ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding

Auteur Topic: ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding  (gelezen 274262 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #290 Gepost op: 21 november 2015, 01:05:31
Voor de duidelijkheid: die deur geeft toegang tot de 'stuurstand' voor het achteruit rijden.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #291 Gepost op: 21 november 2015, 01:31:27
ik probeer het nog een keer:


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #292 Gepost op: 23 november 2015, 09:13:33
Dank jullie wel voor de info, op de laatste foto van PaulG zie je idd ook dat het gewoon glas is.
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #293 Gepost op: 23 november 2015, 09:48:15
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1386002 date=1447948568
Zal in het vervolg ook wat vaker foto's van voertuigen hier posten. Merk dat er toch veel behoefte is aan nieuwe voertuigfoto's. Zo ook de nieuwe tankautospuiten voor de VNOG.

Ja, leuk! Ben verslaaft aan techniek, leuk om te lezen wat voor oplossingen jullie allemaal bedenken...


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #294 Gepost op: 23 november 2015, 14:17:45
Hier is-oe dan, gefotografeerd tijdens de Veiligheidsdag in Barendrecht. Met zo veel mensen op de been niet de meest ideale situatie, maar toch.
Ik hoop dat er een deskundige is die de gegevens kan aanvullen.
ProRail hulpverleningsvoertuig 2-rail, Volvo FM 330, Hilton/Magirus, 03-BGK-4









DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #295 Gepost op: 23 november 2015, 19:08:31
Lijkt met met de uitbouw aan voorzijde en achterzijde een bijzondere vrachtwagen om te rijden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #296 Gepost op: 23 november 2015, 20:01:22
Dit apparaat vereist wel speciale plekken om de spoorwielen boven de rails te kunnen krijgen.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #297 Gepost op: 23 november 2015, 20:13:25
Is een bredere spoorwegovergang niet voldoende?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #298 Gepost op: 23 november 2015, 21:03:22
Veel van dit soort voertuigen hebben tegenwoordig een camerasysteem waardoor ze de assenstellen los van elkaar kunnen zien.
Eenmaal boven het spoor zet men het voorstel op de rails en stuurt dan "recht" door iets te oversturen, het achterste stel kan draaien en daardoor in de juiste stand op de rails worden gezet.
Andere van deze voertuigen zet men eerst het achterstel op de rails omdat met de wielen beter gestuurd kan worden om de voorste wielen in de rails te krijgen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #299 Gepost op: 23 november 2015, 22:32:14
Ook bijzonder in mijn ogen is dat het voertuig de bekende spoormarkeringslichten heeft, 3x geel richting de kant dat hij op het spoort oprijd. Je zou toch verwachten dat spoorvakken waar dit voertuig actief is stil zijn gelegd voor overig trein verkeer.