pen en papier voor tijdens inzet

Auteur Topic: pen en papier voor tijdens inzet  (gelezen 8897 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Gepost op: 1 november 2014, 18:23:51
Iemand tips/suggestie hoe je als bevelvoerder zorgt dat je altijd pen en papier bij je heb dat bruikbaar is. Pennen in een brandweerpak zijn (iig bij mij) geen lang leven beschoren en papier wordt snel vochtig dus als het pen het doet werkt het papier weer niet mee....

Alvast bedankt!

Firechief P




pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1 Gepost op: 1 november 2014, 18:29:13
Ik pak het gewoon uit de wagen, in de map ongewenste OMS meldingen hebben we altijd wel pen en papier.  Moet ik wel zeggen dat ik het eigenlijk niet mis in me kleding. Ik heb een krijtje in me broekzak, ook erg handig  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #2 Gepost op: 1 november 2014, 18:42:11
dat krijtje heb ik ook maar een stoeptegel neem je zo lastig mee  0098 0098 0098


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #3 Gepost op: 1 november 2014, 19:02:32
Citaat van: Firechief P link=msg=1305707 date=1414863731
dat krijtje heb ik ook maar een stoeptegel neem je zo lastig mee  0098 0098 0098
Je zegt zelf dat pen en papier niet werken dus ......
Krijt en stoeptegel werken vaak wel om een situatie uit te tekenen dus het werkt beter als pen en papier die je mee neemt.
En als je toch met pen en papier wilt werken zul je dat net zo min kunnen meenemen.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #4 Gepost op: 1 november 2014, 19:15:52
Krijtje en stoeptegel is handig voor tekenen van een gebouw. Maar als je om de een of andere reden even een contactpersoon etc... etc.. en je wilt toch wat opschrijven? de contactpersoon op een stoeptegel is niet heel handig natuurlijk. Uiteraard kun je terug naar de auto maar het lijkt mij handig om iets bij me te hebben.

ideeën blijven welkom!


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #5 Gepost op: 1 november 2014, 19:24:37
Schrijfblokje en een pen als het nietbwerkt om bij je te hebben dan maar in de cabine in de bak naast de BV en de chauffeur of ergens in de manschappencabine. Ik heb, als manschap, ook een pen in mijn bluspak maar heb er tot nu toe geen last mee gehad en die pen heeft toch al heel wat moeten doorstaan.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #6 Gepost op: 1 november 2014, 19:51:38
De truuc van iedere politieambtenaar, schrijf met potlood. Daar kan je namelijk wel mee op vochtig papier schrijven.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #7 Gepost op: 1 november 2014, 21:16:15

Als schipper bij de Reddingsbrigade draag ik altijd deze om mijn pols. Het is een soort armband die je gewoon over het werkpak heen doet. Heb je verder geen last van en je hebt meerdere 'pagina's' tot je beschikking voor korte notities. Het potlood zit er aan vast en het werkt tot tientallen meters onder water.



Te koop bij een duikwinkel  O0 8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #8 Gepost op: 2 november 2014, 08:38:11
Gewoon notitieblokje met watervast papier en een potlood. Het notitieblokje is bij elke outdoor en dumpzaak te koop in verschillende formaten...


guest12562

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 2 november 2014, 09:16:51
Schrijfwerk wegzetten bij OVD  ;)

Ben ooit ook begonnen met het opschrijven van incidenten, tegenwoordig schrijf ik bijna niets meer op.
Regel zo veel als mogelijk ter plaatsen.
Eventuele bijzonderheden zet ik weg in de incident rapportage aan het bureau.
En ja dat telefoonnummer, als dat echt nodig is dan heb ik idd nog wel wat in de TS, of in mijn binnen, binnen, binnenzak waar dat niet nat wordt.

Hoe meer je gaat schrijven en wilt regelen hoe meer mensen van je verwachten, terwijl er toch heel veel werk is wat de burger zelf kan doen, sterker nog moet doen.