[Onderzoek] Draagbare eerste hulp uitrusting concept voor de Nationale Politie

Auteur Topic: [Onderzoek] Draagbare eerste hulp uitrusting concept voor de Nationale Politie  (gelezen 4921 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
    • Technische Universiteit Industrieel Ontwerpen


Dit forum en specifiek dit sub-forum is een van de weinig plekken waar openlijk over en door politieagenten gediscussieerd wordt over de uitrusting. Daarom wil ik jullie vragen mee te denken en te helpen met dit project. Ten eerste zal ik mij even voorstellen. Ik ben Thomas Hesseling een master student aan de Technische Universiteit Delft en werk aan een project in samenwerking met de Nationale Politie (Innovatie management).

Het project “Future police equipment” heeft als doel verschillende concepten te ontwikkelen van toekomstige politie apparatuur. Deze concepten kunnen het innovatie management team binnen de Nationale politie helpen om een beeld op de toekomst te geven en mogelijke kansen te benutten.

Specifiek zou ik jullie willen vragen mee te doen aan een kleine eenmalige enquête. Deze enquête is voor mij van belang om jullie behoefte en mening mee te nemen in de conceptontwikkeling.
Mijn persoonlijke project is specifiek gericht op het bij je dragen van hulpgoederen die gericht zijn op eerste hulp situaties (variërend van een gevallen iemand tot ernstige auto ongelukken). Met jullie hulp wil ik kijken naar een concept dat de Politieagenten ondersteunt in dit soort situaties ( zoals sommige van jullie collega’s op dit moment al dingen hiervoor mee dragen, bijvoorbeeld latex handschoenen en de Kiss-Of-Life).

Enquêtte
Het invullen van de enquête kost ongeveer 15 a 20 minuten.

Alvast bedankt voor de moeite,
Thomas Hesseling
Student Integrated Product Design aan de Technische Universiteit Delft



Naast de enquête staat dit topic open voor jullie gedachten met betrekking van hoe de toekomstige politie agent er uit zou moeten zien en wat voor apparatuur/equipment hij of zei zou moeten hebben specifiek met betrekking tot eerste hulp (Waar zit het, wat is het?).

Overige opmerkingen of jullie toekomstvisie op politie apparatuur van de toekomst is ook welkom in dit topic en eventuele suggesties/tips zullen doorgespeeld worden naar mijn collega studenten!


Technische Universiteit Industrieel Ontwerpen


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Citaat van: Thomas link=msg=1309721 date=1416580448


Dit forum en specifiek dit sub-forum is een van de weinig plekken waar openlijk over en door politieagenten gediscussieerd wordt over de uitrusting. Daarom wil ik jullie vragen mee te denken en te helpen met dit project. Ten eerste zal ik mij even voorstellen. Ik ben Thomas Hesseling een master student aan de Technische Universiteit Delft en werk aan een project in samenwerking met de Nationale Politie (Innovatie management).

Het project “Future police equipment” heeft als doel verschillende concepten te ontwikkelen van toekomstige politie apparatuur. Deze concepten kunnen het innovatie management team binnen de Nationale politie helpen om een beeld op de toekomst te geven en mogelijke kansen te benutten.

Specifiek zou ik jullie willen vragen mee te doen aan een kleine eenmalige enquête. Deze enquête is voor mij van belang om jullie behoefte en mening mee te nemen in de conceptontwikkeling.
Mijn persoonlijke project is specifiek gericht op het bij je dragen van hulpgoederen die gericht zijn op eerste hulp situaties (variërend van een gevallen iemand tot ernstige auto ongelukken). Met jullie hulp wil ik kijken naar een concept dat de Politieagenten ondersteunt in dit soort situaties ( zoals sommige van jullie collega’s op dit moment al dingen hiervoor mee dragen, bijvoorbeeld latex handschoenen en de Kiss-Of-Life).

Enquêtte
Het invullen van de enquête kost ongeveer 15 a 20 minuten.

Alvast bedankt voor de moeite,
Thomas Hesseling
Student Integrated Product Design aan de Technische Universiteit Delft



Naast de enquête staat dit topic open voor jullie gedachten met betrekking van hoe de toekomstige politie agent er uit zou moeten zien en wat voor apparatuur/equipment hij of zei zou moeten hebben specifiek met betrekking tot eerste hulp (Waar zit het, wat is het?).

Overige opmerkingen of jullie toekomstvisie op politie apparatuur van de toekomst is ook welkom in dit topic en eventuele suggesties/tips zullen doorgespeeld worden naar mijn collega studenten!

Beste Thomas, ik zeg hierbij mijn medewerking toe aan je enquête over draagbare eerste hulp uitrusting, als jij in de toekomst je spelling een beetje in de gaten houdt!  ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Thomas

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
    • Technische Universiteit Industrieel Ontwerpen
Citaat van: schuimer link=msg=1309727 date=1416582248
Beste Thomas, ik zeg hierbij mijn medewerking toe aan je enquête over draagbare eerste hulp uitrusting, als jij in de toekomst je spelling een beetje in de gaten houdt!  ;)

Dit zeg ik hierbij dan toe!
Hopeloos tegenwoordig, we moeten alles in het Engels :( Beetje teleurgesteld in mijn Nederlands.

Maar in ieder geval bedankt voor jullie response, en als jullie andere commentaren hebben over wat er verbeterd zou kunnen worden in de toekomst met politie uitrusting is dit ook van harte welkom.
Technische Universiteit Industrieel Ontwerpen


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
De volgende onderdelen kunnen nuttig zijn in een trauma-kit, die op het lichaam wordt gedragen door politieagenten:

emergency tourniquet, zoals bijvoorbeeld de Combat Application Tourniquet

https://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_tourniquet

opvouwbaar FFP3-ademmasker met uitblaasventiel. Dit beschermt tegen roet, fijn stof, asbestvezels, bloedspatten, spugen door een verdachte, enz. Het beschermt in beperkte mate tegen rook en giftige aerosols.

dunne nitril handschoenen voor infectiepreventie van HIV, hepatitis B, enz. liefst in een ruime maat, om snel te kunnen aantrekken

snelverband

puntige mini-pincet

veiligheidsbril met brede elastieken hoofdband tegen infectie door bloedspatten bij een slagaderlijke bloeding, en evt. voor preventie van  oogbeschadigingen tijdens een onverwachte relsituatie.

textielplakband (heeft meer toepassingen dan leukoplast)

klein lichtgewicht traumaschaartje, om kleding van slachtoffer open te knippen bij een gebroken arm of been en om een noodverband te knippen van kleding. Het schaartje dat in sommige multitools zit, is te klein om dikke kleding open te knippen.

30 ml saline solution om pepperspray en andere vervuiling uit de ogen te spoelen, in plastic flesje voor eenmalig gebruik.

paracetamol plus ibuprofen voor pijnstilling

diphenhydramine tegen anafylactische schock

een vel papier met daarop EHBO-instructies aan beide kanten

een hoogwaardige EHBO-app met instructies op de smartphone, die snel kan worden geraadpleegd via diagnostische vragen in een expert-systeem. De smartphone moet daarbij in een waterdichte en schokbestendige case zitten.

opvouwbaar mini-beademingsmasker

aspirine voor bepaalde hartklachten

bloedstelpend verband (geimpregneerd met haemostatisch middel). bijvoorbeeld chitosan-gaas of quikclot

http://www.eerstehulpwiki.nl/download/Ervaringen%20met%20bloedstelpend%20verband.pdf

http://www.quikclot.com/Products

alu-deken (space blanket), om onderkoeling en nat regenen van patiënten te voorkomen, in afwachting van de ambulance

20 ml wond-ontsmetingsmiddel

desinfecterende doekjes

een paar brede wondpleisters

Zebralight led-hoofdlampje, om handsfree te kunnen werken

http://www.zebralight.com/

veiligheidsspeld

dun nylon koord

klein busje suiker

postelastieken om geimproviseerd verband snel mee te bevestigen

rondom schijnend knipperlampje om verkeer te waarschuwen voor een incident-locatie, als er geen politieauto met zwaailichten in de buurt is. Zo'n knipperlampje kan eventueel ook op de schouder of helm worden gedragen tijdens een incident door een fietsagent.

Wikipedia over trauma-kit:

https://en.wikipedia.org/wiki/First_aid_kit

Een trauma-kit kan bijvoorbeeld worden gedragen op een been in een grote dijzak. Of in een klein tasje met EHBO-embleem, dat rond de dij wordt bevestigd. Dat tasje hangt daarbij aan een koppel, ceintuur of OPS-vest.

Een trauma-kit kan worden verdeeld in een lichtgewicht basis-trauma-kit die altijd wordt gedragen, en een afzonderlijke aanvullende trauma-kit voor als er geen politieauto met uitrusting in de buurt is. Fietsagenten en motoragenten kunnen die aanvullende trauma-kit bewaren in een doorzichtig plastic zakje in hun bagagekoffer. De inhoud is dan direct zichtbaar door het plastic heen.

In die aanvullende trauma-kit zit dan de bovengenoemde emergency tourniquet, 30 ml saline solution, wondontsmettingsmiddel, space blanket en trauma-schaartje, veiligheidsbril, desinfecterende doekjes, en FFP3-mondmasker.

In politieauto's kan daarnaast een nog uitgebreidere trauma-kit worden bewaard, met extra verband, extra space blankets, meer oogspoelmiddel, flesjes drinkwater, enz.

Die grote trauma-kit kan eventueel de vorm hebben van een speciale rugzak met daarin laatjes, voor snel gebruik in een kleine ruimte. Of een rugzak die je helemaal kunt open ritsen, zodat de inhoud overzichtelijk bereikbaar is. Het voordeel van de rugzak-vorm is daarbij, dat de handen vrij blijven om te klimmen, of om andere zaken te dragen, als de politieauto niet heel dichtbij kan komen.

Praktijkoefeningen in EHBO en andere hulpverleningstechnieken kunnen kostenbesparend worden aangevuld met (buitenlandse) educatieve digitale simulatiegames.

Ik stel voor dat de inhoud van de persoonlijke trauma-kit voor agenten wordt overlegd met civiele en militaire experts op het gebied van trauma-zorg en trauma-kits, bijvoorbeeld hoogleraren op dat gebied. Op dat gebied is in Nederland voldoende expertise aanwezig.
Ik stem links.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Ik weet nog steeds niet of ik Frank nou serieus moet nemen of niet.... maar lachen doen ik in ieder geval elke keer weer! ;D
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Citaat van: 0501 link=msg=1421911 date=1462225981
Ik weet nog steeds niet of ik Frank nou serieus moet nemen of niet.... maar lachen doen ik in ieder geval elke keer weer! ;D

Hij doet in ieder geval wel zijn huiswerk. Alleen als ik alles moet mee sjouwen wat hij in alle topics oppert dan kan ik beter een kruiwagen mee de straat op nemen.


guest16442

  • Gast
Z'n huiswerk. Theoretisch geneuzel dat vaak nét de plank misslaat. Ik kan het weinig serieus nemen. Ondanks dat er soms weleens iets tussen zit wat je aan het denken zet, maar dat is een kwestie van met hagel schieten. Op een gegeven moment wordt het gewoon vervelend.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Citaat van: Matth link=msg=1421912 date=1462226754
Hij doet in ieder geval wel zijn huiswerk. Alleen als ik alles moet mee sjouwen wat hij in alle topics oppert dan kan ik beter een kruiwagen mee de straat op nemen.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat alle zaklampen, multitools, OPS-vesten en bodycams enzovoort, die ik heb besproken als keuzemogelijkheden, door één persoon tegelijk worden gedragen.

Ik heb in mijn berichten juist altijd bijzonder veel aandacht voor de factor gewicht. Vandaar ook mijn eerdere voorstellen voor een OPS-vest van gaas, en een bodycam die is geïntegreerd in een spreeksleutel. En daarom heb ik er ook voor gepleit om niet alle agenten een taser te geven. En om diezelfde reden heb ik gepleit voor wapenstokken in verschillende gewichtsklassen, enzovoort.

