Voertuigen rijopleiding wel of niet herkenbaar als les/instructievoertuig.

Auteur Topic: Voertuigen rijopleiding wel of niet herkenbaar als les/instructievoertuig.  (gelezen 11155 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Waarom zou men op (meer) begrip van de burger moeten rekenen in een politielesauto (dan in een normale politieauto)? Bovendien ben ik benieuwd waarom de politie zou inzetten op het verminderen van het aantal geplaatste youtube-filmpjes en het aantal discussie's in de kroeg en/of op een verjaardag. Denk dat ze die tijd liever investeren in een extra les-ritje.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
In mijn ogen is het absolute onzin om de auto's van de politierijopleiding met een L op het dak of L stickers op de auto te laten rondrijden.
Waarom ? Je leert geen autorijden want je moet namelijk al in het bezit zijn van je rijbewijs B als je de opleiding in gaat.
Je leert politiespecifieke zaken om je zo goed en veilig mogelijk in het verkeer te bewegen. Kort gezegd een voortgezette rijopleiding.
Verder ben ik van mening dat de burger gewoon dient te handelen zoals van hem/haar verlangt wordt zonder dat de burger moet gaan denken is het een echte of makkelijk gezegd lesauto van de politie.
Als de burger daarover moet gaan nadenken dan gaat het namelijk fout in mijn ogen mede omdat er veel te veel burgers zijn die in de normale situatie al (te) veel fouten maken in het verkeer.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1311885 date=1417474532
Dat men moet oefenen in de praktijk en niet alleen op een afgesloten plak asfalt snap ik. Niks zo onvoorspelbaar als een automobilist die blauw ziet in de spiegel. Ik denk alleen dat men op meer begrip kan rekenen van de burger als er 2 dingen veranderen: Lesauto's worden herkenbaar door een L en inderdaad betere voorlichting. Denk dat je hiermee tientallen youtube filmpjes en discussies voorkomt die bij de meeste burgers irritaties opwekken.

Of burgers moeten gaan leren dat politie gebruik mag maken van vrijstellingen. Die filmpjes komen anders toch wel, maar dan als we onderweg zijn naar een inbraak heterdaad bijv.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Cabo link=msg=1311995 date=1417530927
Of burgers moeten gaan leren dat politie gebruik mag maken van vrijstellingen. Die filmpjes komen anders toch wel, maar dan als we onderweg zijn naar een inbraak heterdaad bijv.

Dat moeten ze zeker, ben ik het zeker mee eens. Misschien daarin wat meer voorlichting landelijk gezien?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Cabo link=msg=1311995 date=1417530927
Of burgers moeten gaan leren dat politie gebruik mag maken van vrijstellingen. Die filmpjes komen anders toch wel, maar dan als we onderweg zijn naar een inbraak heterdaad bijv.
Het moet de burger toch niet uitmaken? Zolang niemand in gevaar wordt gebracht, zie ik het probleem niet (en ik denk dat de meeste mensen dat hebben). Als iemand dan zo nodig iets op een lesvoertuig wil plakken, dan zet je er toch iets op zoals "BOCAS". Ik zie regelmatig de TS van BOCAS door de stad toeteren en iedereen behandelt dat voertuig als zijnde een hulpverleningsvoertuig met OGS...


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Citaat van: Bert65 link=msg=1312081 date=1417566279
Het moet de burger toch niet uitmaken? Zolang niemand in gevaar wordt gebracht, zie ik het probleem niet (en ik denk dat de meeste mensen dat hebben). Als iemand dan zo nodig iets op een lesvoertuig wil plakken, dan zet je er toch iets op zoals "BOCAS". Ik zie regelmatig de TS van BOCAS door de stad toeteren en iedereen behandelt dat voertuig als zijnde een hulpverleningsvoertuig met OGS...

BOCAS staat voor?
Ik vind het woord rijopleiding achterop voldoende of desnoods niets.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Cabo link=msg=1312176 date=1417621902
BOCAS staat voor?
Ik vind het woord rijopleiding achterop voldoende of desnoods niets.

BOCAS = Brandweer OpleidingsCentrum Amsterdam-Schiphol.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens