District Rotterdam van het Rode Kruis zoekt fotograaf/reporter

Auteur Topic: District Rotterdam van het Rode Kruis zoekt fotograaf/reporter  (gelezen 5030 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bendelange

  • Reddingshonden geleider, EHV RK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
    • Reddingshonden in Nederland
Wat ga je doen?
Als fotograaf/reporter van Rode Kruis ga je in het district Rotterdam-Rijnmond de activiteiten van het Rode Kruis in beeld brengen. Je maakt foto's en verslagen voor interne en externe media. Van rampenoefeningen tot Eerste Hulpcursussen, van Serious Request tot het bezoek aan alleenstaande ouderen, van een bestuursvergadering tot de hulp bij grote sport- en andere evenementen. De onderwerpen kunnen worden aangedragen door bestuursleden, maar je gaat ook zelf op zoek naar interessante onderwerpen.
Zie voor meer:
http://humanityworks.rodekruis.nl/vacatures/fotograaf-reporter




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 28 november 2014, 23:16:48
Mag vooral weer niets kosten. :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #2 Gepost op: 29 november 2014, 10:51:13
Vrijwilligerswerk heet dat. Netzoals de meeste mensen binnen RK dit zijn.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3 Gepost op: 29 november 2014, 10:53:59
Moeten die vrijwilligers ook zelf voor een paar duizend euro aan apparatuur meenemen?
"(Een bescheiden vergoeding mogelijk)"
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #4 Gepost op: 29 november 2014, 10:57:20
Das een discussie die niet alleen daar loopt.... 98uiye

Dat is een verhaal waarbij ik zelf zeg nee. Zij willen de foto's, dus stellen zij materiaal beschikbaar.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #5 Gepost op: 29 november 2014, 11:51:52
Ze vragen iemand die een "gedegen basiskennis van fotograferen" heeft. Hierdoor verkleinen ze de doelgroep al tot (hobby)fotografen en niet een toevallige passant met een smartphone. Waarom zouden zij dan allerlei materiaal aan moeten schaffen terwijl iemand dit al thuis heeft staan? Het is niet zo professioneel als een fotoshoot voor een kledingmerk o.i.d.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #6 Gepost op: 29 november 2014, 13:42:35
En hoe zit het met schade aan jouw eigendommen bij gebruik voor hun?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #7 Gepost op: 29 november 2014, 13:59:11
Dat ligt natuurlijk ook aan de situatie, waardoor is de schade opgelopen, heeft een bepaalde partij schuld? Afhankelijk daarvan zou een verzekering dit kunnen dekken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #8 Gepost op: 29 november 2014, 14:16:59
Ik loop/fotografeer er met mijn prive camera van 1800 euro en hij raakt beschadigd doordat er vloeistof overheen gaat of iemand er tegenaan stoot en valt of mij uit de handen glijdt. Ik sta er voor RK, prive was ik er misschien niet eens geweest.

Het is toch ook als je inzet draait dat jij spullen vanuit RK hebt en geen prive spullen? Dit is toch hetzelfde: RK wilt dat jij er bent voor/namens hun. Maar nu moet je wel je prive fototoestel gebruiken. Bij een inzet gebruik je toch ook niet je prive verbandtas?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #9 Gepost op: 29 november 2014, 16:45:03
Citaat van: Job45 link=msg=1311370 date=1417265951
Dat ligt natuurlijk ook aan de situatie, waardoor is de schade opgelopen, heeft een bepaalde partij schuld? Afhankelijk daarvan zou een verzekering dit kunnen dekken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.