ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding

Auteur Topic: ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding  (gelezen 273443 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #310 Gepost op: 24 februari 2016, 11:25:07
Citaat van: Panigale link=msg=1408489 date=1456308602
Op deze manier kan je alles wat met blauw-blauw rijd decimeren..
Het komt zelf een beetje raar, op een of andere manier jaloers, op mij over....
Kan me voorstellen dat er spoed is geboden wanneer er weer een springer is geweest die succes heeft gehad....

Okay; maar dan moet de gemeente reinigingsdienst ook maar blauw. Ik ben totaal niet jaloers en ik heb ook 0 behoefte om met blauw te rijden naar afhijsingen, bijvoorbeeld. Maar ik mag er wel wat van vinden als een commerciele toko een busje uitrust met een hogedruk-installatie en blauwe lampen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #311 Gepost op: 24 februari 2016, 11:41:20
Citaat van: Haageneesch link=msg=1408492 date=1456309507
Okay; maar dan moet de gemeente reinigingsdienst ook maar blauw. Ik ben totaal niet jaloers en ik heb ook 0 behoefte om met blauw te rijden naar afhijsingen, bijvoorbeeld. Maar ik mag er wel wat van vinden als een commerciele toko een busje uitrust met een hogedruk-installatie en blauwe lampen.

Prorail is geen commerciële toko maar een ZBO van de overheid. Daarnaast  is Prorail primair verantwoordelijk voor de veiligheid op het spoor en het snel weer beschikbaar stellen van dat spoor bij stremmingen. Als dit te lang duurt, bijvoorbeeld in de spits, kan dit vele andere problemen opleveren.Het is niet voor niets dat de treinen uitgerust worden met frontcamera's. Verder kun je deze discussie dan ook voeren over Rijkswaterstaat, het Havenbedrijf Rotterdam etcetera.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #312 Gepost op: 24 februari 2016, 11:45:38
Citaat van: RemRoof link=msg=1408496 date=1456310480
(...) Verder kun je deze discussie dan ook voeren over Rijkswaterstaat, het Havenbedrijf Rotterdam etcetera.
Ik heb nog geen ZOAB-reiniger met blauw zien rijden.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #313 Gepost op: 24 februari 2016, 13:28:48
Citaat van: RemRoof link=msg=1408496 date=1456310480
Prorail is geen commerciële toko maar een ZBO van de overheid. Daarnaast  is Prorail primair verantwoordelijk voor de veiligheid op het spoor en het snel weer beschikbaar stellen van dat spoor bij stremmingen. Als dit te lang duurt, bijvoorbeeld in de spits, kan dit vele andere problemen opleveren.Het is niet voor niets dat de treinen uitgerust worden met frontcamera's. Verder kun je deze discussie dan ook voeren over Rijkswaterstaat, het Havenbedrijf Rotterdam etcetera.
Even voor de (juridische) duidelijkheid: ProRail B.V. is geen ZBO, maar een niet-beursgenoteerde vennootschap. De Nederlandse Staat is, via Railinfratrust B.V., de enige aandeelhouder van ProRail B.V. Het aandeelhouderschap is ondergebracht bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Een zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) is in Nederland een organisatie die overheidstaken uitvoert, maar die niet direct onder het gezag van een ministerie valt. De minister van I&M heeft ProRail de beheerconcessie voor 2015 - 2025 verleend, daarin staan o.m. afspraken tussen 'opdrachtgever' en opdrachtnemer'. Dat I&M dat opdrachtgeverschap slecht invult blijkt o.m. uit het rapport van Derksen c.s. van april 2015 over het toezicht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu op zelfstandige bestuursorganen en spoorbeheerder ProRail en de vele keren dat de Tweede Kamer de staatssecretaris op het matje heeft geroepen.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #314 Gepost op: 24 februari 2016, 15:54:25
Citaat van: paulg link=msg=1408520 date=1456316928
Even voor de (juridische) duidelijkheid: ProRail B.V. is geen ZBO, maar een niet-beursgenoteerde vennootschap. De Nederlandse Staat is, via Railinfratrust B.V., de enige aandeelhouder van ProRail B.V. Het aandeelhouderschap is ondergebracht bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Een zelfstandig bestuursorgaan (ZBO) is in Nederland een organisatie die overheidstaken uitvoert, maar die niet direct onder het gezag van een ministerie valt. De minister van I&M heeft ProRail de beheerconcessie voor 2015 - 2025 verleend, daarin staan o.m. afspraken tussen 'opdrachtgever' en opdrachtnemer'. Dat I&M dat opdrachtgeverschap slecht invult blijkt o.m. uit het rapport van Derksen c.s. van april 2015 over het toezicht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu op zelfstandige bestuursorganen en spoorbeheerder ProRail en de vele keren dat de Tweede Kamer de staatssecretaris op het matje heeft geroepen.

Dank voor de (juridische) verduidelijking.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #315 Gepost op: 24 februari 2016, 16:53:32
Misschien een vreemde vraag maar die truck die op het spoor kan rijden.

Wat heb je er aan als er een overleg container er op zit.
 En ik dacht in NL  dat de bovenleiding 5.4 of 5.8 meter boven de grond hing. Is de combinatie niet te hoog.?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #316 Gepost op: 24 februari 2016, 18:21:23
Misschien een vreemde vraag maar die truck die op het spoor kan rijden.

Wat heb je er aan als er een overleg container er op zit.
 En ik dacht in NL  dat de bovenleiding 5.4 of 5.8 meter boven de grond hing. Is de combinatie niet te hoog.?
In nederland mogen vrachtwagens maximaal 4 meter zijn. Ze moeten namelijk ook onder viaducten door kunnen. Deze is dus ook niet hoger.
Je hebt dus nog genoeg speling.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #317 Gepost op: 24 februari 2016, 18:45:26
Citaat van: CopVR3 link=msg=1408586 date=1456334483
In nederland mogen vrachtwagens maximaal 4 meter zijn. Ze moeten namelijk ook onder viaducten door kunnen. Deze is dus ook niet hoger.
Je hebt dus nog genoeg speling.

Hoe kan het dan dat bijna elke dag wel de tunnels op de A73 (Roertunnel en Swalmertunnel) dicht moeten omdat een vrachtwagen erdoor wilt die te hoog is (hoger dan 4.75 meter, max hoogte die aangegeven staat om door de tunnel te rijden is 4.5 meter).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #318 Gepost op: 24 februari 2016, 19:07:53
Hoe kan het dan dat bijna elke dag wel de tunnels op de A73 (Roertunnel en Swalmertunnel) dicht moeten omdat een vrachtwagen erdoor wilt die te hoog is (hoger dan 4.75 meter, max hoogte die aangegeven staat om door de tunnel te rijden is 4.5 meter).
In nederland mag je ook niet door rood rijden. Wil niet zeggen dat dit niet gebeurd...

Duh...


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #319 Gepost op: 24 februari 2016, 21:16:36
Citaat van: Haageneesch link=msg=1408446 date=1456297521
Dat verklaart nog niet waarom een ProRail voertuig met een hogedruk haspel met prio1 moet rijden. Want dan wil ik ook wel zo'n blauw ding op m'n dak. Betaal ik zelf de hogedruk installatie.
Dus je vraagt je dan ook af waarom de brandweer met prio1 kan/mag rijden?
Hebben ook een hoge druk haspel..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar