Op de ambulance met...

Auteur Topic: Op de ambulance met...  (gelezen 14583 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rikkertje

  • Manschap A - student Veiligheidskunde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Brandweer - HBO Integrale Veiligheidskunde
Gepost op: 22 november 2014, 16:46:33
In de nieuwe TLC-serie ‘Op De Ambulance Met…’ ervaren vier bekende Nederlanders hoe belangrijk het werk van het ambulancepersoneel is. Sofie van den Enk, Géza Weisz, Josje Huisman en Ferry Doedens rijden elk 24 uur mee met een ambulance in verschillende plaatsen in Nederland en maken zo diverse situaties mee waarvoor de ziekenwagen wordt opgeroepen.

Van kleine ongelukjes tot levensbedreigende situaties, al snel ondervinden de vier welke cruciale rol de ambulance speelt in de eerste hulpverlening. Zonder het personeel voor de voeten te lopen, registreren Sofie, Ferry, Josje en Géza wat er precies gebeurt en krijgen ze directe informatie over de keuzes die gemaakt moeten worden om een slachtoffer te helpen. Het geeft zo een indringend en leerzaam beeld van het even hectische als heroïsche werk van de ambulancemedewerkers.

Uitzendtijd: Op De Ambulance Met… is vanaf maandag 24 november om 21:00 uur te zien op TLC.
Bron + trailer: http://www.tlc.nl/tv-shows/op-de-ambulance-met/




seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #1 Gepost op: 24 november 2014, 09:17:57
Ik ben heel benieuwd naar de aflevering vanavond, alleen moet zelf helaas werken. Zou iemand deze eventueel op kunnen nemen en online zetten?

bij voorbaat dank  ;D


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2 Gepost op: 24 november 2014, 10:52:25
Vandaag heel stuk in de Metro hierover, hopelijk is het leesbaar ;)





Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #3 Gepost op: 24 november 2014, 12:14:01
Citaat van: senseihomer link=msg=1310167 date=1416817077
Ik ben heel benieuwd naar de aflevering vanavond, alleen moet zelf helaas werken. Zou iemand deze eventueel op kunnen nemen en online zetten?

bij voorbaat dank  ;D

Meestal zet tlc ze zelf wel online toch? Maar zou iemand als die hem gevonden heeft hier de link kunnen postten?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #4 Gepost op: 24 november 2014, 12:24:36
Even kijken of er ruimte is om dit programma in de avonddienst te bekijken, ben benieuwd. Ik wil niet te vroeg oordelen, maar het feit dat er een aantal BN'ers op de voorgrond staan ipv de professionals zelf vind ik een gemiste kans..


Gast

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 24 november 2014, 12:30:30
Volgens mij heeft TLC al eerder zo'n programma uitgezonden maar dan op de Britse ambulancedienst met een waarschijnlijk Engelse TV-beroemdheid. De focus lag daar juist heel erg op de diensten en de ambu-medewerkers. Die serie vond ik erg interessant, ik zal vanavond ook eens kijken.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #6 Gepost op: 24 november 2014, 13:05:02
Helaas zet TLC ze niet online en hebben ze ook geen uitzending gemist.

Die serie is paramedics on Call met Angela griffin. Was mooie serie inderdaad

Mocht iemand een link vinden of de uitzending op kan nemen en online zetten, graag


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #7 Gepost op: 24 november 2014, 15:44:35
Citaat van: senseihomer link=msg=1310167 date=1416817077
Ik ben heel benieuwd naar de aflevering vanavond, alleen moet zelf helaas werken. Zou iemand deze eventueel op kunnen nemen en online zetten?

bij voorbaat dank  ;D
Opnemen met old school video?
UPC op afstand?
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #8 Gepost op: 24 november 2014, 21:17:19
Tot nu toe een leuk programma  O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 24 november 2014, 22:01:10
Volgens de TLC tv gids zijn de herhalingen van vanavond als volgt gepland.

Vannacht om 01:25 uur en Zaterdag 29 Nov om 22:00 uur.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen