ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding

Auteur Topic: ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding  (gelezen 273454 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandweer-ZH18-402

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 745
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #20 Gepost op: 13 april 2009, 19:32:36
Heb nog wat inzetfoto's Kijfhoek, 10-04-2009. Was aan't biken, en fietste zo de casus binnen. Iemand interesse?  :)
Betrof oefening, auto te water, 1 voertuig brandend aan de wal, 1 fietser bij betrokken, 1 voertuig te water.
Ja dit betrof op het straatje Kijfhoek, tegenover het emplacement/rangeerterrein.
Ik ben wel benieuwd naar jouw foto's, in iedergeval liep ik er ook rond. Vanaf welke kant kwam jij trouwens aangefietst?! Want er stonden op alle toegangswegen hekken met 'verkeer gestremd'.

Lees zo links en rechts wat in de plaatselijke huis-aan huis blaadjes;
Zwijndrecht heeft het grootste rangeer-terrein van Europa. Van kleding tot chemische rommel, alles wordt via deze route gedistribueerd. Verscheept, vrachtwagens, noem het maar op. Zwijndrecht staat op de kaart. Dit is al jaren zo. En nu ineens;
De gehele omgeving moet wijken. Discotheken moeten verplaatst worden, bedrijven moeten uitwijken, noem het maar op. Is dit realistisch, of is dit ''paniekvoetbal"?
Want, al jaren zijn ''wij'' het grootste rangeerterrein'' van Europa. Nooit was er een probleem, echter, nu zijn opeens alle veiligheidsmaatregelen uit de kast getrokken.
Zijn ''we'' nu ineens wakker? Of spelen er andere belangen?  ;D
Edit;
Alle soorten chemicaliën schijnen doorgang te vinden, over Zwijndrecht..

Ik denk inderdaad dat dit te maken heeft met het verscherpen van de veiligheidsmaatregelen. Men heeft niet voor niets 14 miljoen euro gekregen om de spoorzone te verbeteren qua veiligheid.
Weer of geen weer... altijd brandweer


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 13 april 2009, 21:56:36
Ja dit betrof op het straatje Kijfhoek, tegenover het emplacement/rangeerterrein.
Ik ben wel benieuwd naar jouw foto's, in iedergeval liep ik er ook rond. Vanaf welke kant kwam jij trouwens aangefietst?! Want er stonden op alle toegangswegen hekken met 'verkeer gestremd'.

Ik denk inderdaad dat dit te maken heeft met het verscherpen van de veiligheidsmaatregelen. Men heeft niet voor niets 14 miljoen euro gekregen om de spoorzone te verbeteren qua veiligheid.

Ik mail de foto's v.d. week wel ff. Ik kwam aangefietst vanuit de richting van die manege / Munnikkensteeg. Ik dacht; zal wel opgebroken zijn, ik vind wel een weggetje met de fiets.  ;)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #22 Gepost op: 7 juni 2009, 10:48:58

Dienst: ?
Soort voertuig: Piketvoertuig
Merk en type: Opel Zafira
Overige bijzonderheden


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #23 Gepost op: 7 juni 2009, 19:14:35
Ik kan me nog heugen dat de ongevallen bestrijding onder NS zelf geweest is (natuurlijk ook met de toenmallige NS spoorwergpolitie)

Mischien heeft iemand daar nog foto's van ?



hierbij een voorbeeld
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #24 Gepost op: 7 juni 2009, 21:23:27
Ik kan me nog heugen dat de ongevallen bestrijding onder NS zelf geweest is (natuurlijk ook met de toenmallige NS spoorwergpolitie)

Mischien heeft iemand daar nog foto's van ?

Het gehele onderdeel ongevallenbestrijding is door Nedtrain (zeg maar de garage van de NS) pas sinds kort afgestoten.
Dus eigenlijk alle foto's van de ongevallenbestrijding die hier in het topic staan, zijn nog onder de vlag van de NS.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #25 Gepost op: 8 juni 2009, 23:42:24
Het gehele onderdeel ongevallenbestrijding is door Nedtrain (zeg maar de garage van de NS) pas sinds kort afgestoten.
Dus eigenlijk alle foto's van de ongevallenbestrijding die hier in het topic staan, zijn nog onder de vlag van de NS.

weet ik (spoorfanaat)
maar in 1995 viel het nog onder NS zelf (kijk maar naar de foto)
Toen kreeg NS dochter nedtrain het,
en nu Voormalig NS dochter prorail
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Martijn Schouten

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
    • MASSRESCUE
Reactie #26 Gepost op: 12 juni 2009, 19:02:48
De OvD-Rail (Algemeen Leider) van ProRail heeft tegenwoordig ook eindelijk een eigen piketvoertuig:







Altijd weer leuk om de auto's die je geplakt hebt op zo'n forum weer terug te zien.... :D


Er zijn in totaal 3 van deze auto's in Nederland...


jabmarijnissen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #27 Gepost op: 12 juni 2009, 19:37:19
sind kort is deze dienst overgegaan naar prorail  Eindhoven.
en voorzover tegen mij verteld is krijgt elk bemanningslid de beschikking over een voertuig zoals boven is afgebeeld
binnenkort dus meer voertuigen op de weg van de ongevallenbestrijding
het is zo dat op het moment er iets gebeurt op het spoor (auto onder trein/lekke tankwagen enz)zij zo vlug mogelijk ter plaatse moeten zijn.De bemannig woont erg ver van hun standplaats (Tilburg/oisterwijk en noem er nog maar een paar)


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #28 Gepost op: 14 juni 2009, 00:34:06
sind kort is deze dienst overgegaan naar prorail  Eindhoven.
en voorzover tegen mij verteld is krijgt elk bemanningslid de beschikking over een voertuig zoals boven is afgebeeld
binnenkort dus meer voertuigen op de weg van de ongevallenbestrijding
het is zo dat op het moment er iets gebeurt op het spoor (auto onder trein/lekke tankwagen enz)zij zo vlug mogelijk ter plaatse moeten zijn.De bemannig woont erg ver van hun standplaats (Tilburg/oisterwijk en noem er nog maar een paar)

Zijn ze dan met blauw en een twee toon uitgerust ?
Anders heeft die balk geen zin
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 14 juni 2009, 02:36:31
Zijn ze dan met blauw en een twee toon uitgerust ?
Anders heeft die balk geen zin

Balk is 100% oranje  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !