Innovatie bij de Brandweer

Auteur Topic: Innovatie bij de Brandweer  (gelezen 5279 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 29 november 2014, 14:13:39
Citaat van: Waterkanon link=msg=1310436 date=1416920245
De laatste jaren hebben we diverse innovaties gepresenteerd gezien. Ik noem er een paar in willekeurige volgorde : het Cobra Systeem in Amsterdam,

De COBRA's in Amsterdam gaan navolging krijgen, in Kennemerland bouwt men momenteel een van de oude duikwagens om tot COBRA-voertuig. Als deze bevalt zal hier ook een nieuw voertuig voor komen.

Overigens begreep ik dat men de COBRA in Amsterdam op een ''apart'' voertuig (dus niet in een TS) wil gaan zetten met aandrijving van het voertuig (PTO achtige constructie) maar dat er nauwelijks voertuigen in de gewichtsklasse zijn die hier aan kunnen voldoen...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #11 Gepost op: 29 november 2014, 14:24:30
MWB krijgt ook een cobra nadat aantal keer die Rotterdam is ingezet.


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #12 Gepost op: 30 november 2014, 17:06:47

De COBRA's in Amsterdam gaan navolging krijgen, in Kennemerland bouwt men momenteel een van de oude duikwagens om tot COBRA-voertuig. Als deze bevalt zal hier ook een nieuw voertuig voor komen.

Overigens begreep ik dat men de COBRA in Amsterdam op een ''apart'' voertuig (dus niet in een TS) wil gaan zetten met aandrijving van het voertuig (PTO achtige constructie) maar dat er nauwelijks voertuigen in de gewichtsklasse zijn die hier aan kunnen voldoen...

Iets met klok en klepel....
Er is gekeken naar wat er voor technische mogelijkheden zijn als je een SIV van een Cobra zou willen voorzien en geen aggregaat mee wil slepen.
Dat is uitsluitend verkennend geweest en er zijn geen concrete plannen voor.
Voorlopig houdt Amsterdam bij het ervaring opdoen en daarna mogelijk inbouwen in TS-en.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #13 Gepost op: 30 november 2014, 18:42:43
Citaat van: Bernt link=msg=1311377 date=1417267470
MWB krijgt ook een cobra nadat aantal keer die Rotterdam is ingezet.
Weet ons mede forumlid Dierentuinen misschien iets meer over te vertellen? Breda lijkt me wel een gunstige standplaats (beroepspost en vrij centraal in de regio...).


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #14 Gepost op: 1 december 2014, 01:49:27
COBRA in Tsjechië: http://www.pozary.cz  hoofdstuk "cobra academy meeting", maar enige kennis van de Tsjechische taal is welkom  0098