Slepen door de ANWB op de autosnelweg

Auteur Topic: Slepen door de ANWB op de autosnelweg  (gelezen 10779 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #10 Gepost op: 2 november 2014, 22:40:18
Het is inmiddels 10 jaar geleden, maar toen werd mijn auto op de vluchtstrook van de A58 tussen Tilburg en Breda getakeld door een lepelwagen van de ANWB. Omdat de auto niet ter plekke te repareren viel, zouden ze de auto eigenlijk bovenaan de afrit op een veilige plek laten staan. Echter. de chauffeur van de lepelwagen moest toch richting Tilburg en is zo vriendelijk geweest om de auto naar de garage in Tilburg te brengen,


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #11 Gepost op: 3 november 2014, 00:09:15

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1305923 date=1414964111
Okee, mij hebben ze toen wel vanuit de autosnelweg naar de dichtsbijzijnde veilige plek (in dit geval afrit) gesleept. Vanuit daar hebben ze het euvel zo verholpen dat ik naar de garage kon rijden (was daar naar opweg vanwege het mankement 98uiye)
Was het slepen toen met een sleepkabel of de sleepas met wielen?


Citaat van: voske83 link=msg=1305926 date=1414964418
Het is inmiddels 10 jaar geleden, maar toen werd mijn auto op de vluchtstrook van de A58 tussen Tilburg en Breda getakeld door een lepelwagen van de ANWB. Omdat de auto niet ter plekke te repareren viel, zouden ze de auto eigenlijk bovenaan de afrit op een veilige plek laten staan. Echter. de chauffeur van de lepelwagen moest toch richting Tilburg en is zo vriendelijk geweest om de auto naar de garage in Tilburg te brengen,
En een echte lepelwagen is denk ik ook anders. Die kan niet veel anders dan lepelen ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #12 Gepost op: 3 november 2014, 00:14:24
Citaat van: cavia link=msg=1305937 date=1414969755
Was het slepen toen met een sleepkabel of de sleepas met wielen?

Sleepas met wielen, dat prachtige systeem wat in die T5'jes zit.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #13 Gepost op: 3 november 2014, 17:55:56
Citaat van: HIT link=msg=1305897 date=1414955730
Particulier ja, Zakelijk nee. En als je pech hebt dat je baas als wanbetaler wordt gezien door de sleepbedrijven ben je auto en inboedel kwijt tot de baas betaald.
Dit verhaal is leuk, maar klopt van geen enkele kant. Sleepbedrijven worden betaald door de samenwerkende verzekeringsmaatschapijen, ANWB klanten hebben een lidmaatschap betaald. In het geval van ANWB klanten kan en mag de ANWB dus ook gewoon slepen/bergen en is daar geen verdere bevoegdheid voor nodig. Iedereen mag een ander bergen die pech heeft, ook op snelwegen hier is in een ander topic al een levendige discussie voor geweest. Voor IM werken met betrekking van ongevallen is het wel zo dat de ANWB hier geen ontheffingen van RWS voor heeft, over het algemeen is dit overgelaten aan de stichting VBS waar veel bergers lid van zijn.


Het is wel heel erg een klok en klepel verhaal hoor, met alle respect.
VBS bestaat niet eens meer, en had sowieso niks te maken met bergen op rijkswegen. Ook zakelijke rijders worden gratis pechverplaatst, wat jij bedoelt is misschien een vrachtwagen, die moeten wel zelf afrekenen.

Verder weinig zin om de zoveelste discussie aan te gaan, als iedereen die zich er echt in wil verdiepen dat nou eerst eens doet op de site van de stichting Incident Management, zou dat al veel verduidelijken.