pen en papier voor tijdens inzet

Auteur Topic: pen en papier voor tijdens inzet  (gelezen 8872 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 2 november 2014, 09:20:53
Citaat van: Breathe link=msg=1305799 date=1414916211
Schrijfwerk wegzetten bij OVD  ;)

Ben ooit ook begonnen met het opschrijven van incidenten, tegenwoordig schrijf ik bijna niets meer op.
Regel zo veel als mogelijk ter plaatsen.
Eventuele bijzonderheden zet ik weg in de incident rapportage aan het bureau.
En ja dat telefoonnummer, als dat echt nodig is dan heb ik idd nog wel wat in de TS, of in mijn binnen, binnen, binnenzak waar dat niet nat wordt.

Hoe meer je gaat schrijven en wilt regelen hoe meer mensen van je verwachten, terwijl er toch heel veel werk is wat de burger zelf kan doen, sterker nog moet doen.
Tja, ik zie de bevelvoerders bij ons ook weinig opschrijven, af en toe een telefoonnummer dan maar verder houdt het wel op. Het enige waar nog voor geschreven wordt is de afwikkeling van een OMS, het invullen van het rapportje voor de afd preventie. Maar die map ligt in de auto, met een pen erbij.


guest12562

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 2 november 2014, 15:43:39
Ik reageer ook vanuit de praktijk  ;)


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #12 Gepost op: 2 november 2014, 23:25:02
Een klein A6/A7 schrijfblok, gewoon te koop bij de Action. Deze samen met een pen in een gripzakje doen, zorgt er in ieder geval voor dat het papier niet meer vochtig wordt.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #13 Gepost op: 3 november 2014, 10:41:18
Rite in the rain werkt daarvoor ook perfect.


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #14 Gepost op: 6 december 2014, 17:20:01
http://www.vulpennen.nl/nl/merken/napkin-4.ever/p-1/

De oplossing voor al onze schrijfproblemen... O0


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #15 Gepost op: 7 december 2014, 13:51:45
Wij gebruiken een klein plankje hout waar we op schrijven, erg makkelijk.

En als B schrijf je best wel hoor. Pas nog het afstrepen van woningen die we moesten ontruimen bij een brand in een woongebouw.


guest12562

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 7 december 2014, 14:18:42
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1312844 date=1417956705
Wij gebruiken een klein plankje hout waar we op schrijven, erg makkelijk.

En als B schrijf je best wel hoor. Pas nog het afstrepen van woningen die we moesten ontruimen bij een brand in een woongebouw.

Die registratie zet ik weg bij de politie.
Ook bij zo'n ontruiming, hier kan naast de politie ook de OVD een rol spelen, dat soort zaken zijn prima bij hen weg te zetten.

Zoals gezegd schrijf niet zo veel meer, alleen in bijzondere gevallen.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #17 Gepost op: 7 december 2014, 19:32:41
Ontruiming waarbij de verkeersruimten onder de rook staan en dus moet het wooncomplex door brandweer met ademlucht ontruimd worden. Dan houdt ik als B de regie daar over. Welke woning is wel doorzocht en welke (nog) niet. OVD was druk bezig met de brandbestrijding en zet zo'n ontruiming bij zijn bevelvoerders weg. Hij heeft wel wat beter om zich daarmee bezig te houden. In dit geval sowieso.

Citaat van: Breathe link=msg=1312858 date=1417958322
Die registratie zet ik weg bij de politie.
Ook bij zo'n ontruiming, hier kan naast de politie ook de OVD een rol spelen, dat soort zaken zijn prima bij hen weg te zetten.

Zoals gezegd schrijf niet zo veel meer, alleen in bijzondere gevallen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 7 december 2014, 21:36:47
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1312930 date=1417977161
Ontruiming waarbij de verkeersruimten onder de rook staan en dus moet het wooncomplex door brandweer met ademlucht ontruimd worden. Dan houdt ik als B de regie daar over. Welke woning is wel doorzocht en welke (nog) niet. OVD was druk bezig met de brandbestrijding en zet zo'n ontruiming bij zijn bevelvoerders weg. Hij heeft wel wat beter om zich daarmee bezig te houden. In dit geval sowieso.
Nu ben ik geen bevelvoerder. Maar zou ik als bevelvoerder me bezig houden met de brandbestrijding ook omdat mijn eigen manschappen binnen bezig zijn, en het verhaaltje ontruiming bij de OVD neer plempen kan die zich daar mee druk maken samen met de politie. Dat kan die OVD prima regelen. ::)


guest12562

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 7 december 2014, 23:19:11
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1312930 date=1417977161
Ontruiming waarbij de verkeersruimten onder de rook staan en dus moet het wooncomplex door brandweer met ademlucht ontruimd worden. Dan houdt ik als B de regie daar over. Welke woning is wel doorzocht en welke (nog) niet. OVD was druk bezig met de brandbestrijding en zet zo'n ontruiming bij zijn bevelvoerders weg. Hij heeft wel wat beter om zich daarmee bezig te houden. In dit geval sowieso.

Ik heb het niet over de fysieke ontruiming, dat kan uiteraard niet door de politie. Ik heb het over de registratie, daar ga ik me niet mee bezig houden als B.
Daarnaast hoeft een OVD zich ook niet met de brandbestrijding bezig te houden in die zin zoals jij het schrijft, sluit me dus aan bij Peter.