ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding

Auteur Topic: ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding  (gelezen 274460 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 29 april 2011, 07:36:47
Moet ProRail eigenlijk niet voldoen aan de nieuwe signaleringseisen?


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #81 Gepost op: 29 april 2011, 07:39:16
Moet ProRail eigenlijk niet voldoen aan de nieuwe signaleringseisen?

Ja, iedereen. Maar er zit natuurlijk een overgangsbepaling in: of bij vervanging van de voertuigen (en deze rijden alweer een tijd rond) of binnen zoveel jaar.


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #82 Gepost op: 29 april 2011, 11:28:21
Hoeveel van deze vrachtwagens zijn er? En waar worden deze wagens geplaatst in één plaats of meerdere? :P


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #83 Gepost op: 29 april 2011, 12:36:52
Voor een inkijkje hoe e.e.a. tegenwoordig gaat bij de afdeling Ongevallenbestrijding, zie blz. 10 e.v. van:
http://www.prorail.nl/Over%20ProRail/meerweten/Documents/ProRail_magazine_vs8%20def.pdf


Michael

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #84 Gepost op: 19 mei 2011, 14:26:15
Hoeveel van deze vrachtwagens zijn er? En waar worden deze wagens geplaatst in één plaats of meerdere? :P

Beste Kuipje,

Ik geloof dat er 8 of 9 vrachtwagens zijn. Deze staan op verschillende plaatsen.

1 vrachtwagen staat in Eindhoven
1 vrachtwagen staat in Zwolle
3 of 4 vrachtwagens in Utrecht
3 vrachtwagens in Rotterdam.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd.
Wil je meer weten hoor ik het wel.

Michael


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #85 Gepost op: 19 mei 2011, 17:37:47
Beste Kuipje,

Ik geloof dat er 8 of 9 vrachtwagens zijn. Deze staan op verschillende plaatsen.

1 vrachtwagen staat in Eindhoven
1 vrachtwagen staat in Zwolle
3 of 4 vrachtwagens in Utrecht
3 vrachtwagens in Rotterdam.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geinformeerd.

Wil je meer weten hoor ik het wel.

Michael

Beste Michael,
Bedankt, waarom staan er 3 vrachtwagens op alleen Rotterdam?
Voorderest al vast bedankt. O0


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #86 Gepost op: 19 mei 2011, 18:01:58
Beste Michael,
Bedankt, waarom staan er 3 vrachtwagens op alleen Rotterdam?
Voorderest al vast bedankt. O0

Vanuit het toenmalige project Railplan, met als doel samen met de hulpverleningsdiensten de veiligheid op de HSL en Betuweroute voor te bereiden, bestond het plan om een aantal spoormodules om te bouwen voor het vervoer van zittende en liggende slachtoffers. Deze modules kunnen dan worden ingezet bij de evacuatie van deze slachtoffers vanaf moeilijk bereikbare "kunstwerken" in de HSL-lijn, zoals tunnels, viaducten e.d. Je hebt dan natuurlijk ook de bijbehorende vrachtwagen(s) nodig om deze modules naar de betreffende incidentlocatie te brengen.
En Rotterdam is het centrale middelpunt voor de HSL-lijn. Het is sowieso primair de ploeg van Rotterdam die naar incidenten op de hele HSL uitrukt.

Bron: eigen deelname aan diverse overleggen in het project Railplan. Ik heb overigens niet de uiteindelijke realisatie van deze ombouw gezien omdat het project Railplan inmiddels was beëindigd.


Michael

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #87 Gepost op: 19 mei 2011, 22:41:01
Beste Michael,
Bedankt, waarom staan er 3 vrachtwagens op alleen Rotterdam?
Voorderest al vast bedankt. O0

Hoi,

Zoals je kunt lezen in een reactie staat er een vrachtwagen in rotterdam speciaal voor de HSL. Zo hebben ze ook nog een vrachtwagen met extra spullen zoals: Hout, grote vijzels, extra lampen enz Dit wordt ook wel een Aanvullende eenheid genoemt AE Deze wordt vooral ingezet bij wat grote klussen vooral om te hersporen. En dan hebben ze nog de BE Basis eenheid, deze staat overigens ook op alle andere standplaatsen. Hier zitten alle bais spullen in die nodig zijn. En in Utecht hebben we ook een BE (basis eenheid) AE (aanvullende eenheid) OE (ondersteunnende eenheid) Een een opleidingswagen. Hier zit alles in voor opleidingen en herinstructies.

Hopende je zo voldoende te hebben geinformeerd.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #88 Gepost op: 25 mei 2011, 23:22:31
Ik heb overigens niet de uiteindelijke realisatie van deze ombouw gezien omdat het project Railplan inmiddels was beëindigd.

Ik heb de wagens met die modules wel eens in Utrecht zien staan. Helaas heb ik er geen foto van. Wel heb ik een scan de ProRail kalender in de aanbieding. Waar die goodies al niet goed voor zijn ;)



Rechts op de foto de rekken waar de trolleys in gaan. Per trolley kun je twee wervelplanken kwijt en twee 'begeleiders'.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #89 Gepost op: 26 mei 2011, 22:16:15
en van mijn kant ook nog wat foto's van de Volvo's, in de oude NedTrain uitmonstering:
2001 en 2005 Rosmalen, 2004 opendag werkplaats Haarlem, 2008 open dag werkplaats Leidschendam. (m.v. 2008 scans van papieren foto's)