Politiemensen moeten wapen altijd dragen vanwege terreurdreiging

Auteur Topic: Politiemensen moeten wapen altijd dragen vanwege terreurdreiging  (gelezen 22738 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #50 Gepost op: 5 november 2014, 09:26:15
@cabo, bij uitgaan (cafe/disco) lijkt het me ook een twijfel geval, maar verder zou een agent van mij altijd een wapen mogen dragen, ik zeg nog net niet moeten. De "normale" mensen moeten er misschien even aan wennen, maar in deze tijd zijn ze dat vrij snel gok ik.

Oftewel, boodschappen, ja, pretpark, ja, dierentuin, ja, verjaardag, ja. Zoveel mogelijk.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #51 Gepost op: 5 november 2014, 10:08:22
Citaat van: schuimer link=msg=1306363 date=1415118226
@Dion: heel leuk! Neem aan dat je niet eerst oog in oog met diegene gaat staan, om dan pas de mk in te lichten!
Gebruik je verstand en maak niet overal direct een grap van...
Het was uiteraard wat cynisch bedoelt, maar in de meeste situaties met vuurwapens is er geen tijd om even de meldkamer te gaan bellen. Daarnaast heb je kans dat je er niet eens door komt, er zullen vast meer mensen zijn die gaan bellen. Dat lijkt me dus geen oplossing voor het 'probleem'.
Zoals DiNozzo al aangeeft kom je met je gezonde verstand al heel ver.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #52 Gepost op: 5 november 2014, 10:27:30
Citaat van: scorpio link=msg=1306485 date=1415149052
Jij denkt toch niet dat ik bedoel dat ze standaard met die band om gaan lopen? Het gaat er om dat wanneer zij besluiten om als agent op te treden, zich op de één of andere manier makkelijk herkenbaar kunnen maken als agent. Zo'n band als in België lijkt mij niet zo'n gek idee.

Maar goed, ik denk dat agenten wijs genoeg zijn om zelf te beoordelen hoe zij hier mee om gaan.

Bedankt dan snap ik hem! In dat geval ben ik het zeker met je eens. Ik had even de verkeerde link gelegd  ;)
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #53 Gepost op: 5 november 2014, 11:14:32
Citaat van: schuimer link=msg=1306363 date=1415118226
@Dion: heel leuk! Neem aan dat je niet eerst oog in oog met diegene gaat staan, om dan pas de mk in te lichten!
Gebruik je verstand en maak niet overal direct een grap van...

Ja want je hebt altijd alles in de hand, doe alsjeblieft niet zo naïef. Als er iemand in een winkelcentrum om zich heen gaat schieten dan komen er natuurlijk veel telefoontjes binnen op de meldkamer, en dan kom je er - zoals Dion al aangaf - niet zomaar doorheen. Daarnaast is het logisch dat je niet voor de lol oog in oog gaat staan met iemand die om zich heen staat te schieten, maar stel je voor dat diegene voor je loopt op het moment dat hij een wapen trekt.


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #54 Gepost op: 5 november 2014, 11:59:54
Is het niet puur en alleen uit het oogpunt van noodweer?
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #55 Gepost op: 5 november 2014, 13:12:28
Even een leuk zijstapje, in de VS dragen veel mensen hun vuurwapen privé. In sommige staten mag dit niet, maar mogen alleen agenten dit. Nu waren wij vorig jaar bij Disney, daar hing een groot bord dat het verboden is om vuurwapens het park mee in te nemen: this includes off-duty officers!

Ik denk dat het niet wenselijk is dat wij met vuurwapens 'op stap' gaan zoals al eerder wordt aangehaald, bovendien moet je sowieso geen wapen bij je hebben als je alcohol gaat nuttigen. En hoe gaan we om met het risico van verlies/diefstal?
Ik denk dat de update van de korpschef duidelijk is: houd je aan de lokale voorschriften. Het is alleen jammer dat er nog geen landelijk beleid is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #56 Gepost op: 5 november 2014, 13:15:18
Citaat van: silque link=msg=1306558 date=1415189548
Even een leuk zijstapje, in de VS dragen veel mensen hun vuurwapen privé. In sommige staten mag dit niet, maar mogen alleen agenten dit. Nu waren wij vorig jaar bij Disney, daar hing een groot bord dat het verboden is om vuurwapens het park mee in te nemen: this includes off-duty officers!

Ik denk dat het niet wenselijk is dat wij met vuurwapens 'op stap' gaan zoals al eerder wordt aangehaald, bovendien moet je sowieso geen wapen bij je hebben als je alcohol gaat nuttigen. En hoe gaan we om met het risico van verlies/diefstal?
Ik denk dat de update van de korpschef duidelijk is: houd je aan de lokale voorschriften. Het is alleen jammer dat er nog geen landelijk beleid is.

Nu is het sowieso niet handig om uberhaubt is mee te nemen in een achtbaan. Zou onhandig zijn als je op je kop hangt en je vuurwapen valt uit je holster...  ::)


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #57 Gepost op: 5 november 2014, 13:53:48
Met alle respect voor de reacties van iedereen, maar o wee... als jezelf in een soortgelijke situatie terechtkomt als bijvoorbeeld Alphen aan de Rijn...
Dan zou je zelf misschien wel eens doelwit kunnen worden of zijn...

Tja, wellicht (en ik weet het haast wel zeker) dat je dan wel graag je vuurwapen bij je had gehad!
Natuurlijk kun je overal wel de voor- en nadelen van benoemen, maar ik denk persoonlijk dat er op dit punt meer te winnen valt, dan te verliezen.

Als je het dragen van je pistool in privétijd maar discreet doet, concealed carry... zie ik daar niet meteen een onoverkomelijk probleem.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #58 Gepost op: 5 november 2014, 13:57:20
Tuurlijk zou ik in zo'n situatie graag een vuurwapen bij me willen hebben. Al denk ik dat de kans groter is dat ik op straat beroofd word, dan is het net jammer dat ik een vuurwapen bij heb want die ben ik dan ook kwijt ;)

Even zonder gekheid: er zijn genoeg voors en tegens, voorlopig is dat geen discussie meer want het punt van de korpschef is duidelijk. Wellicht dat dit in de toekomst nog gaat veranderen...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #59 Gepost op: 5 november 2014, 14:33:47
Citaat van: silque link=msg=1306558 date=1415189548
Nu waren wij vorig jaar bij Disney, daar hing een groot bord dat het verboden is om vuurwapens het park mee in te nemen: this includes off-duty officers!

Even ter verduidelijking: in Amerika mag je als eigenaar van winkel, restaurant of in dit geval pretpark je eigen regels stellen. Dus vind je 2 verschillende bordjes: wel of geen wapens toegestaan (en niet gek opkijken dat je in een gelegenheid met het welbordje bedient wordt door een bevallige jongedame met een Glock 30 .40 S&W op de heup). In feite zou dat in Nederland dus ook kunnen gebeuren en moet je je realiseren dat dat ook al gebeurt. Er zijn zat horeca gelegenheden waar je het standaardverhaaltje van "geen drugs, geen geweld en geen wapens" kunt vinden. Dus betekent dat dat jullie vanaf dat moment dus 24/7 in dienst zijn om dat juridisch af te dekken.