Walther P99Q NL verlichting accessoires

Auteur Topic: Walther P99Q NL verlichting accessoires  (gelezen 19029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

rrpd

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 25 november 2014, 00:17:24
Ja. Een lampje erop zetten en eraf halen is ook niet ideaal nee. Helemaal mee eens...
Een ander holster mag niet aangezien deze genoemd is in de uitrustingsregeling. Ik weet niet of van RADAR (het huidige holster) er een versie is met uitsparing. Dit zou dan wel mogen aangezien de werking volledig hetzelfde zou zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #31 Gepost op: 25 november 2014, 00:17:49
Als er zoiets komt, dan zou ik ervoor kiezen om de lamp erop te monteren en er alleen af te halen voor onderhoud. Heb je altijd hetzelfde gewicht aan je wapen en dat is beter voor de schietprestatie.

En er zullen vast wel holsters voor te vinden zijn die wapen met lamp kunnen bergen. Met een prijs.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #32 Gepost op: 25 november 2014, 00:19:20
Alsof de holsters van nu gratis zijn? En een lampje als die gekocht wordt ooit zal ook een prijsje hebben. En je kogels en extra magazijn en je wapen zelf niet te vergeten....

Sorry, als we daar naar gaan kijken moet je maar gewoon het houden op 2 vuisten en tie-wraps om iemand te boeien. Kosten tenminste niks
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


rrpd

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 25 november 2014, 00:19:57
Citaat van: Diamondback link=msg=1310366 date=1416870846
Toch blijft dat onderscheid tussen noodweer of een aanhoudingsprocedure wel een punt van zorg.

En dat zit hem hier in.

Je weet wat je moet doen in een bepaalde situatie. Leidraad in een noodsituatie is dat je elke handeling moet beperken tot het strikt noodzakelijke. Dat betekent dus ook dat je bij vuurwapengebruik moet kunnen drijven op automatismen. Vaste handelingen.

In de huidige situatie is er in feite niets wat dat in de weg staat. Er is alleen het wapen en het geleerde.

En nu gaan we naar de situatie waarbij er ineens een lamp in het spel is aan het wapen. En je zal toch zien dat mensen onder stress toch die lamp aan zetten terwijl ze nu juist die ene split seconde daar niet voor moesten gebruiken. Vergelijk het maar met een situatie onder stress waarvan je je later afvraagt: waarom deed ik dat nou?

Dat is altijd een reëel gevaar. Want je moet dat er uit of intrainen.

Ik geef juist toch aan dat je er met noodweer inderdaad ook geen tijd voor hebt en is het dan ook overbodig.
Maar zoals ik zeg zijn er genoeg situaties waarbij er geen stress is en de situatie onder controle is.
Juist in die situaties, zoals een uitpraatprocedure ed. kan verlichting ideaal zijn.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #34 Gepost op: 25 november 2014, 00:23:54
Je begrijpt mijn punt niet.

Jij stelt: noodweer en er is geen tijd voor dus het gebeurt niet.

Ik stel: noodweer en er is geen tijd voor en toch gaat het gebeuren omdat het kan.


rrpd

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 25 november 2014, 00:33:00
Aha, begreep inderdaad niet dat je nog steeds doelde op noodweer.

Ben het niet met je eens, je gaat niet een lamp aanzetten terwijl het leven of dood is. Dat is trekken, armen strekken en direct schieten. Dat wordt zo getraind en zolang je niet traint dat je dan eerst andere dingen moet gaan doen doe je dat onder stress ook niet snel.
Dat jij stelt dat sommige personen dit toch zouden doen in zo'n situatie vind ik wel erg ver gezocht. Denk eerder dat collega's zelfs in een rustige situatie zouden vergeten dat ze een lampje hadden. Het is echt niet zo dat het eerste waar je aan denkt bij noodweer om een lampje aan te zetten. En als je daar kennelijk toch de tijd voor vindt kan je nog steeds je ogen op de verdachte houden aangezien het 1 vinger beweging is om dat schakelaartje om te zetten.
Nee sorry ik vind dat geen goede reden, erg ver gezocht en weegt niet op tegen de voordelen.


Maargoed. Ik lees motivaties waarom het niet zou moeten maar denk nu eens in mogelijkheden, waarom juist wel? en wat zijn de voordelen? etc.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #36 Gepost op: 25 november 2014, 00:48:29
Citaat van: rrpd link=msg=1310375 date=1416871980
Aha, begreep inderdaad niet dat je nog steeds doelde op noodweer.

Ben het niet met je eens, je gaat niet een lamp aanzetten terwijl het leven of dood is. Dat is trekken, armen strekken en direct schieten. Dat wordt zo getraind en zolang je niet traint dat je dan eerst andere dingen moet gaan doen doe je dat onder stress ook niet snel.
Dat jij stelt dat sommige personen dit toch zouden doen in zo'n situatie vind ik wel erg ver gezocht.


Mijn punt is dus gemaakt - ook jij kan dit niet uitsluiten dat het toch gebeurt.

Zoals gezegd: er zijn voldoende praktische voordelen voor een lamp. Jullie werken vaak genoeg in het donker.

Maar het is geen simpel verhaal van: doe maar.

Naast de praktische voordelen zijn er genoeg praktische nadelen in andere gebieden die een introductie van een wapenlamp met zich meebrengen.

De lamp zal 24/7 op het wapen zitten.
Een ander holster.
Een andere balans van het wapen (en ja: 50 gram klinkt niks, maar ondertussen...).
Een nieuwe schietinstructie (bijdeweg: hoe vaak staan jullie ook al weer per jaar op de baan?).
Een nieuwe uitrustingsinstructie.
etc.
etc.


Bottom line: (en het werkt bijna overal zo - ook in het bedrijfsleven).

Als het hogere echelon er niets in ziet en niet overtuigt kan worden door jullie om hier in te investeren, zul je dit dus niet krijgen.
Dus poets de maglite nog maar een keer op. Sorry, maar het is nu eenmaal niet anders.


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #37 Gepost op: 25 november 2014, 08:29:54
Citaat van: rrpd link=msg=1310369 date=1416871044
Ja. Een lampje erop zetten en eraf halen is ook niet ideaal nee. Helemaal mee eens...
Een ander holster mag niet aangezien deze genoemd is in de uitrustingsregeling. Ik weet niet of van RADAR (het huidige holster) er een versie is met uitsparing. Dit zou dan wel mogen aangezien de werking volledig hetzelfde zou zijn.

http://www.radar1957.com/en/division/duty/duty-and-professionals.php?m=&sx=109&idExtPagina=9736
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #38 Gepost op: 25 november 2014, 09:16:27
Irritante van de maglite is als je die aanzet, je ook gelijk je wapen in je andere hand afdrukt...
::)


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #39 Gepost op: 25 november 2014, 10:49:11
Citaat van: rrpd link=msg=1310369 date=1416871044
Ja. Een lampje erop zetten en eraf halen is ook niet ideaal nee. Helemaal mee eens...
Een ander holster mag niet aangezien deze genoemd is in de uitrustingsregeling. Ik weet niet of van RADAR (het huidige holster) er een versie is met uitsparing. Dit zou dan wel mogen aangezien de werking volledig hetzelfde zou zijn.

Zie eerdere reactie op vorige pagina

Citaat van: 7131 link=msg=1309979 date=1416683060
http://www.tsagency.nl/index.php/producten/wapens-en-toebehoren/pistoolholsters/x400-u-duty-holster.html

Grtz,
Marcel