#SR14 Serious Request (3FM) Glazen Huis Grote Markt - Haarlem 18 t/m 24-12-2014

Auteur Topic: #SR14 Serious Request (3FM) Glazen Huis Grote Markt - Haarlem 18 t/m 24-12-2014  (gelezen 30720 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Kuddegedrag zal zeker mee spelen, men steekt elkaar toch aan hier mee. Maar ook de gehele actie op zich is goed uitgedacht. Uiteraard de week voor kerst, een tijdstip waar mensen al in een zekere feeststemming zitten. Kerst en oud&nieuw komen er aan. Maar ook de wijze waarop Serious Request is gebouwd. De actie opzich begint eigenlijk al tijdens de zomermaanden. Het actiedoel wordt zo in de maand Juni of Juli bekend gemaakt, en zodra de zomervakanties afgelopen zijn begint deze actie al langzaam aan op gang te komen. En zo vanaf oktober wordt er meer en meer aandacht aan besteed. Halverwege november worden de 3 DJ,s die dat jaar in het huis gaan bekend gemaakt. En vanaf dat tijdstip gaat het ook echt los, met als hoogtepunt de week op zich met het glazen huis, 24 uur per dag te volgen via 101TV en internet. En makkelijk te bezoeken voor jong en oud.
En voor de goede orde, voordat de 3 DJ,s afgelopen donderdag het huis in gingen was er al meer dan 8 ton opgehaald.
Dus al met al goed uitgedacht en voorbereidt. ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: DiNozzo link=msg=1316099 date=1419166395
Is het een goede actie? Ja, absoluut. Maar waarom geeft men dan ineens zoveel en kan dit normaal niet?
Normaal niet? :P

Het onderzoek wijst uit dat goede doelen in 2013 6,5% meer aan hun doel hebben besteed dan in 2012. De totale inkomsten van de deelnemende organisaties bedroegen in 2013 € 2,3 miljard. Overigens zijn de onderlinge verschillen tussen de organisaties groot.

Volgens het onderzoek komt 42% gemiddeld uit eigen fondsenwerving, en zijn er nog wat andere manieren van geld op halen. Laten we voor het gemak uit gaan van 50%. Dat laat (afgerond) zo'n 1.2 miljard over per jaar.
Deel dat eens door 365 dagen en je schrikt bijna hoeveel geld er per dag gemiddeld (ruim 3 miljoen) naar goede doelen gaat. Deze actie is dus een kleine druppel op een enorme gloeiende plaat. Het verschil is dat er hier gewoon enorm veel media aandacht voor is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Politie Haarlem @POL_Haarlem
Garages #haarlem vol. Parkeer bij Floriadeterrein #n205. Bussen rijden daar vandaan naar centrum. Of gebruik openbaar vervoer. #SR14
2:25 PM - 21 Dec 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Time-lapse film SR14 ©Prorama
CityMarketing Haarlem
Gepubliceerd op 18 dec. 2014
De opbouw van 3FM Serious Request Haarlem in versnelde weergave. Met dank aan Prorama. Kom ook live een kijkje nemen bij het Glazen Huis op de Grote Markt!
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.haarlemmarketing.nl/serious-request/bereikbaarheid-sr14.html

Donderdagavond 18 december sluit de deur van het Glazen Huis op de Grote Markt. Dit is het moment dat 3FM Serious Request officieel is begonnen en Haarlem zes dagen lang met trots de vele bezoekers mag verwelkomen. Primair heeft de gemeente tot doel het evenement veilig en verantwoord te laten verlopen. Om dat te realiseren is in samenwerking met de vele partners (o.a. Haarlem Marketing, HES, politie, brandweer, GHOR, 3FM en Rode Kruis) hard gewerkt om een goed, veilig en gezellig verloop van het evenement te kunnen realiseren. Om de bezoekersstromen in goede banen te leiden, zijn extra maatregelen genomen en gelden voor de binnenstad specifieke huisregels.



FIETSEN
AUTO
OPENBAAR VERVOER
EHBO
OPENBARE TOILETTEN
POLITIE
INFORMATIEPUNTEN
HUISREGELS
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
GESTOLEN AMBTSKETEN 10.000 EURO WAARD

Gepubliceerd op: 21/12/2014

Burgemeester Schneiders doneert 10.000 euro aan Serious Request als iemand de gestolen ambtsketen naar het glazenhuis brengt.

De keten is van grote historische waarde volgens Schneiders. De zilver waarde van de keten zou niet meer zijn dan een paar honderd euro. De ambtsketen verdween in 2011 vlak voor de sinterklaas intocht. In januari 2014 kreeg Schneiders een nieuwe ambtsketen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Peter71 link=msg=1315810 date=1419079454
RTV NH ‏@RTVNH 1 min
Serious Rescue! Zo'n 45 reddingsboten zijn vanochtend aan een tocht van #Medemblik naar #Haarlem begonnen #SR14 http://bit.ly/1zgan6n

Serious Rescue onderweg naar Haarlem
Medemblik Actueel
Gepubliceerd op 20 dec. 2014
45 reddingsboten van Nederlandse reddingsbrigades zijn zaterdagochtend onder de noemer Serious Rescue begonnen aan een tocht van honderd kilometer naar Haarlem. "Het wordt bikkelen hoor."
Samen sterk in de hulpverlening!


Fletwed

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 995
Citaat van: Red link=msg=1316110 date=1419169480
Normaal niet? :P

Volgens het onderzoek komt 42% gemiddeld uit eigen fondsenwerving, en zijn er nog wat andere manieren van geld op halen. Laten we voor het gemak uit gaan van 50%. Dat laat (afgerond) zo'n 1.2 miljard over per jaar.
Deel dat eens door 365 dagen en je schrikt bijna hoeveel geld er per dag gemiddeld (ruim 3 miljoen) naar goede doelen gaat. Deze actie is dus een kleine druppel op een enorme gloeiende plaat. Het verschil is dat er hier gewoon enorm veel media aandacht voor is.

Ken je ook de cijfers die goede doelen hebben wat betreft uitgaven aan fondsenwerving (Emolife Street, SQ People en The Sales Unit) maar ook bijvoorbeeld voor andere zaken? Uit het bedrag dat opgehaald wordt, gaat 20% uit naar fondsenwerving, de jongens en meiden die in de winkelstraat of aan de deur om Euro's vragen. Directeur verdiend zo'n 130-150k per jaar van KWF, Rode Kruis, waar zelf bij Kika ze 220.000 per jaar kwijt zijn voor 2 directeuren  :o