Waar de uitrusting die wordt gedragen licht moet zijn, kan er bijvoorbeeld worden gekozen voor een lichtgewicht multitool zoals de Leatherman Squirt PS4 van 56 gram. Dat gecombineerd met twee zeer felle kleine hoeklampjes annex hoofdlampjes van Zebralight.

En voor de trauma-kit die permanent wordt gedragen, kan dan worden gekozen voor de basis-trauma-kit, zoals ik die hierboven heb beschreven. De aanvullende trauma-kit blijft dan in de auto, zolang er een politieauto of ambulance in de buurt is.

Die BASIS-trauma-kit kan bijvoorbeeld slechts bestaan uit de volgende elementen:

dunne nitril handschoenen

snelverband

textielplakband (heeft meer toepassingen dan leukoplast)

een vel papier met daarop EHBO-instructies aan beide kanten

een hoogwaardige EHBO-app met instructies op de smartphone, die snel kan worden geraadpleegd via diagnostische vragen in een expert-systeem. De smartphone moet daarbij in een waterdichte en schokbestendige case zitten.

opvouwbaar mini-beademingsmasker

een paar tabletten aspirine voor bepaalde hartklachten

een bloedstelpend verband (geimpregneerd met haemostatisch middel). bijvoorbeeld chitosan-gaas of quikclot

een paar brede wondpleisters

veiligheidsspeld

dun nylon koord

postelastieken om geimproviseerd verband snel mee te bevestigen

rondom schijnend knipperlampje om verkeer te waarschuwen voor een incident-locatie, als er geen politieauto met zwaailichten in de buurt is. Zo'n knipperlampje kan eventueel ook op de schouder of helm worden gedragen tijdens een incident door een fietsagent.

De AANVULLENDE trauma-kit bevat dan bijvoorbeeld de bovengenoemde emergency tourniquet, 30 ml saline solution, wondontsmettingsmiddel, space blanket en trauma-schaartje, veiligheidsbril, desinfecterende doekjes, en FFP3-mondmasker.

In politieauto's kan daarnaast een nog uitgebreidere trauma-kit worden bewaard, met extra verband, extra space blankets, meer oogspoelmiddel, flesjes drinkwater, EHBO-handboekje, enz. Een trauma-backpack met daarin laatjes (of opgestapelde doorzichtige plastic doosjes) is overzichtelijk en compact, en het  beschermt de inhoud tegen harde regen. En er kunnen ook nog andere zaken in worden opgeborgen dan EHBO-artikelen.

Foto's hieronder: MobileAid XL CERT First Aid Stocked Backpack with Soft Stretcher 31750










Bron: http://www.americanlifeguard.net/MobileAid-XL-CERT-First-Aid-Stocked-Backpack-with-Soft-Stretcher-31750/productinfo/31750/

Van deze lijstjes kunnen eventueel nog producten worden weggelaten als het gewicht nog te zwaar is. Bij de discussie daarover zijn zowel onderzoeksgegevens als praktijkervaringen belangrijk.
Ik stem links.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat van: Matth link=msg=1421912 date=1462226754
Hij doet in ieder geval wel zijn huiswerk. Alleen als ik alles moet mee sjouwen wat hij in alle topics oppert dan kan ik beter een kruiwagen mee de straat op nemen.

C-A-T tourniquet en hemostatisch verband moet je als politieman gewoon op zak hebben. Het kan je eigen leven of het leven van je maatje redden zodra een van beide neergeschoten of -gestoken wordt. Aangezien je het ding toch op zak hebt kan je er ook het leven van andere mensen mee redden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: oma link=msg=1421922 date=1462250917
C-A-T tourniquet en hemostatisch verband moet je als politieman gewoon op zak hebben. Het kan je eigen leven of het leven van je maatje redden zodra een van beide neergeschoten of -gestoken wordt. Aangezien je het ding toch op zak hebt kan je er ook het leven van andere mensen mee redden.

Oma, ik weet niet wat het is.....

Maar we zijn het steeds vaker eens !  8)

Wel mooi... topic uit 2014 pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff   hup het stof er af.... lol ;D ;D ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....