ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding

Auteur Topic: ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding  (gelezen 273458 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #90 Gepost op: 27 mei 2011, 18:56:21
Die ongevallen-bestrijdingsdienst rijden die toevallig ook met een VW Golf 3 of 4 station, met een Whelen Edge strobe balk? Zag er eentje rijden met toeters en bellen rond half 12, bij station Sloterdijk richting Haarlem..
Had trouwens de sirene van een golf uit A'dam
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #91 Gepost op: 27 mei 2011, 19:03:15
Die ongevallen-bestrijdingsdienst rijden die toevallig ook met een VW Golf 3 of 4 station, met een Whelen Edge strobe balk? Zag er eentje rijden met toeters en bellen rond half 12, bij station Sloterdijk richting Haarlem..
Had trouwens de sirene van een golf uit A'dam

Klopt. Was vast hiernaar onderweg: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=52630.0
Heb van hun naast de VW Golf Variant alleen een Opel Zafira gezien, geen vrachtwagen.


PdeGier

  • Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Reactie #92 Gepost op: 3 juni 2011, 14:24:52

Weet iemand toevallig waar de Ongevallenbestrijding van Utrecht naar toe verhuisd is? De wagens staan niet meer voor de deur van de oude locatie, het spandoek is verwijderd en het pand is te koop/huur.

De ploeg Utrecht is tegenwoordig gehuisvest in een pand aan de Nijverheidsweg in Utrecht. Vandaag kunnen ze sneller de snelweg op.
Ook de OVD Rail heeft hier zijn kantoor.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #93 Gepost op: 17 juli 2011, 16:51:19
Binnenkort komen er nieuwe voertuigen voor Prorail, ik zag vrijdag in Nijkerk een autotransporter van Koopman met 5 gloed nieuwe grijze caddy's wegrijden. Allemaal nieuwe type's Caddy met nieuwe kentekens. Allemaal hadden ze ook een blauwe balk erop. Hoop op snel een paar foto's van iemand waren mooie voertuigen.


jrl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
    • www.brandweermodelbouw.nl
Reactie #94 Gepost op: 3 augustus 2011, 17:03:50
De nieuwe caddy gespot in Zwolle



Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #95 Gepost op: 5 augustus 2011, 21:28:27
Mooie bak! :)

Wel opvallend dat de striping nu weer niet volgens BZK-model is. Deze auto is volgens mij wel nieuwer dan die Golf, een paar pagina's terug.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #96 Gepost op: 5 augustus 2011, 21:44:05
Wel opvallend dat de striping nu weer niet volgens BZK-model is.

Maar ProRail valt dan ook niet onder BZK/V&J, maar onder V&W/I&M. De striping zou dan eerder iets conform die van RWS moeten lijken?
Aan de andere kant is ProRail geen overheidsdienst maar een semi-zelfstandig bedrijf en mogen ze het zelf verzinnen.
En deze kleuren zijn gewoon ook conform de huisstijl van het bedrijf.
De basiskleur zilvermetallic is misschien dezelfde reden als tegenwoordig bij de Duitse politie?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #97 Gepost op: 5 augustus 2011, 22:59:03
Maar ProRail valt dan ook niet onder BZK/V&J, maar onder V&W/I&M. De striping zou dan eerder iets conform die van RWS moeten lijken?
Aan de andere kant is ProRail geen overheidsdienst maar een semi-zelfstandig bedrijf en mogen ze het zelf verzinnen.
En deze kleuren zijn gewoon ook conform de huisstijl van het bedrijf.

Dat weet ik, maar kennelijk is er bij een ander voertuig wel voor gekozen om het BZK model striping te kiezen (weliswaar heel lelijk uitgevoerd, zie onder). Kan ik me wel wat bij voorstellen; men associeert dat met hulpverleningsdiensten.

Dat ze deze kleuren zouden gaan gebruiken op een grijze achtergrond was mij bekend, maar gezien die VW Golf dacht ik dat ze ook voor het BZK model zouden kiezen. Die Caddy doet weer anders vermoeden. Dat heeft m.i. niet zoveel te maken met ministeries, want het is geen uitvoeringsorganisatie die behoort tot de rijksoverheid. Wel zal het ministierie van I&M de striping moeten goedkeuren.



Dienst: Pro-Rail
Afdeling: Calamiteitenorganisatie
Soort voertuig: Dienstvoertuig OvD-Rail
Merk & type: VW Golf
Kenteken: 74-PFK-7
Byzonderheden: gefotografeerd bij rampenoefening station Zutphen op 27-3-2011
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #99 Gepost op: 6 augustus 2011, 07:14:15
Dat weet ik, maar kennelijk is er bij een ander voertuig wel voor gekozen om het BZK model striping te kiezen (weliswaar heel lelijk uitgevoerd, zie onder).

Ah, vandaar. Lijkt dan inderdaad wel wat op wispelturigheid.