Wat moet ik doen als een hulpverleningsvoertuig blauwe zwaailichten en sirene gebruikt?

Auteur Topic: Wat moet ik doen als een hulpverleningsvoertuig blauwe zwaailichten en sirene gebruikt?  (gelezen 69153 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Voor wat betreft "ik ga niet rijden als een VKR het aangeeft", gelukkig zijn er nu regio's waar de politie schrijft voor deze heren. Krijgen ze een nog duurder aandenken dat niet aanvechtbaar meer is.  O0

Overigens als je bezwaar maakt kan je een schadevergoeding afdwingen voor de tijd die je kwijt bent aan dat bezwaar, doe ik al jaren en werkt perfect.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Citaat van: Sylvester link=msg=1333235 date=1424870240
En toch wordt dit in de media verteld.
Als ik aan de kant kan, dan ga ik aan de kant. Lukt dit echter niet, dan is het even niet anders.
Er wordt ook in de media vertelt dat de aarde plat is, het morgen 3 meter gaat sneeuwen in Spanje en dat een ijsje 720 euro kost.
En als de media het zegt, zal het wel zo zijn toch..


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Haageneesch link=msg=1333184 date=1424852436
Want het is geen ik, ik, ik, ik, ik, het is mij geld waar ik achteraan moet gaan. Waar ik ook nog eens dik belasting voor heb betaald.

En tot die tijd is het niet mijn probleem, want ik blijf écht staan bij die flitspaal. Geen meter over die lijn.

Die moeite om achter jou geld aan te gaan heb je dus niet over voor een medemens in nood. Jammer!

Citaat van: Sylvester link=msg=1333235 date=1424870240
En toch wordt dit in de media verteld.
Als ik aan de kant kan, dan ga ik aan de kant. Lukt dit echter niet, dan is het even niet anders.

Je moet niet kosten wat het kost aan de kant gaan. Ik heb meer dan eens met samengeknepen billen gezeten omdat de auto voor ons voorrangsvoertuig ineens ons opmerkt en vol gas door rood knalt. Een flitspaal flitst altijd 2 keer. Als op de foto duidelijk te zien is dat je de stopstreep passeert en daarna iets opzij wacht zodat wij voorrang kunnen krijgen is je verhaal al aannemelijk.

Er is inderdaad nergens een bepaling dat je door rood mag (of andere regels) overtreden om ruimte te maken. Je kan je wel beroepen op wettelijk voorschrift al dan niet in combinatie met overmacht in de zin van noodtoestand.
Ach, blijf dan ook maar staan volgende keer want die groenstrook mag je niet op om ruimte te maken. Oh en die doorgetrokken streep op de snelweg mag je ook niet over ook al is er ruimte zat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: HIT link=msg=1333239 date=1424871569
Voor wat betreft "ik ga niet rijden als een VKR het aangeeft"
Gaat een aanwijzing van een VKR, net als bij een politieagent, niet voor verkeersborden?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Een aanwijzing gaat boven tekens..


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Dion link=msg=1333241 date=1424871904
En dat een ijsje 720 euro kost.
En als de media het zegt, zal het wel zo zijn toch..
Klopt >:D
http://www.radio10.nl/headlines/duurste-ijsje-per-wereld-kost-720-euro/

@Haageneesch, dat bedoel ik ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Een ieder die bewust niet door het rode licht rijdt waardoor ik er niet langs kan met een spoedrit krijgt sowieso post thuisgestuurd van het CJIB met een rekening van 230 euro.
Die is een stuk duurder dan het rode licht, die je in alle gevallen kunt laten seponeren.

Of het nou wel of niet mag, zoek je maar bij de rechter uit. Kost het je alsnog zoveel moeite!

( dan ga ik ook maar eens ik, ik en ikken. )

Sjonge jonge... verhalen uit de media worden ook alleen maar voor waarheid aangenomen als het in jullie voordeel is hé.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Logisch nadenken. Moet je door rood, ga je beheerst door rood. Onhoudt de gegevens, bel desnoods even met 8844 en er kan je niets gebeuren.


sylvester1986

  • Gast
Wat ik vooral mis in deze discussie is eigen veiligheid. Als ik het niet vertrouw om een stukje de berm in te gaan of door Rood te rijden, doe ik het sowieso niet.
Blijkbaar is datgene wat de media verkondigd bullshit en graag zou ik willen zien waar wel staat dat je verkeersregels mag overtreden bij OGS voertuigen.
Verder vind ik het maar dom gelul dat een ambulance desnoods maar lakschade moet rijden 98uiye


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Sylvester link=msg=1333347 date=1424890603
Blijkbaar is datgene wat de media verkondigd bullshit en graag zou ik willen zien waar wel staat dat je verkeersregels mag overtreden bij OGS voertuigen.
Nee, maar het zijn gewoon twee zaken die met elkaar conflicteren. Als overheid kan je niet roepen dat mensen door rood mogen rijden om plaats te maken. Daarmee creëer je een ongewild precedent. Al staan er honderd toeterende brandweerauto's achter je, je hebt geen ontheffing om dat verkeerslicht te negeren. In dat opzicht is er dus niets gelogen aan de uitspraken in de media.

Maar.... je hebt de papierenwerkelijkheid, en de echte werkelijkheid. Als je een klein stukje voorbij de stopstreep (en dus door rood) rijd om plaats te maken dan kan je dat prima uitleggen. Dat is wat de meeste professionals hier aangeven.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.