ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding

Auteur Topic: ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding  (gelezen 274256 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #130 Gepost op: 1 maart 2012, 00:14:18
Nu we toch een klein uitstapje maken richting onze oosterburen:

In Duitsland zijn dergelijke hulpverleningsvoertuigen voor het spoor naast het standaard geel, ook voorzien van blauwe OGS. Hieronder een foto (sorry voor de slechte kwaliteit, had destijds geen betere camera) van een aantal voertuigen van de BVG in Berlijn.



Naast de takelwagens met railtrolleys erop (ben even de officiële naam kwijt) rijdt er in Nederland volgens mij niets met OGS, wellicht iets voor in de toekomst?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #131 Gepost op: 1 maart 2012, 08:25:09
De Prorail Caddy's e.d. van de OvD'en zijn (vrijwel?) allemaal voorzien van OGS.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #132 Gepost op: 1 maart 2012, 13:06:16
De Prorail Caddy's e.d. van de OvD'en zijn (vrijwel?) allemaal voorzien van OGS.

Twee pagina's teruglezen is ook erg moeilijk, staan inderdaad meerdere foto's e050


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #133 Gepost op: 1 maart 2012, 13:42:00
De Prorail Caddy's e.d. van de OvD'en zijn (vrijwel?) allemaal voorzien van OGS.
En dat zijn geen OVD Rail'ers maar medewerkers van de ongevallen dienst. Die hebben blauw met 2 toon. De OvD R heeft een gele balk
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #134 Gepost op: 1 maart 2012, 14:42:22
En dat zijn geen OVD Rail'ers maar medewerkers van de ongevallen dienst. Die hebben blauw met 2 toon. De OvD R heeft een gele balk
Wat zijn dan de wagens van de OvD van ProRail? Want volgens mij zijn dat de Polo's en als ik alles goed gezien heb zijn dat ook blauwe balken (met doorzichtige kappen). Maar misschien zit ik er wel helemaal naast  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #135 Gepost op: 1 maart 2012, 17:57:27
Wat zijn dan de wagens van de OvD van ProRail? Want volgens mij zijn dat de Polo's en als ik alles goed gezien heb zijn dat ook blauwe balken (met doorzichtige kappen). Maar misschien zit ik er wel helemaal naast  0098

Je zit er inderdaad helemaal naast. Jij hebt het over de piketauto's van de ploegleider(s) van de ongevallenploeg. De piketauto's van de OvD Rail zijn eerder te vinden in dit draadje. Zo rijdt de OvD Rail Noord/west in een VW Touran met oranje balk.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #136 Gepost op: 1 maart 2012, 18:13:10
Simon, dank. Duizendmaal excuus voor de verwarring die ik veroorzaakte... ik dacht dat deze ploegleider de OvD was  0098
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Reactie #137 Gepost op: 1 maart 2012, 18:21:19
Dit is een wagen van de OVD Rail.


Dienst: Pro-Rail
Afdeling: Calamiteitenorganisatie
Soort voertuig: Dienstvoertuig OvD-Rail
Merk & type: VW Golf
Kenteken: 74-PFK-7
Byzonderheden: gefotografeerd bij rampenoefening station Zutphen op 27-3-2011


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #138 Gepost op: 1 maart 2012, 19:01:34
Simon, dank. Duizendmaal excuus voor de verwarring die ik veroorzaakte... ik dacht dat deze ploegleider de OvD was  0098

Welke verwarring?  :P


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #139 Gepost op: 1 maart 2012, 19:11:23
Euh, nu begrijp ik er niks meer van. Die laatste auto door Sylvester gequote bedoel ik ook... dacht dat het een Polo was maar blijkt een Golf. In het Twentse land staat ook zo'n wagen. En volgens mij is die balk écht blauw...  :D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill