Brandweer Rotterdam stapt over op digitaal informatiesysteem

Auteur Topic: Brandweer Rotterdam stapt over op digitaal informatiesysteem  (gelezen 6549 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #10 Gepost op: 26 november 2014, 13:37:30
Citaat van: Hotdog link=msg=1310547 date=1416948155
In de VRR zijn alle MDT's van de voertuigen gehaald omdat ze niet functioneerden.

Als ik het filmpje bekijk lijkt het alsof er helemaal nooit MDT's zijn geweest in Rotterdam..
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


FireMan

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #11 Gepost op: 26 november 2014, 16:19:52
Dat klopt niet helemaal, in Rotterdam stappen we juist van de MDT af en stappen we over naar tablets. En op die tablets zit een progamma ontworpen door de VRR zelf, met koppelingen naar alle bereikbaarheidskaarten, plattegronden, alle info over het object, kladblok van de AC en nog veel meer. En zoals op de beelden van RTV Rijnmond te zien is komt er ook een beeldscherm op de kazerne zelf te staan om meteen een indicatie te hebben welke kant we op moeten rijden bij alarm.

Hier linkje naar een korte instructie video over enkele mogelijkheden: https://www.youtube.com/watch?v=_K9F9w4RsB8


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 26 november 2014, 16:26:48
Maar waarom van iets afstappen waar de zaken die je noemt ook gewoon op zitten? Ik dacht dat we in deze tijd zuinig op de centen moesten zijn.


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #13 Gepost op: 26 november 2014, 16:56:43
Citaat van: honderd link=msg=1310670 date=1417005450
Als ik het filmpje bekijk lijkt het alsof er helemaal nooit MDT's zijn geweest in Rotterdam..

jawel hoor: 5 jaar terug al

http://www.rijnmond.nl/nieuws/13-11-2009/rotterdamse-brandweer-krijgt-supermoderne-boordcomputer


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #14 Gepost op: 27 november 2014, 11:24:20
De MDT is prima geschikt voor City Gis etc. Maar om echt dingen op te zoeken is een tablet veel makkelijker en beter bedienbaar vind ik. Ook de kosten van het MDT systeem zijn vreselijk duur in aanschaf en onderhoud. Dan is een consumententablet denk ik een veel goedkoper alternatief.  Alleen snap ik niet dat elke regio zelf het wiel gaat uitvinden.  Ik hoor dat verschillende regio's bezig zijn met een vervangend systeem voor de huidige MDT computers. Waarom kunnen dit soort handige hulpmiddelen niet meteen landelijk ontwikkeld worden...? Of praat ik nu voor mijn beurt...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 27 november 2014, 16:43:27
Citaat van: Defender link=msg=1310869 date=1417083860
Ik hoor dat verschillende regio's bezig zijn met een vervangend systeem voor de huidige MDT computers. Waarom kunnen dit soort handige hulpmiddelen niet meteen landelijk ontwikkeld worden...? Of praat ik nu voor mijn beurt...
Nee hoor, je praat geheel niet voor je beurt. Je kopt alleen mijn gedachtes in. Er wordt constant gewauweld over brandweer nederland, en dat we meer en meer samen zaken moeten gaan oppakken. Maar we zijn nog steeds goed in onze eigen eilandjes scheppen, en het vooral doen voor komen of er iets echt nieuws is uitgevonden. :-X :-X


vuurvlieg76

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4