auto duwen op vluchtstrook

Auteur Topic: auto duwen op vluchtstrook  (gelezen 13845 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #30 Gepost op: 2 november 2014, 14:33:03
@B  

Je bent eerst zelf rustig gaan wachten op pechhulp en hebt dus niet zelf het initatief genomen te gaan lopen. Vervolgens is er op juiste wijze eerst beveiligd (wat imo nog steeds een wassen neus is maar dat ligt ergens anders aan)

@Voske, als ik de openingspost lees praat men slecht over het begeleiden van, ik neem aan dat dit slecht geschied door hooguit met blauw achter het geduwde voertuig te gaan rijden, in duitsland is dit nog niet heel lang geleden heel verkeerd afgelopen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een rechter de boete handhaaft. Het is nogal krom wanneer je eerst iemand kunt / mag aanspreken op zijn onveilige handelen, daarna de situatie helpt voort bestaan, weliswaar iets veiliger en dus meewerkt aan de onveilige handeling waar je vervolgens een verbaal voor gaat schrijven....

Maar nogmaals dat is mijn beleving van rechtspraak en ja er is altijd enig risico dat een rechter daar een andere mening over heeft
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #31 Gepost op: 2 november 2014, 15:04:20
Vind deze discussie nogal voorbarig. Niemand weet waarom er precies bekeurd is en ook niet wie in dit geval. Denk dat de poster in dit geval eerst wat duidelijker mag wezen want het klinkt mij allemaal nog niet echt logisch. Ook dat hij nog onder de indruk was en de pechhulp moest bellen. Die samenhang snap ik niet. Als hij kapot stond zou hij toch moeten bellen met of zonder boete.
Ben benieuwd of de ware feiten nog naar boven komen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #32 Gepost op: 2 november 2014, 15:22:41
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1305843 date=1414933976
RED dat je vind dat de situatie onduidelijk is dat mag, ik vind het verhaal in zoverre duidelijk genoeg dat er staat dat het om 300 meter gaat ik neem dan aan tot het begin van de afrit
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1305847 date=1414935183
ik neem aan dat dit slecht geschied door hooguit met blauw achter het geduwde voertuig te gaan rijden,
Sorry Klf, je vind het verhaal in zoverre duidelijk en begint dan gelijk met aannames. Dan neem ik je meteen al niet meer serieus.

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1305843 date=1414933976
Op welke wijze er beveiligd is vind ik niet van belang in die zin dat de gevaarzetting eenvoudig blijft zoals die is, jij hangt nu een behoorlijke waarde aan rode kruisjes in een matrix terwijl de weggebruiker die massaal negeert waardoor ze wat mij betreft ten aanzien van veiligheid weinig waarde hebben evenals een politie voertuig met blauw als beveiliging.
Ik hang nog nergens een waarde aan. En de wijze van beveiliging is wel zeker van belang! In theorie is het nog mogelijk dat de hele snelweg is afgesloten. Dat is misschien niet realistisch, maar tot ik daar een antwoord op heb onthoud ik mij van een definitieve mening.
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1305843 date=1414933976
Wellicht dat we daarom geen leken rechtspraak kennen in dit land,
Je zou beter het verschil kunnen aangeven tussen iemand die reageert als professional die eerst alle informatie bij elkaar wil zien voordat hij (ver)oordeelt in plaats van iemand die gelijk komt met beschuldigingen en verwijten gebaseerd op een half verhaal met ontzettend veel losse eindjes.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #33 Gepost op: 2 november 2014, 16:18:25
@KLF, ik weet niet waar jij die ervaringen hebt opgedaan dat rode kruisssn massaal worden genegeerd. Ik heb bij vele tientallen ongevallen/pechgevallen op de snelweg gestaan en ik kan mij niet heugen dat er een automobilist het rode kruis negeerde ter hoogte van het ongeval.
Daarnaast zal er een snelheidsbeperking worden ingesteld van 70, waardoor het verkeer uiteindelijk noodgedwongen wel langzamer zal moeten gaan rijden.

Er is dan wel degelijk een verschil in gevaarszetting. En zodoende hecht ik, net als vele hulpverleners met mij degelijk waarde aan wat rode kruizen in matrix borden.

Maar zoals Red aangeeft zal je meer informatie moeten hebben. Hoe lang was bijv. de uitvoeg strook naar het tankstation? Was er sprake van een vluchtstrook naast de uitvoegstrook, of ging deze op in de uitvoegstrook?

De agent zal er naar eer en geweten gehandeld hebben. Een agent schrijft heus geen bonnen voor zijn plezier (enkele uitzonderingen daargelaten).

Als de topicstarter meningen wilt vanuit de blauwe tak, zal hij met meer info moeten komen. Want iedereen begint hier voor zichzelf een plaatje in te vullen en dit aan de hand van zijn eigen referentiekaders.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #34 Gepost op: 2 november 2014, 17:16:50
Citaat van: Cabo link=msg=1305857 date=1414941505
@KLF, ik weet niet waar jij die ervaringen hebt opgedaan dat rode kruisssn massaal worden genegeerd. Ik heb bij vele tientallen ongevallen/pechgevallen op de snelweg gestaan en ik kan mij niet heugen dat er een automobilist het rode kruis negeerde ter hoogte van het ongeval.
Daarnaast zal er een snelheidsbeperking worden ingesteld van 70, waardoor het verkeer uiteindelijk noodgedwongen wel langzamer zal moeten gaan rijden.

Er is dan wel degelijk een verschil in gevaarszetting. En zodoende hecht ik, net als vele hulpverleners met mij degelijk waarde aan wat rode kruizen in matrix borden.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=70014.msg1230803#msg1230803
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57238.msg1220621#msg1220621
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=74445.msg1164197#msg1164197
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=62625.msg1024302#msg1024302

Zo maar 4 reacties op DIT forum waaruit blijkt dat een rood kruis voor veel mensen geen waarde heeft en dus genegeerd wordt. Ik denk dat wanneer ik een echte zoektocht zou starten, of eigenlijk weet ik dat wel zeker, ik nog vele andere topics en reacties zal vinden waar de rode kruisen veelvuldig genegeerd worden zelfs bij en of vlak voor ongevallen.... Ik vind het dus behoorlijk hypocriet om hier te stellen dat e.e.a. wel los loopt en elders op dit forum te roepen dat we massaal lak hebben aan een rood kruis !!
Dus Cabo, mijn ervaringen dat de rode kruisen weinig of geen waarde lijken te hebben komen heel simpel van het forum zelf.

Zo doende kan ik me niet voorstellen dat de HV-ers op dit forum afgeven op de weggebruikers die de kruisen negeren en er ondanks dat toch behoorlijke waarde aan hechten waar het hun veiligheid betreft.... lijkt mij een vorm van beroepsdeformatie. Natuurlijk snap ik ook dat je ergens vanuit moet kunnen gaan en ergens op moet kunnen vertrouwen maar ik denk dat er voldoende is aangetoond dat vertrouwen op een rood kruis redelijk wedden op een verkeerd paard is. Zeker als je die lijn doortrekt naar het feit dat er in drie maanden 14 wissen van de weg worden gereden en verschillende peilwagens en botsabsorbers richting de Hoogovens vertrekken omdat ze niet opvielen.

Alleen al vanuit dat oogpunt vind ik de actie van de dienders, en nogmaals mits werkelijk gebeurd, zachtjes gezegd onveilig, ondoordacht en de situatie in dat licht zeker niet verbalenswaardig.

Misschien dat de mening van deze boeren kinkel de blauwe kant aan het denken zet omtrent hun eigen veiligheid en die van anderen het is niet voor de kat zijn viool dat de vluchtstrook de meest onveilige plaats van ons wegennet is.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #35 Gepost op: 2 november 2014, 17:23:27
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1305862 date=1414945010
Misschien dat de mening van deze boeren kinkel de blauwe kant aan het denken zet omtrent hun eigen veiligheid
Wel lief dat je selectief reageert en alleen op de bijdrage van Cabo. Ik denk dat ik de mening van de "boerenkinkel" pas serieus neem als hij zijn oordeel baseert op feiten en niet op eigen interpretaties.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #36 Gepost op: 2 november 2014, 17:25:32
Citaat van: Red link=msg=1305863 date=1414945407
Wel lief dat je selectief reageert en alleen op de bijdrage van Cabo. Ik denk dat ik de mening van de "boerenkinkel" pas serieus neem als hij zijn oordeel baseert op feiten en niet op eigen interpretaties.

Selectief was puur op het gegeven hoe ik erbij kom dat een rood kruis zo massaal wordt genegeerd Red voor de rest is het een open reactie  ;) en mag een ieder mij verder aan c.q. afvallen ook jij  O0
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 2 november 2014, 17:36:00
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1305862 date=1414945010

Misschien dat de mening van deze boeren kinkel de blauwe kant aan het denken zet omtrent hun eigen veiligheid en die van anderen het is niet voor de kat zijn viool dat de vluchtstrook de meest onveilige plaats van ons wegennet is.
Wordt er ook maar ergens gesteld dat de vluchtstrook lekker veilig is? Ik denk dat je beter agenten op de vluchtstrook kunt hebben, die exact weten waar ze mee bezig zijn. Dan figuren die nog nooit op een vluchtstrook hebben gelopen, en waar je maar van af moet wachten of het goed gaat. Want als je driftig je auto aan het duwen bent heb je namelijk geen oog meer van wat er om je heen gebeurd. Gevaarszetting, heb ik je al eerder verteld.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #38 Gepost op: 2 november 2014, 17:45:38
Peter, is het daarom dat ja en alle man roepen dat wanneer je pech hebt en op de vluchtstrook staat je je voertuig moet verlaten en achter de geleide c.q. vangrails moet gaan staan met een veiligheidshesje aan. Maar dan opeens is er een voertuig bij die de beschikking heeft over blauw en wordt het opeens een heel stuk veiliger.....???

Gelukkig worden alleen WISsen, botsabsorbers en peilwagens aan barrels gereden (al of niet niet op de vluchtstrook) en dat komt dan voor alles omdat ze niet beschikken over blauw blauw want met blauw blauw heb je wel continu een compleet beeld van wat er om je heen gebeurd ?? Daarom reden ze bij onze oosterburen twee mensen dood terwijl men een auto duwde begeleid door een politie voertuig.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #39 Gepost op: 2 november 2014, 17:49:53
Manmanman... Wat ben je weer vreselijk aan het overdrijven. Ik vraag me bijna af of je de reacties van anderen wel leest of dat je gewoon vreselijk graag in je eigen straatje praat.

Er is hier, nogmaals, niemand die beweert dat rode kruizen of blauwe lampen een wondermiddel zijn. Ik stel wel dat er in ieder geval professionals ter plaatse zijn geweest die kunnen en mogen inschatten wat veilig is en wat niet.

Misschien kan de topicstarter de openstaande vragen beantwoorden zodat we het eea duidelijk kunnen krijgen, dan laten we de discussie over de rode kruizen en het werken op de vluchtstrook in de topics waar het thuis hoort.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.