: Ik ben benieuwd hoe je bij dit verhaal komt en wat jouw rol daar in is. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een verhaal van horen zeggen verschijnt wat later iets genuanceerder blijkt te liggen.

Ik vraag dus gewoon nogmaals wat jouw rol in dit verhaal is. Niet om je aan te vallen, maar wel om het verhaal in het juiste perspectief te kunnen zien. Om een goede mening te kunnen vormen (en die wil je kennelijk horen) is die nuancering wel van belang namelijk.
Citaat van: occasion link=msg=1305774 date=1414881128
Volgens jou weet iedereen het toch! Alleen DE PRAKTIJK wijst anders uit!
Iedereen (met een rijbewijs) weet dat je alleen met een noodgeval mag stoppen op de vluchtstrook. Dat ze het zijn "vergeten" na hun theorie is een ander verhaal. Maar die basiskennis zit er hopelijk nog wel in, anders mogen ze van mij hun rijbewijs gelijk inleveren. In dit geval is er duidelijk sprake van een noodgeval overigens. Als je auto het begeeft dan kan je niet verder.
Citaat van: occasion link=msg=1305774 date=1414881128
Maargoed ik ga verder met het onderwerp!
Kijk, dat is makkelijk. Gewoon de kritische vragen negeren en doorgaan in je eigen straatje. Ik stel de vragen gewoon opnieuw. In je eerste bericht lees ik dat een andere man uit een andere auto is komen helpen met duwen. Wie is die man? Hoe komt die man daar? En wat is zijn rol in dit verhaal? En dan nogmaals, heeft de bestuurder van de auto met pech of deze andere man de boete voor het lopen op de vluchtstrook gekregen?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #19 Gepost op: 2 november 2014, 01:12:30
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1305721 date=1414865876
ANWB kan tegenwoordig ook auto afslepen: die hebben zo'n mooi systeem in de T5 zitten waarmee ze je auto direct kunnen wegslepen, kan niet zo direct het filmpje waarbij ze laten zien hoe dat werkt. Mooi systeem is het trouwens!

Anwb mag niet slepen op de snelweg met zo'n ding. Laatst eens staan kletsen met de monteur bij mijn auto, die had er zo'n eentje.
Op de snelweg geld im en moet een berger komen slepen. In noodgevallen mogen ze de auto met een gewone kabel slepen naar de afrit en buiten de snelweg hebben ze wel de bevoegdheid om te mogen takelen en dan gaat ie op de lepel... Verhaal over kosten en broodroof van de im slepers die een contract hebben voor dat deel van het rijkswegen net. Tevens is dat ding door de lepels net een stuk breder dan het voertuig en ook dat zou op de snelweg niet ideaal zijn werd mij verteld.
 Meestal wacht de anwb dus op een berger achter een auto of zal hij hem met een sleepkabel weg slepen tot na de afrit.

Het duw verhaal laatst ook mee gemaakt. 23.45 in de nacht, net na de bocht van de  overgang A325>A15, max snelheid 130. Donkere auto lege accu en geen brandstof. Stonden op de rijbaan met deur Open een ze wilden gaan duwen naar de afrit paar km verder op. Wilden zelfs eerst nog even snel een vriend laten keren op de snelweg om de accu te kunnen starten en dus neus aan neus te komen staan. Gelukkig leek ze dat bij nader inzien net niet slim genoeg.
Bij de melding dat ik wel rws voor ze ging bellen reageerde ze boos dat ze daar toch echt niet voor gingen betalen en bla bla. Uiteindelijk het een en ander uitgelegd en die man is mij nog nooit zo dankbaar geweest ::)