uniform voor beveiligers

Auteur Topic: uniform voor beveiligers  (gelezen 4396 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

as_security

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Gepost op: 15 november 2014, 18:33:20
Hallo allemaal,
Ik ben een tijdje terug een beveiligingsbedrijfje begonnen en nu druk bezig met ons uniform.
Misschien hebben jullie nog gouden tips of adviezen waar we op moeten letten. Op dit moment hebben we het volgende in gedachten:

- donkerblauwe uniformbroek/BDU, zonder streep
- lichtblauw overhemd * (evt. overwegen we hier ook nog donkerblauw of beige...bijv de amerikaanse stijl
  overhemden van Elbeco...maar geen wit!)
- Op de mouwen ons eigen embleem met logo en naam.
- stevige schoenen van bijv Haix of Magnum
- koppelriem
- Donkerblauw jack met evt reflecterende strepen (is bijv CWU style bomberjack, of amerikaanse stijl politiejack hier acceptabel) + evt veiligheidshesjes
- optioneel: baseball cap met embleem met logo
- donkerblauw T-shirt/polo met logo + tekst security voor evenementen

Het uniform moet praktisch zijn, tegen een stootje kunnen, en een professionele stoere uitstraling hebben.
We willen het geheel een eigen tintje geven door het ontwerpen van een eigen schouderembleem voor op de overhemden, baseball cap, jack etc.
Grootste twijfelpunt waar we nog even mee zitten is de kleur van het overhemd: lichtblauw (zoals door veel NL instanties gedragen wordt), donkerblauw (kleur van bijv new york police), of beige/khaki/grijs.

Iemand nog tips? Of dingen waar we op moeten letten ivm de goedkeuring door het ministerie ?




Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1 Gepost op: 19 november 2014, 06:47:42
Donkerblauw lijkt me praktischer dan lichtblauw; en beige is erg uniek. Lastige keuze maar lichtblauw zou mijn keuze niet zijn.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #2 Gepost op: 19 november 2014, 09:11:00
Ik zou geen bomberjack nemen, hoor ik veel negatieve verhalen over en bomberjacks worden geaccocieerd met andere groepen (stoer). Je kan even informeren en kijken op www.politiefiets.nl die hebben wel mooie jassen die voor de bike patrol zijn maar naar mijn mening ook zeer geschikt zijn voor het 'normale werk' sportief, functioneel, representatief en uitstraling.(niet goedkoop) Aangezien de politie is overgestapt is naar een nieuw unform zit je ook niet meer met de kleurstelling. Als ik toch een overhemd mocht kiezen zou ik geen lichtblauwe nemen maar een andere kleur dan onderscheid zich dat ook van de grote groep. Als eens aan mooie donkergroen gedacht? Je moet toch foto's opsturen naar het ministerie van justitie om goedkeuring te krijgen. Ik zou de tekst security gewoon vervangen voor beveiliging, reflecterend laten drukken s'avonds ook herkenbaar. Je moet een mix zoeken tussen representatief en sportief ( geen cowboys) Succes


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #3 Gepost op: 19 november 2014, 09:18:43
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=70560.0

Zag dat www.politiefiets.nl  niet veel meer heeft maar kan je wel op weg helpen.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #4 Gepost op: 19 november 2014, 09:22:30
Citaat van: Maxell01 link=msg=1309143 date=1416384660
Aangezien de politie is overgestapt is naar een nieuw unform zit je ook niet meer met de kleurstelling.

Dat is te kort door de bocht. Het "oude" politie-uniform blijft gewoon naast het nieuwe uniform bestaan. Dus nog steeds zal er gekeken worden of een uniform niet te veel lijkt op dat van de politie. Door de invoering van het nieuwe politie-uniform zal er dus waarschijnlijk ook gekeken worden of een beveiligings-uniform niet te veel lijkt op zowel het nieuwe-, maar ook nog steeds het oude politie-uniform.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #5 Gepost op: 19 november 2014, 09:25:18
Daarom moeten er foto's opgestuurd worden naar het Ministerie van Justitie voor goedkeuring. Als blijkt dat het één op één lijkt op de politie krijgt men geen goedkeuring en terecht O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6 Gepost op: 19 november 2014, 16:14:13
Citaat van: Maxell01 link=msg=1309147 date=1416385123
Zag dat www.politiefiets.nl  niet veel meer heeft maar kan je wel op weg helpen.

Je ziet dan misschien niet veel op de site staan maar neem van mij aan dat ze alles van Olympic Uniforms kunnen en mogen leveren aangezien zij de enige zijn die voor heel de BeNeLux importeur en leverancier zijn.
Ben zelf begin april bij hun geweest voor de OLYMPIC UNIFORMS PANTS (OCP588) en OLYMPIC UNIFORMS HOLLYWOOD SHORTS (OHS147) aan te laten meten beiden in de kleur Navy.
Ze hebben wat ik gezien heb van de meeste kleidng die Olympic Uniforms kan leveren wel 1 pas exemplaar aanwezig.
Aangezien je helemaal opgemeten wordt is de levertijd tussen de 4 en 8 weken want het komt rechtstreeks uit de USA.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #7 Gepost op: 19 november 2014, 16:50:51
Citaat van: as_security link=msg=1308551 date=1416072800
Hallo allemaal,
Ik ben een tijdje terug een beveiligingsbedrijfje begonnen en nu druk bezig met ons uniform.
Misschien hebben jullie nog gouden tips of adviezen waar we op moeten letten. Op dit moment hebben we het volgende in gedachten:

Sowieso welkom op het forum en alvast succes met het kiezen van je uniform.

Zelf heb ik 4 jaar geleden onderwerp http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=46014 gestart.
Misschien zie je daar ook nog iets wat je kan helpen.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van bomberjacks net als wat Maxell01 al aangeeft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen