District Rotterdam van het Rode Kruis zoekt fotograaf/reporter

Auteur Topic: District Rotterdam van het Rode Kruis zoekt fotograaf/reporter  (gelezen 5029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #10 Gepost op: 30 november 2014, 09:48:52
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1311374 date=1417267019
Ik loop/fotografeer er met mijn prive camera van 1800 euro en hij raakt beschadigd doordat er vloeistof overheen gaat of iemand er tegenaan stoot en valt of mij uit de handen glijdt. Ik sta er voor RK, prive was ik er misschien niet eens geweest.

Het is toch ook als je inzet draait dat jij spullen vanuit RK hebt en geen prive spullen? Dit is toch hetzelfde: RK wilt dat jij er bent voor/namens hun. Maar nu moet je wel je prive fototoestel gebruiken. Bij een inzet gebruik je toch ook niet je prive verbandtas?

1. Heeft het Rode Kruis hier geen verzekering voor?
2. Je maakt zelf de keuze om voor het Rode Kruis te gaan fotograferen en daarmee accepteer je ook de voorwaarden en de eventuele vergoedingen die het Rode Kruis stelt/geeft. Als je het daar niet mee eens bent kun je ook stoppen (en niet meer op plekken komen waar je anders niet mag komen en risico's loopt)
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #11 Gepost op: 1 december 2014, 13:21:50
Pffff. Nu maak ik zelf foto's om geld te verdienen. Maar ik sta te kijken van de mentaliteit hier. Wat is er mis met wat investeren in vrijwilligerswerk ? Tijd of (in dit geval) ook wat privéspullen meenemen ?

Als je dat niet kan of wil, of er de tijd niet voor hebt: prima. Maar ik denk dat er genoeg mensen te vinden zijn die het wel leuk vinden om te doen; en die op deze manier ook de kans krijgen om kennis en ervaring t.a.v. het fotograferen op te doen.

Je rijdt ook in je privé auto naar die Rode Kruis activiteiten toe - of verwacht jullie dat het Rode Kruis ook een auto van de zaak ter beschikking stelt ? En bedrijfskleding ? Want stel je eens voor dat je een vlek in je trui krijgt of ergens achter blijft haken.

Peen
Redacteur van


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #12 Gepost op: 1 december 2014, 18:56:31
Citaat van: peen van dienst link=msg=1311748 date=1417436510
Pffff. Nu maak ik zelf foto's om geld te verdienen. Maar ik sta te kijken van de mentaliteit hier. Wat is er mis met wat investeren in vrijwilligerswerk ? Tijd of (in dit geval) ook wat privéspullen meenemen ?

Als je dat niet kan of wil, of er de tijd niet voor hebt: prima. Maar ik denk dat er genoeg mensen te vinden zijn die het wel leuk vinden om te doen; en die op deze manier ook de kans krijgen om kennis en ervaring t.a.v. het fotograferen op te doen.

Je rijdt ook in je privé auto naar die Rode Kruis activiteiten toe - of verwacht jullie dat het Rode Kruis ook een auto van de zaak ter beschikking stelt ? En bedrijfskleding ? Want stel je eens voor dat je een vlek in je trui krijgt of ergens achter blijft haken.

Peen

Dankjewel voor dit statement, helemaal mee eens.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #13 Gepost op: 2 december 2014, 00:10:18
Pffff. Nu maak ik zelf foto's om geld te verdienen. Maar ik sta te kijken van de mentaliteit hier. Wat is er mis met wat investeren in vrijwilligerswerk ? Tijd of (in dit geval) ook wat privéspullen meenemen ?

Er is heel zeker niks mis met vrijwilligerswerk, ik steek behoorlijk wat tijd in mijn afdeling. En prive spullen... Sjah. De 1 wel, de ander niet. Ligt er ook aan wat het is. Daarbij ook hoe zit het als iets duurs (wat je prive hebt) kapot gaat door gevraagd gebruik binnen je afdeling?

Citaat
Als je dat niet kan of wil, of er de tijd niet voor hebt: prima. Maar ik denk dat er genoeg mensen te vinden zijn die het wel leuk vinden om te doen; en die op deze manier ook de kans krijgen om kennis en ervaring t.a.v. het fotograferen op te doen.

Ik gebruik bij onze inzetten waar ik het Social Media gedeelte doe ook mijn prive camera. Puur omdat onze afdeling geen kleine compactcamera wilt aanschaffen voor dat soort dingen. Al is dit op eigen risico dat ik mijn prive spiegel reflex camera gebruik (ik heb geen andere camera)

Citaat
Je rijdt ook in je privé auto naar die Rode Kruis activiteiten toe - of verwacht jullie dat het Rode Kruis ook een auto van de zaak ter beschikking stelt ? En bedrijfskleding ? Want stel je eens voor dat je een vlek in je trui krijgt of ergens achter blijft haken.

Peen

Ik rij eigenlijk nooit in de prive auto naar inzetten toe. Of fiets of ik rij met het voertuig van onze afdeling. Daarbij heb ik inderdaad dan het Rode Kruis uniform aan en gebruik ik de verbandtas die ik in bruikleen heb van mijn afdeling.

Ik ben een actieve vrijwilliger binnen onze afdeling die van aanpakken weet. Maar mij soms verbaas over het feit dat sommige simpele dingen niet mogelijk zijn.

Zij vragen hier toch ook niet specifiek een fotograaf die met een dure spiegelreflexcamera foto's maakt? Dat zou hij toch ook met een compactcamera kunnen doen? Ik verdien geen geld met mijn foto's die geplaatst worden op onze facebook pagina of andere social media. Ik heb dit opgestart binnen onze afdeling om ook actief te zijn op het social media gedeelte van deze planeet en zo ook mensen kennis te laten maken met Rode Kruis.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel