Op de ambulance met...

Auteur Topic: Op de ambulance met...  (gelezen 14571 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #10 Gepost op: 24 november 2014, 22:08:10
Niet heel diepgaand, maar goed tijdverdrijf!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #11 Gepost op: 24 november 2014, 22:53:07
Beetje van de hak op de tak. Ik miste soms de diepgang, waarbij ze in gingen op mensen of ziektebeelden of bijvoorbeeld de inzetcriteria van ambulances. Er kwamen heel veel voorzetjes voorbij maar daar bleef het dan bij.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #12 Gepost op: 25 november 2014, 08:23:26
Tja..helaas het zoveelste programma waarbij het accent ligt op die spoedritten en de hectiek.....


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #13 Gepost op: 25 november 2014, 09:16:00
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1310389 date=1416900206
Tja..helaas het zoveelste programma waarbij het accent ligt op die spoedritten en de hectiek.....

Je hebt gelijk. Maar dat zal ook zijn gedaan met het oog op de kijker. Zit die te wachten op een uur lang B-ritjes van ziekenhuis A naar ziekenhuis B? De kijkcijfers he...  8)

Zelf hoeft het voor mij niet hoor, die korte halen snel thuis programma's met continu sirenes en 'spannende' inzetten. Het geeft toch een vertekend beeld. Maar misschien wat meer achtergronden van de patiënt en hoe die de inzet van de ambulance heeft ervaren? Dus zowel de inzet filmen als achteraf een vraaggesprek met de patiënt enzo.

Het is nu idd meer op de sensatie gericht. Zo is nu al de aandacht erop gevestigd dat in de volgende uitzending naar een ongeluk wordt gereden waar een dode schijnt te vallen.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #14 Gepost op: 25 november 2014, 11:07:38
Citaat van: Arie link=msg=1310394 date=1416903360
Je hebt gelijk. Maar dat zal ook zijn gedaan met het oog op de kijker. Zit die te wachten op een uur lang B-ritjes van ziekenhuis A naar ziekenhuis B? De kijkcijfers he...  8)

Zelf hoeft het voor mij niet hoor, die korte halen snel thuis programma's met continu sirenes en 'spannende' inzetten. Het geeft toch een vertekend beeld. Maar misschien wat meer achtergronden van de patiënt en hoe die de inzet van de ambulance heeft ervaren? Dus zowel de inzet filmen als achteraf een vraaggesprek met de patiënt enzo.

Het is nu idd meer op de sensatie gericht. Zo is nu al de aandacht erop gevestigd dat in de volgende uitzending naar een ongeluk wordt gereden waar een dode schijnt te vallen.

Je slaat de spijker op zijn kop Arie...het draait inderdaad om kijkcijfers....en het gaat niet om het personeel en de belevingen van het dagelijkse werk...oftewel...wat is ambulancezorg en wie zijn de mensen erachter. En dat scheen toch het doel te zijn.....(dat begreep ik uit de aankondigingen)

En de uitzending van gisteravond is een volledig vertekend beeld van het dagelijkse werk...zelfs voor Haarlem...erg erg erg jammer.


Wel heeft heel Nederland kunnen zien wat de effecten zijn van de nieuwe meldkamersystemen en triagering..... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #15 Gepost op: 25 november 2014, 12:05:20
Dus eigenlijk heb je niks gemist als je het niet gezien hebt?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #16 Gepost op: 25 november 2014, 12:06:20
Het is vermakelijk. Niet meer, niet minder.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #17 Gepost op: 25 november 2014, 17:01:32
Lijkt me logisch dat ze alleen de spannende stukken er uit halen. Het is een commerciële omroep, en die hebben nou eenmaal kijkcijfers nodig.

Mensen kijken minder snel als ze zouden zeggen "De mevrouw die van het trapje viel, hoe zou het nu met haar gaan? Je ziet het volgende week bij TLC."

Ze proberen te laten zien hoe belangrijk het werk is van ambulancepersoneel. Het blijft beter hangen bij de kijker als je dat laat zien a.d.h.v. een ernstig auto ongeluk, dan een B-rit van een half uur.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 25 november 2014, 22:00:39
Ik denk dat wij als hulpverleners dit soort progamma's sowieso al door een andere bril bekijken, vooral kritischer.  >:D
We moeten niet vergeten dat dit progamma vooral voor de burger bedoeld is die als het goed is nooit met een ambulance in aanraking komt, behalve dan als hij met prio1 langs komt. Ik vondt/vindt het leuk om te zien.


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #19 Gepost op: 26 november 2014, 17:41:51
Eens met voorgaande reacties, maar ik vond ook dat er met zeer veel respect richting ambulance personeel gesproken werd. Iets dat in mijn ogen niet vaak genoeg gedaan kan worden gezien het geweld dat er nog steeds is tegen hulpverleners. Het leek in meerdere opzichten een programma dat respect probeerde te kweken bij burgers die geen idee hebben van het vak.

Geen 100% realistisch beeld, wel respectvol in beeld gebracht.
Ga zeker de volgende afleveringen kijken al leer ik er inhoudelijk weinig van...
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.